Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 23:44
  #277
Medlem
Användaren "ImMcGyverLOL" påstår på att M. Bonnier skulle blivit avstängd från Lärarutbildningen p.g.a. att han skulle slagit barn. Detta är helt falskt - han stoppade ett slagmål mellan två barn genom att sära på dem och ingen blev skadad, men praktikhandledaren, som inte var närvarande, påstod att han inte stoppat bråket, utan att han skulle hämtat personal. Polisen vet om att ingen anmält något sådant brott och att han är helt ostraffad och har aldrig ens varit åtalad. Dessutom påstår ImMcGyverLOL en massa andra falska saker såsom att han skulle blivit avlägsnad av vakter och avskedad. Detta har aldrig hänt. I de fall han blivit avstängd så har det varit p.g.a. mordhot mot honom och inte p.g.a. att han gjort något fel. Dessa mordhot har i samtliga fall framförts av elever, enligt arbetsgivaren. Han har då varit avstängd med lön tills den tidsbegränsade anställningen normalt gick ut.

Han har blivit olagligt avstängd från Lärarutbildningen 1999. De som stängde av honom olagligt fälldes av JO. Han har skrivit om detta fall och där finns all dokumentation att ladda ner:
http://www.df.lth.se.orbin.se/~mikaelb/lut/intro.html

Han utsattes för felaktiga misstankar om att vara en säkerhetsfara 2004 och han fick senare en ursäkt från Lunds universitet. Han har inte polisanmält någon för att de inte låtit honom installera program på sin jobbdator, men han polisanmälde dataintrång 2004, ty han var enligt lag skyldig att polisanmäla detta. Han har skrivit även om detta fall:
https://politikmobil.wordpress.com/2...-lena-dillner/
Han jobbade ett helt år på Lunds universitet vid det tillfället och var på plats hela tiden utom vid sjukdom eller semester. Han var aldrig avstängd, men blev omplacerad. Det har nämnts att han skrivit brev till doktorander och det brevet finns på samma blogg:
https://politikmobil.wordpress.com/2...topped-except/

Eftersom JO, Malmö universitet, Lunds universitet m.fl. är statliga myndigheter så kan vem som helst begära ut alla handlingar i dessa ärenden och själva kontrollera att jag talar sanning.

Han har inga judiska släktingar och ingen eller försumbar halt av judiska gener, enligt Twitter-inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Det är han.

Jag har viss erfarenhet av denne M. Bonnier och en del som jag kan dela med mig av.

Men först skulle jag vilja förtydliga en sak för de i tråden som spekulerar kring hans efternamn och etnicitet: Han är inte jude och han har inget med förläggarsläkten Bonnier att göra så ni kan lägga ned det där. Det är inte ett fall av judemedia som skyddar sina egna eller något i den stilen. M. Bonnier själv skriver av och till om detta och sin egen bakgrund. Ok? Clear?

Du har rätt i att "at a glance" kan han verka som en komisk kuf men han är en väldigt obehaglig rättshaverist med svår paranoia. Han blev avstängd från lärarprogrammet efter att ha slagit en elev under en praktik och han har blivit avstängd från flera tjänster. Inte bara avskedad alltså, utan avstängd.

Han hade ett jobb, skall inte säga vilket, från vilket han efter en kort tid blev utköpt och avstängd. Han fick alltså inte visa sig på arbetsplatsen under återstoden av hans anställning. När han precis börjat på arbetsplatsen anmälde han IT-avdelningen för att de inte lät honom installera vissa program på sin jobbdator. När anmälan inte togs upp polisanmälde han dem.

Han spelade rutinmässigt och i hemlighet in möten och konversationer han hade. Dessa skickade han senare till facket när han anmälde arbetsgivaren för allt möjligt. Han var mycket obehaglig och hotfull och samtliga på arbetsplatsen undvek honom nästan omedelbart. Detta tolkade han som trakasserier och anmälde arbetsplatsen.

Till sist klarade chefen inte mer utan inledde förhandlingar för att köpa ut honom. Omedelbart dampade han loss och skulle minsann anmäla för allt möjligt. Jag har sett en del konflikter i mina dagar men aldrig förr eller senare en konflikt där fackrepresentanten faktiskt suttit och skämts för medlemmen som skall representeras.

När han väl avskedats/stängts av var de tvungna att avlägsna honom med vakter.

Så så rolig var han

Nej, jag jobbade inte där.

ImMcGyverLOL påstår alltså en massa baserat på rykten, ty han jobbade ju inte där.
Citera
2018-10-02, 06:39
  #278
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Googlade fram hans blogg:


https://politikmobil.wordpress.com

Han verkar vara nån form av rättshaverist som är i krig med hela världen.

Har sett inlägg om vår lärarvikarie i några andra trådar tidigare. Har sökt men ej hittat, hans blogg är ganska underhållande iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback