2017-09-24, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Ja, men inte för sin fortsatta existens som enskilda individer.

Som Gertrud1 skrev, och som du citerade, påverkas även mäns psykiska hälsa, vilket i förlängningen innebär att en mans fortsatta existens kan hotas, om hans psykiska hälsa blir så dålig att han begår självmord. Att ständigt bli påmind om sitt ringa eller obefintliga SMV kan för en man mycket väl skapa så allvarliga psykiska problem. Anmärkningsvärt men knappast förvånande att du inte förmådde se det perspektivet.
Senast redigerad av roadkill 2017-09-24 kl. 14:13.
Citera
2017-09-24, 14:20
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadkill
Som Gertrud1 skrev, och som du citerade, påverkas även mäns psykiska hälsa, vilket i förlängningen innebär att en mans fortsatta existens kan hotas, om hans psykiska hälsa blir så dålig att han begår självmord. Att ständigt bli påmind om sitt ringa eller obefintliga SMV kan för en man mycket väl leda skapa så allvarliga psykiska problem. Anmärkningsvärt men knappast förvånande att du inte förmådde se det perspektivet.

Jag har inte missat något alls så du kan gott lägga ner din töntiga arrogans då den inget vettigt tillför i diskussionen.

Kan vidare mycket väl förstå att det tär på självkänslan och ens egen livskvalitet att ständigt bli ratad som sexuell varelse.

Dock rör det sig fortfarande inte om ett beroende för sin fortsatta existens då män kan välja helt fritt om de vill sluta kämpa och istället avsluta sina liv och således blir det knappast jämförbart med mer ofrivilliga, ödesdigra följder såsom att t.ex. svälta till döds.

Och som jag redan påpekat så har ratade män också alltid möjlighet att köpa sex utomlands eller rentav importera en fru som ett slags sista åtgärd mot ensamheten.

Finns det en vilja så finns det också alltid ett sätt så vänligen ge fan i att lägga skulden på kvinnor för era egna tillkortakommanden.
Citera
2017-09-24, 17:36
Medlem
Med tanke på att det finns så många förvirrade kärringar i tråden så är det en sak som är säker och det är att kvinnor är omedvetna varelser.

PS: Pli på kärringen säger man, inte pli på mannen. 😃
Citera
2017-09-24, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Det är sannolikt för att du inte förstår dig på kvinnor. Kan det vara därför en del killar har såna problem med denna "makt"grej du snackar om 🙄

Du förstod verkligen ingenting av vad jag skrev va? Det är helt lönlöst, eller hur?
Citera
2017-09-24, 18:03
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Den kvinnliga sexuella makten är ett biologiskt faktum och handlar om ägg vs spermier. Spermier är det överflöd av, antalet ägg är väldigt få jämförelsevis. Detta resulterar i att kvinnorna väljer, män imponerar.

Med andra ord: Kvinnorna sitter och skådar ringen där män "slåss", de väljer sedan vinnaren/vinnarna.

Kvinnorna väljer, män imponerar/slåss mot varandra.

Kvinnorna väljer.

Kvinnorna har makten.

Sexuell makt.

Kvinnorna avgör vem som får reproducera och inte.

Herregud, det är bland de mest simplaste av ting och du klarar inte av att förstå det.

Att välja är att ha makt över sig själv, ingen annan.

Vad jag förstår så kan du tänka dig att ha sex med vem som helst då, tanten på bussen, den mindre attraktiva tjejen på jobbet m fl, bara för att få sex?
Citera
2017-09-24, 18:06
Bannlyst
Citat:

Vad jag förstår så kan du tänka dig att ha sex med vem som helst då, tanten på bussen, den mindre attraktiva tjejen på jobbet m fl, bara för att få sex?
Ännu en omedveten kvinnlig varelse som inte förstår själva grundkärnan i påståendet. Stirra sig blint på motpartens argument och se det som svart och vitt att makt är "något man kan välja över sig själv"

Asså herregud är ni så jävla pantade?
Citera
2017-09-24, 18:07
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Bully for you men det spelar ingen roll. Det är den som har äger tillgångarna som har "makten" över den som efterfrågar tillgångarna.

Sen är det ju just det. Det är för att kvinnors kroppar fungerar annorlunda som kvinnor är mer kräsna än män när det kommer till vilka dom ligger med. Detta betyder då i förlängningen att kvinnan har den sexuella "makten". Hade kvinnor av biologiska skäl inte varit tvungna att vara kräsna så hade den sexuella "makten" varit jämnt fördelad.

Intressant i detta sammanhang är ju att idag så behöver egentligen inte kvinnor vara kräsna eftersom varje samlag inte längre är en gamble på huruvida man kommer att bli gravid eller inte. Vi må ha kommit långt sett till teknisk utveckling och civilisationsnivå men när det kommer till sex och fortplantning är det fortfarande på grottmänniskonivå.

Det är ingen makt. Makt är något som man får ut något av.
Citera
2017-09-24, 18:10
Bannlyst
Citat:
Det här är inte politik din dumma fan.

Försök se det ur en vanlig mans perspektiv istället.
Citera
2017-09-24, 18:13
Bannlyst
Citat:

Men hur trög är du egentligen? Nu har han förklarat det hela väldigt utförligt flera gånger, alla förstår precis vad han menar förutom du som fortfarande verkar sväva i det blå, hur står det till där uppe egentligen, är du påverkad?
Citera
2017-09-24, 18:23
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har inga problem med det, jag lever nämligen i verkligheten och är ytterst pragmatisk av mig.

Kanske inte du men en del i tråden verkar ha det.

Vad är det för verklighet då? Att du inte kan få vem du vill? Det kan inte tjejer heller.

Tjejer längtar ofta efter connection, kärlek, bekräftelse, värme och däri inkluderat sex.

Säg att hon vill ha det av en speciell kille. Om han inte ger det till henne så har han ett val att inte göra det. Men han har ingen makt för det.

Samma sak gäller om en tjej inte vill ha sex med en kille, hon har ingen makt över honom. Som tjej vill jag inte ha sex med alla, men det har inget med makt att göra.

Jag fattar att ni killar snackar om att ni inte får sex när ni vill ha det blabla. Men hitta ett annat ord än makt, det handar om något annat.

Som ofta verkar de här killarna som lägger nån slags maktgrej på tjejer bittra och kör med påhopp så jag lämnar tråden.
Citera
2017-09-24, 18:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Vad du får ut av det är möjligheten att välja vem du ska ligga med. Män kan bara hoppas att dom får ligga med den dom vill. Men sluta hänga upp dig på ordet makt.

Citat:

Vad är det för verklighet då? Att du inte kan få vem du vill? Det kan inte tjejer heller.
Verkligheten som säger att köttmarknaden är kvinnornas marknad.

Citat:
Tjejer längtar ofta efter connection, kärlek, bekräftelse, värme och däri inkluderat sex.
Absolut men det har inte med saken att göra.

Citat:
Säg att hon vill ha det av en speciell kille. Om han inte ger det till henne så har han ett val att inte göra det. Men han har ingen makt för det.

Samma sak gäller om en tjej inte vill ha sex med en kille, hon har ingen makt över honom. Som tjej vill jag inte ha sex med alla, men det har inget med makt att göra.
Nej och det är därför jag skriver "makt" eftersom vare sig jag eller någon annan har något bättre ord att komma med.

Citat:
Jag fattar att ni killar snackar om att ni inte får sex när ni vill ha det blabla. Men hitta ett annat ord än makt, det handar om något annat.
Makt handlar om att kunna bestämma någon annans öde. I det här fallet om en man ska få ligga eller inte.

Citat:
Som ofta verkar de här killarna som lägger nån slags maktgrej på tjejer bittra och kör med påhopp så jag lämnar tråden.
Sanningen brukar vara jobbig att höra om man har ignorerat den alldeles för länge.
Citera
2017-09-24, 19:19
Medlem
Citat:

Du är så pass korkad att du misstolkar ordet makt och får det till att sexuella makten inte finns. Klart den finns men du är för svagbegåvad för att förstå.

Vem får oftast sin vilja igenom när det gäller sex? Mannen eller kvinnan?
Kvinnor vill byta sex mot resurser medan vi män vill ha sex av er.
Ser man inte detta sunkiga samspel i samhället så begriper man inte hur relationer fungerar.
Om du inte vill ha sex med alla (för att dra det till sin spets) så innebär det visst att du har makt.
Om du vill ha sex med mig och jag säger nej, har du makten att göra som du vill då? Nej.
På tinder är det 6 promille av killarna som sveps åt höger, medan 40 procent av tjejerna sveps åt höger.
Vem har makten?

Lämna tråden, för du kommer ändå aldrig att förstå. Vi kör med påhopp, ni kärringar kör med härskartekniker. Något annat har inte i era pappskallar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in