Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Kanske inte du men en del i tråden verkar ha det.
Vad är det för verklighet då? Att du inte kan få vem du vill? Det kan inte tjejer heller.
Tjejer längtar ofta efter connection, kärlek, bekräftelse, värme och däri inkluderat sex.
Säg att hon vill ha det av en speciell kille. Om han inte ger det till henne så har han ett val att inte göra det. Men han har ingen makt för det.
Samma sak gäller om en tjej inte vill ha sex med en kille, hon har ingen makt över honom. Som tjej vill jag inte ha sex med alla, men det har inget med makt att göra.
Jag fattar att ni killar snackar om att ni inte får sex när ni vill ha det blabla. Men hitta ett annat ord än makt, det handar om något annat.
Som ofta verkar de här killarna som lägger nån slags maktgrej på tjejer bittra och kör med påhopp så jag lämnar tråden.
Du är så pass korkad att du misstolkar ordet makt och får det till att sexuella makten inte finns. Klart den finns men du är för svagbegåvad för att förstå.
Vem får oftast sin vilja igenom när det gäller sex? Mannen eller kvinnan?
Kvinnor vill byta sex mot resurser medan vi män vill ha sex av er.
Ser man inte detta sunkiga samspel i samhället så begriper man inte hur relationer fungerar.
Om du inte vill ha sex med alla (för att dra det till sin spets) så innebär det visst att du har makt.
Om du vill ha sex med mig och jag säger nej, har du makten att göra som du vill då? Nej.
På tinder är det 6 promille av killarna som sveps åt höger, medan 40 procent av tjejerna sveps åt höger.
Vem har makten?
Lämna tråden, för du kommer ändå aldrig att förstå. Vi kör med påhopp, ni kärringar kör med härskartekniker. Något annat har inte i era pappskallar.