2017-02-06, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Det är Sörunda korvfabrik som tillverkar hans korvar. Jumbo är troligtvis Sörunda Bamse och Atom är Sörunda Djävulskt Hot. Jag tror inte han har tagit bort tillsatserna för då skulle de ha för kort hållbarhet pga avsaknaden av konserveringsmedel och vara gråa av oxidation. Däremot kanske han ändrat kryddorna lite.

Vad jag har hört så går han plus/minus noll på Harakirin och det kanske inte är helt omöjligt pga alla chiliextrakt och att vissa får en -tshirt. De andra korvarna kostar max 20 kr i inköp.

Finns inte en chans att det som någon skrev att Haraikirikorven skulle kosta 80 i inköp. Och inte ens 50 kr. Och att de andra kostar 20 kr i inköp är också orimligt.

10 kr max säger jag. Och det är klart som tusan att han har konserveringsmedel i! Såg något klipp där en dryg blatte (sa att han var chef på en golfklubb - vem bryr sig?) ville veta innehållet. Det hade han rätt till men fick inte veta, istället blev han bortkörd av kioskfettot. Som kund har du alltid rätt att veta innehållet, det kan vara av allergiskäl mm.

Han är en scammer den där gubbjäveln.
2017-02-06, 18:00
Medlem
Sinraths avatar
Efter att sett videon med senapen som flyger och snubben som "förlorar" utmaningen som sen spottar ut den på hans stånd förstår jag inte det absoluta hatet mot denna gubben. Det finns säkert mer som inte talar för hans sak men det känner jag inte till.

Den första med tjejen ser det ut som att hon spottar på hans vagn, vilket han även reagerar på direkt med tången och säger "sluta spotta". Är han verkligen helt fel ute med sin tillrättavisning? Jag tror dom flesta hade lackat ur om någon spottade på deras arbetsplats där dessutom mat förbereds precis bredvid. Han reagerar väldigt sansat i min värld när han får senapen över sig. Hade han varit betydligt mer aggressiv och våldsam kunde han klivit ut och dängt till henne ordentligt istället. Extremt provocerad av vem det nu var.

Killen som inte får vinna t-shirt, av någon anledning jag inte hör ordentligt, kanske förtjänade sin vinst men att gå fram och spotta ur hela skiten direkt över grillen framför gubben är likaså extremt provocerande. Jag kan tänka mig många hade reagerat liknande i affekt. Även här håller han sig borta och tar inte till mer våld än att skitungen slutat göra sig äcklig rätt framför ansiktet på han. Nu kanske många tror att bara för man inte bör använda våld så ska man kunna bete sig hur som helst med enbart pappersanmälningar som påföljd men jag skulle vilja se den som inte reagerar med fysiskt våld om en idiot hade sprungit fram till dig och spytt dig i ansiktet för att sen hånflina.

I alla fall, varför verkar så många ute efter den här snubben? Inte kan väl dålig korv framkalla sådant hat?
Senast redigerad av Sinrath 2017-02-06 kl. 18:03.
2017-02-06, 18:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Efter att sett videon med senapen som flyger och snubben som "förlorar" utmaningen som sen spottar ut den på hans stånd förstår jag inte det absoluta hatet mot denna gubben. Det finns säkert mer som inte talar för hans sak men det känner jag inte till.

Den första med tjejen ser det ut som att hon spottar på hans vagn, vilket han även reagerar på direkt med tången och säger "sluta spotta". Är han verkligen helt fel ute med sin tillrättavisning? Jag tror dom flesta hade lackat ur om någon spottade på deras arbetsplats där dessutom mat förbereds precis bredvid. Han reagerar väldigt sansat i min värld när han får senapen över sig. Hade han varit betydligt mer aggressiv och våldsam kunde han klivit ut och dängt till henne ordentligt istället. Extremt provocerad av vem det nu var.

Killen som inte får vinna t-shirt, av någon anledning jag inte hör ordentligt, kanske förtjänade sin vinst men att gå fram och spotta ur hela skiten direkt över grillen framför gubben är likaså extremt provocerande. Jag kan tänka mig många hade reagerat liknande i affekt. Även här håller han sig borta och tar inte till mer våld än att skitungen slutat göra sig äcklig rätt framför ansiktet på han. Nu kanske många tror att bara för man inte bör använda våld så ska man kunna bete sig hur som helst med enbart pappersanmälningar som påföljd men jag skulle vilja se den som inte reagerar med fysiskt våld om en idiot hade sprungit fram till dig och spytt dig i ansiktet för att sen hånflina.

I alla fall, varför verkar så många ute efter den här snubben? Inte kan väl dålig korv framkalla sådant hat?
Svaret står framför dig men du läser inte inläggen. Folk är arga för att han är en fitta, inte för att han serverar dålig korv.

Han är sjuk och det vore skönt om han gjorde något ordentligt felsteg (utan några större personskador), så att korvmojen kan stänga och han kan hitta någon sysselsättning inom Samhall eller liknande anpassad verksamhet.

Det är tur att han står där han står också. Jag hade gissat att han inte stått längre än tio minuter och sålt korv med den attityden i Göteborg eller Malmö innan han behövt en ambulans.
2017-02-07, 04:30
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d3xx
Sen tycker jag att folk är så fruktansvärt jävla känsliga och gnäller på att han är uppkäftig och har attityd.. Han skämtar ju bara för helvete även om de kan låta som att han är seriös. Tänk er själva att stå ut med fulla dumma idioter hela tiden.

Fast det finns ju många andra yrken där man får stå ut med fulla dumma idoter hela tiden, men skulle nog med säkerhet kunna påstå att man inte kan bete sig eller säga som han gör då.
Visst är det kul när allting inte är strikt och "hej välkommen, ursäkta att jag finns" typ, men det finns väl en gräns för vad som är kul och okej, och vad som är rent oförskämt och kränkande.
Att ha attityd mot en berusad person är sällan lyckat
2017-02-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Svaret står framför dig men du läser inte inläggen. Folk är arga för att han är en fitta, inte för att han serverar dålig korv.

Han är sjuk och det vore skönt om han gjorde något ordentligt felsteg (utan några större personskador), så att korvmojen kan stänga och han kan hitta någon sysselsättning inom Samhall eller liknande anpassad verksamhet.

Det är tur att han står där han står också. Jag hade gissat att han inte stått längre än tio minuter och sålt korv med den attityden i Göteborg eller Malmö innan han behövt en ambulans.

Han har livestream på youtube just nu. Det sjukaste jag sett. Han har redan passerat alla gränser med sitt efterblivna hat mot andra människor.
2017-02-08, 01:49
Medlem
Chics avatar
Vad är grejen med denna man egentligen? Om han är så himla hemsk som många har nämnt så förstår jag inte varför han ändå verkar ha många kunder? Låter som att något inte riktigt går ihop här? Eller är folk så desperata för "fyllekäk" ?
2017-02-08, 07:13
Medlem
arazals avatar
http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4146332.aos

Han kallar sina kunder idioter, och sänder allt live inför tusentals tittare på Facebook.
Möt Jesper Levin – Sveriges argaste korvgubbe.
– Varför man gillar mig? Ja du, folk är dumma i huvudet, säger han.

En berusad man beställer korv i Gamla Stan och klagar otåligt på att det tar lång tid.
– Vänta tills du får maten, säger korvgubben.
– Men sköt ditt jävla jobb, svarar mannen.
– Dra åt helvete med dig, säger korvgubben och kastar pengarna på den besvikna kunden.
Klippet på Youtube har fått nära 200 000 visningar sedan det lades ut i augusti och är en av hundratals videos där en till synes helt vanlig korvgubbe skäller ut otrevliga, överförfriskade eller spyfärdiga (av att ha testat hans rekordstarka chilikorv) kunder.
Vem är då ”Sveriges argaste korvgubbe”, eller ”Harakiri-mannen” som han även kallas? Jesper Levin, 43 år och ensamstående pappa till två barn skulle det visa sig.
– När jag inte är på jobbet är jag pappa, säger han.

Sänder live från korvvagnen
Svenska folket känner dock Jesper Levin som en helt annan person än familjemannen. Sedan april i år har man kunnat följa ”Harakiri-mannen” direkt från korvvagnen i Gamla Stan via Facebook. Där delar han ut elakheter åt överförfriskade kunder som på beställning. Och den unika stilen verkar ha gått hem.
Facebook-sidan ”Harakiri korven helldog” har nu över 16 000 likes och klippen över en halv miljon visningar.
– Jag är förvånad att ingen har hakat på mig och att du är den första som ringer efter att vi startade livesändingen. När jag började med Harakiri-korven trodde folk att klippen på mig var fejk. Med den här livesändingen kan jag visa allt utan att det klipps någonting. Det blir mer äkta så, säger han och fortsätter:
– Jag tycker det är roligt att bete mig som ett as. Men jag har lärt mig att ha glimten i ögat. Det är en konst att säga f**ta, utan att bli missförstådd. Jag har nästan lärt mig bemästra den.

Blir aldrig rädd
De hundratusentals svenskar som följt Jesper Levins livesändingar på Facebook har både fått se munhugg och charmigt tjafs, men även situationer som övergår i handgemäng. Levin blir dock aldrig rädd, trots att han har blivit hotat och fått mat kastad på sig vid flera tillfällen.
– Jag säger så här. Den som är med i leken får leken tåla. Det var en kille som testade Harakiri-korven för några år sedan och då står jag ju och hetsar och skriver för att han ska klara det. Han tar dock allt lite fel och kastar korven i ansiktet på mig och jag får chili i ögat så jag inte kan se. Det hela slutar att jag jagar honom 30 meter, men måste stanna för att jag inte ser någonting. När polisen frågar om jag vill anmäla säger jag: Han ligger där med stora smärtor i magen, varför ska jag anmäla honom? Jag har ju gett mig in i leken och måste tåla om jag får lite tillbaka.

Många blir aggresiva
Vad tycker då egentligen Jesper Levin om sina kunder? Svenskarna som vågar sig till korvvagnen i Gamla Stan får ett blandat betyg.
– Vissa ser mig som ett svin när jag ber folk dra åt helvete och många blir aggressiva när de inte kan argumentera längre. Men det jag tycker det är alla människors ansvar att tillrättavisa felbeteende. Att bara blunda och inte reagera är inte okej. Sedan tycker jag personligen det här är rätt kul. Jag har en av de godaste korvarna i Stockholm och när vi pratar hamburgare är jag inte långt ifrån toppen. Oftast har jag kul med mina kunder. Jag brukar läsa på om det som händer i olika länder och håna turister rejält när de kommer för att köpa korv. I somras var jag så jävla elak mot fem amerikaner och hade en lång harang om Trump och Hillary. De slutade med att en av dem kom tillbaka och lämnade en bricka till mig i ren uppskattning – som det stod Secret Service på. Det var under dagen USA:s vice president (Joe Biden, reds anm) var på besök.

Lever två olika liv
Hur går då den aggressiva korvgubben ihop med den ensamstående pappan? Det ska visa sig att Jesper Levin lever två olika liv. Under dagarna är han familjefar – och på nätterna den otrevliga Harakiri-mannen.
– Det här är en roll jag kör på kvällarna, jag ser mig själv som pappa i första hand. Men visst, privat säger jag också alltid som det är. Frågar du mig något så kommer du få ett rakt svar. Jag har krigat hela mitt liv för att överleva. När jag var 16 blev jag utslängd av mina föräldrar och jag vet hur det är att inte ha ätit på flera dagar. Så kanske jag är lite bitter på livet, men jag döljer ingenting.
Levins förflutna har fått honom att inte bara skälla på kunder under sina arbetsdagar. Han har också hjälp ungdomar på glid och delar varje dag ut mat till hemlösa.
– När jag var 17 år gammal och inte hade ätit på flera dagar gick jag förbi Hard Rock Café och såg massa matreser. Jag hade sådan lust att klättra igenom och äta upp allt, för jag var så hungrig. Jag vet hur det känns för de hemlösa och kan jag se till att en person går och lägger sig mätt har jag i alla fall gjort något.

Ger till behövande
Uppenbarligen är Jesper Levin en helt annan person privat än den du ser i Gamla Stan om kvällarna. I vinter planerar han att utöka sin hjälp till behövande och dela ut mat för 20 000 kronor i hela Stockholm. Han själv är dock inte speciellt intresserad av vad folk tycker om honom.
– Varför man gillar mig? Ja du, folk är dumma i huvudet. Men ärlig talat tror jag många tycker det är förfriskande med någon som kör sitt race och garvar åt allt.
Du är kanske Sveriges otrevligaste korvgubbe, men hur är du själv som kund?
– Jag har turen att kunna gå till många restauranger och bli bra bemött. Men jag tycker inte det är okej när man går till ett ställe och beställer ”stark mat” och så smakar det inget. Då kan jag var ganska jobbig, säger Jesper.
2017-02-08, 13:39
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
http://www.alltomstockholm.se/restaurangbar/article4146332.aos
.
Du kan inte citera hela artikeln i ditt inlägg.

Jag tycker intervjun stärker misstanken om personlighetsstörning. Han försöker bortförklara det mest normbrytande beteendet som en "roll" men lyckas inte riktigt utan medger att han "privat alltid säger som det är". Han berättar också hur han kan bli våldsam när han blir kränkt.
2017-02-08, 14:38
Medlem
666000999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
du kan vara troll

Ja, ibland en aning kanske.

Jag har varit där och träffat honom. Var ute på stan på fyllan så tänkte åka dit, besöka honom och gå på krogen. Klockan hade passerat 3 så alla krogar hade stängt men han var där. Han är trevligare än vad han ibland framstår som.

Beställde ingen korv dock, äter inte kött.
2017-02-08, 14:43
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666000999
Ja, ibland en aning kanske.

Jag har varit där och träffat honom. Var ute på stan på fyllan så tänkte åka dit, besöka honom och gå på krogen. Klockan hade passerat 3 så alla krogar hade stängt men han var där. Han är trevligare än vad han ibland framstår som.

Beställde ingen korv dock, äter inte kött.

jag har träffat på honom många ggr då jag jobbade i gamla stan och först till en början störde jag mig på honom och hans dryga personlighet men när man väl lärt känna honom så är han faktiskt trevlig och godhjärtad.
2017-02-08, 23:09
Medlem
atts avatar
Heter han Levin så torde han vara jude. Inget mer med det, bara en observation.
2017-02-09, 08:39
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Heter han Levin så torde han vara jude. Inget mer med det, bara en observation.

Att han är jude är i och för sig ingen hemlighet. Han har nämnt det ganska ofta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in