2017-03-14, 10:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Haha ^^ Skulle nog säga att min taktik egentligen inte varit mer än uthållighet och att buda under morgonkaffet.

Snudd på omöjligt att buda hem dom där jäklarna mellan 08:30-01:00 ;-)

Tror Toulouse, ASNL, Sporting, nåt portugisiskt gäng och nu Palermo då eftersom jag sålde ett par stycken för Cavanis SBC är dom enda lag jag köpt mer än en spelare för mer än ~1k

*Liten sidnot är ju att om jag märkt att en spelare brukar gå för säg 6k och det blir en plötslig influx av kort pga sbc lr dylikt som gör att bin-priset går ner till 4k så köper jag på mig ett gäng och lägger ut dom för 6k igen.

Det är just Setubal jag försöker buda hem några silverlirare i för vettig peng. Har bara det laget kvar för att få Jonas SBC. Som jag visserligen inte behöver, men ska klara för att inte lämna några SBCs ofärdiga före spelet slutar

För övrigt ang league SBCs - nu har jag Allsvenskan, Danmark, Australien, Schweiz och Österrike i klubben. Även om inte alla de kommer brukar en del kort alltid gå åt i SBC. Som i MM igår, kompletterade de som inte krävde guld med typ österrike-spelare för full kemi.

Undra om man ska orka köra Saudi med...

När jag bygger upp league sbc kör jag i princip bara på open bid. Kör du BIN? nästan alla brons och non-rare silver går att lösa för 150 coins. Ändå 25% per kort man sparar in på det, även om det tar mer tid.
Citera
2017-03-14, 10:28
Medlem
Någon som testat SIF Depay eller MOTM Tolisso? Funderar på att byta ut Martial och IF Gonalons mot dessa två herrar.

Äntligen börjat kunna leverera och vinna med mitt fitnesslag, vilket är skönt då jag kan varva lite och slippa köpa Squad Fitness hela tiden. Nu vill jag ju gärna fokusera på att utveckla det laget ännu mer. Tror dessa spelare kan tillföra en del men frågan är om det är värd 375k för dessa två? Depay får väl säkerligen en TIF nu på onsdag, får väl se vad den kan hamna på. Funderade på hans OTW men den ligger på +300k. Fan att man inte köpte en när den låg för 50k...

Laget före matchstart: https://www.futbin.com/17/squad/1988218
Laget efter matchstart: https://www.futbin.com/17/squad/1988314
Citera
2017-03-14, 10:37
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är just Setubal jag försöker buda hem några silverlirare i för vettig peng. Har bara det laget kvar för att få Jonas SBC. Som jag visserligen inte behöver, men ska klara för att inte lämna några SBCs ofärdiga före spelet slutar

För övrigt ang league SBCs - nu har jag Allsvenskan, Danmark, Australien, Schweiz och Österrike i klubben. Även om inte alla de kommer brukar en del kort alltid gå åt i SBC. Som i MM igår, kompletterade de som inte krävde guld med typ österrike-spelare för full kemi.

Undra om man ska orka köra Saudi med...

När jag bygger upp league sbc kör jag i princip bara på open bid. Kör du BIN? nästan alla brons och non-rare silver går att lösa för 150 coins. Ändå 25% per kort man sparar in på det, även om det tar mer tid.

Samma mål som mig då! Även om jag har lite svårt att förmå mig att göra athletico, barca å real. Men det får bli till sommaren för sakens skull.

Jag kör i princip bara bid - nån gång då och då har jag köpt för 200 bin när det funnits få spelare ute.

Lär fylla på Saudi jag med ^^ har gått mången araber dom utfyllnadsspelare till SBCer senaste veckorna.
Citera
2017-03-14, 10:41
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Någon som testat SIF Depay eller MOTM Tolisso? Funderar på att byta ut Martial och IF Gonalons mot dessa två herrar.

Äntligen börjat kunna leverera och vinna med mitt fitnesslag, vilket är skönt då jag kan varva lite och slippa köpa Squad Fitness hela tiden. Nu vill jag ju gärna fokusera på att utveckla det laget ännu mer. Tror dessa spelare kan tillföra en del men frågan är om det är värd 375k för dessa två? Depay får väl säkerligen en TIF nu på onsdag, får väl se vad den kan hamna på. Funderade på hans OTW men den ligger på +300k. Fan att man inte köpte en när den låg för 50k...

Laget före matchstart: https://www.futbin.com/17/squad/1988218
Laget efter matchstart: https://www.futbin.com/17/squad/1988314

MOTM-Tolisso ser Riktigt tung ut! Gillade förövrigt IF-Gonalons, men tycker han är lite Väl svag framåt. Speciellt om du kör med Varane bredvid honom på mitten. Tror definitivt han kan vara en upgrade där.
Citera
2017-03-14, 10:43
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Samma mål som mig då! Även om jag har lite svårt att förmå mig att göra athletico, barca å real. Men det får bli till sommaren för sakens skull.

Jag kör i princip bara bid - nån gång då och då har jag köpt för 200 bin när det funnits få spelare ute.

Lär fylla på Saudi jag med ^^ har gått mången araber dom utfyllnadsspelare till SBCer senaste veckorna.

Ja, spanjorerna tar emot som fasen. Visserligen lär man få användning för SBC Suarez men ändå... jag har köpt på mig alla billiga, högratade spelare i Bundes och PL för när de kommer. Tror t.ex. Bayern kan ha typ 85-86 overall för att klara, då kommer spelare som Ribery/Javi Martinez sticka iväg rejält första dagen. Precis som Atletico. Gaitan var uppe på 40k när La Liga släpptes, den sortens profit tar jag gärna emot.

Ska väl fylla på araber jag med då... vill fan inte vara med om Japan-situationen en gång till. Tillfredsställelsen när man kan plöja igenom en hel liga SBC på en halvtimme och sen ha packfest, där sitter lockelsen för mig.
Citera
2017-03-14, 10:46
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ja, spanjorerna tar emot som fasen. Visserligen lär man få användning för SBC Suarez men ändå... jag har köpt på mig alla billiga, högratade spelare i Bundes och PL för när de kommer. Tror t.ex. Bayern kan ha typ 85-86 overall för att klara, då kommer spelare som Ribery/Javi Martinez sticka iväg rejält första dagen. Precis som Atletico. Gaitan var uppe på 40k när La Liga släpptes, den sortens profit tar jag gärna emot.

Ska väl fylla på araber jag med då... vill fan inte vara med om Japan-situationen en gång till. Tillfredsställelsen när man kan plöja igenom en hel liga SBC på en halvtimme och sen ha packfest, där sitter lockelsen för mig.

100% med! ;-) Riktigt härligt att vakna på morgonen och ha 40 Packs att bara plöja igenom!
Citera
2017-03-14, 10:49
Medlem
eshkoshkas avatar
Så tröttsamt med krav i kvalet. Vad tänker dom?
Citera
2017-03-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Spelar själv med liknande spelare. Har bland annat Carrasco 86 som är meh och Ben Yedder 84 som är en gud. Carrasco har dock få prisvärda alternativ, så själv så hade jag en helfransk vänstersida med N'Zonzi, Tremoulinas och Martial. SIF N'Zonzi är fortfarande den bästa defensiva mittfältaren som jag provat. Ge honom en chans!

Mest uppenbara uppenbara förbättringen på ditt lag är ju att byta ut Vasquez mot exempelvis SIF Iborra. Han är ett monster!

Ett alternativ till Torres på topp är Team Of The Group Stage Aduriz som har varit grym för mig. Långsammare än Torres, men grymt skott och framför allt grymma nickar!

Cool! Tack som fasen. Meeen det är så att Vazquez är rött kort, och han känns som mitt lille barn

Tremoulinas har jag kört lite med tidigare, han är bra som fan. Ska dock överväga att byta ut Vazquez ändå..

Har du testat Torres? Han sätter hur mycket långskott som helst och nickarna sitter varje gång typ. Han har bättre målsnitt än Aguero 90 rated som jag har i mitt "a-lag"
Citera
2017-03-14, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Pepe känns inte så bra jag vet inte varför. Håller nog med om Modric men min Vazquez är röd och obytbar. känns onödigt att inte använda.

Nani känns som ett kul tips! Vad är hans pros and cons mot te x Carrasco?

har inte provat Carrasco men du gillade ju inte honom så skadar inte att testa.. kan alltid byta tillbaka igen
Citera
2017-03-14, 11:26
Medlem
Citat:
MOTM-Tolisso ser Riktigt tung ut! Gillade förövrigt IF-Gonalons, men tycker han är lite Väl svag framåt. Speciellt om du kör med Varane bredvid honom på mitten. Tror definitivt han kan vara en upgrade där.

Ja han ser fan fin ut, insåg precis att han har likvärdiga stats som IF Nainggolan typ. Skiljer lite här o där och en del på def, har samma w/r. Har ju Nainggolan i mitt andra lag och vill gärna ha liknande speltyper i detta lag också. Precis, har ju Varane centralt på mitten och han är stor o stark o bryter mycket boll hemåt. Både han och Gonalons är defensivt inriktade. Är nöjd med Gonalons annars, tungt att möta dem två i mitten. Som du säger, framåt är han inte helt vass, trots att han gjort lite mål för mig. Hade iaf varit gött med den typen av spelare som Tolisso ser ut att vara, bra åt båda hållen. Kan nog vara värt att testa.

Får nog börja sälja av lite IF-spelare för att få råd. Sitter på ett dussinIF Valdes och IF Jaume Costa. Gått upp från 12k till 18-19k. Tvek om dem kommer gå upp så mycket mer, är nog dags att sälja av.
Citera
2017-03-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Så tröttsamt med krav i kvalet. Vad tänker dom?
vad är kraven?
Citera
2017-03-14, 11:55
Medlem
Citat:

Matuidi är annars riktigt bra och ett billigare alternativ.. bra defensivt och helt ok offensivt..även om han inte är någon målskytt direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in