Citat:
Ursprungligen postat av
franki
fyfan va boring lag. med tanke på att du borde tjänat multimiljoner på att vara expert på allt inom trading. kan bara skratta åt hur mediokert och tafatt det ser ut. att ens kalla det hybrid när man kastar in två kort utan kemi. LOL
Naaaaaaaw, så sött! Här har du suttit i flera veckor och väntat på en chans att verkligen flama mig, nu högg du som en kobra när du såg en öppning. Det var iofs ingen vidare öppning, men du tog vad som erbjöds. Din input är som vanligt meningslös men väldigt underhållande.
-------------
Från det ena till det andra.
Raxie mfl, ni som gillar lösa SBC. Hur gör ni när ni försöker vinna ett kort på open bid?
Ett exempel - i morse fick jag syn på ett kort som låg på 150 coins, där lägsta BIN ligger på ca 3k som behövs i Liga NOS. 5 minuter kvar av auktionen. Jag lägger 150 coins, och hoppas ha tur. Har sett att folk budat hem kortet för 600-800 coins, varför ska inte jag kunna göra det. När det är mindre än 1 minut kvar kommer det två budgivare till, och det kryper uppåt i pris. Jag lägger mig på 1800 coins och någon annan vinner det för 1900. Visst, jag hade kanske kunnat buda hem det för låt säga 2.6, sålt vidare och gjort en liten profit - men jag vill ju ha kortet till SBC, och jag försöker alltid få korten för max 1-1.5k.
Det jag upplever/spekulerar i är att om priset är alldeles för lågt - säg under 500 coins - då kommer det attrahera folk att börja buda. Och när folk är med i budrundan sista minuten blir de heta och lägger prestige i det, priset sticker iväg mer än det borde. Om man däremot lägger ett halvhögt bud på en gång - säg 800 coins - då kanske ingen "hittar" budgivningen lika lätt genom sökfunktionen, större chans att vinna?