2016-12-16, 10:09
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Kan säga att det varit precis tvärtom för mig nu under två dagar. Från att hänga kvar i div 1 under tre säsonger så rasade jag ner till div 4 direkt. Tror inte jag vann en enda match i tvåan och trean. Som sagt detta jävla spel kan vara bra lustigt ibland
Håller med. Gårdagen hade jag 0-3-3 i div 3 men vägrade lägga mig utan att ha en positiv känsla så efter en satans laggmatch lyckades Zlatan fösa in 2-1 på stopptid och jag kunde skrika lite könsord åt skärmen och sedan lägga mig med ett litet leende i alla fall.

Var det en slump eller har senaste uppdateringen ändrat något i gampelay? Ledde t.ex. flera matcher med 2-0 och tappade sista 15 vilket inte hände så ofta förut.
Citera
2016-12-16, 11:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Lutar åt att FUTmas blir officiellt idag va? EA bytte profilbild på sociala medier till en FUTmas-promo-bild, och denna släpptes nyss: https://www.dreamteamfc.com/c/ea-is-about-to-give-fifa-players-some-incredible-christmas-presents/

Att MM släpptes igår pekar också ditåt. De brukar släppa MM torsdagar eller lördagar när fredagen är vikt åt något annat.

En av årets knepigaste tradingtillfällen. Investera eller spara? Jag har för tillfället bara 120k coins, men det mesta jag investerat i är nära discard eller kan omöjligen sjunka så mycket.

Vad har ni andra för tankar kring FUTmas trading?
Citera
2016-12-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Lutar åt att FUTmas blir officiellt idag va? EA bytte profilbild på sociala medier till en FUTmas-promo-bild, och denna släpptes nyss: https://www.dreamteamfc.com/c/ea-is-about-to-give-fifa-players-some-incredible-christmas-presents/

Att MM släpptes igår pekar också ditåt. De brukar släppa MM torsdagar eller lördagar när fredagen är vikt åt något annat.

En av årets knepigaste tradingtillfällen. Investera eller spara? Jag har för tillfället bara 120k coins, men det mesta jag investerat i är nära discard eller kan omöjligen sjunka så mycket.

säljer av alla mina gamla TOTW kort nu...hade de ute till överpris men lagt ut så jag går från break even till 3-4k profit per kort.. vill fylla på min kassa då jag tror på en krash i helgen i och med FUTMAS och lightning rounds.. har 1,3m och röra mig med men tänkte investera över 1m om det blir dropp på veckans TOTW. Behöver rejält med plats i trade med... Sitter dock på 40 IF kort i trade pile och vill ändå tjäna lite på dom så hoppas jag bränner iväg en hög under dagen. Ska kika på marknaden imorgn kväll. Tänkte investera lite torsdags natt för då var veckas TOTW billigare än nu..men gjort den tabben innan och sedan förlorat 3-4k per kort..lördagar verkar som bäst för att investera..
Även lite dyrare IF kort säljer jag av..OTW etc.. tex Forsberg sålde jag för 60k igår...gissningsvis rasar dessa också likt de gjorde Black Friday...då vill man kunna investera då de lär leta sig upp ett antal K efter jul igen.
Citera
2016-12-16, 13:18
Medlem
mikki1102s avatar
Tipsade om NIF Costa får nån vecka sen här i tråden och tyckte att han var den klart bästa strikern i spelet då.
Så förra veckan då Diego Costa fick en POTM tvekade jag inte änns och gjorde sbc:n första timmen den kom ut (kalaset slutade på ca.300k efter jag sålt allt jag fick ur packsen).

Nu med facit i hand ångrar jag mig inte det minsta! På 36 matcher, som endast varit weekend league, har han hunnit med 41 fullträffar och hela 16 assist, alltså totalt 1,58 mål eller assist per match!!

Om nån undrar så spelar jag honom i detta laget: https://www.futbin.com/17/squad/716483 där jag direkt i matchstart byter plats på Kante och Nainggolan och dessutom drar upp CM positionen så det blir en CAM istället.
Sju vinster av sju möjliga hittills denna weekend league så har ablsout inget att klaga på
Citera
2016-12-16, 14:31
Medlem
är det värt att köpa 300K för 250kr?
Citera
2016-12-16, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday
Hur köper du det?
Citera
2016-12-16, 16:00
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
Tipsade om NIF Costa får nån vecka sen här i tråden och tyckte att han var den klart bästa strikern i spelet då.
Så förra veckan då Diego Costa fick en POTM tvekade jag inte änns och gjorde sbc:n första timmen den kom ut (kalaset slutade på ca.300k efter jag sålt allt jag fick ur packsen).

Nu med facit i hand ångrar jag mig inte det minsta! På 36 matcher, som endast varit weekend league, har han hunnit med 41 fullträffar och hela 16 assist, alltså totalt 1,58 mål eller assist per match!!

Om nån undrar så spelar jag honom i detta laget: https://www.futbin.com/17/squad/716483 där jag direkt i matchstart byter plats på Kante och Nainggolan och dessutom drar upp CM positionen så det blir en CAM istället.
Sju vinster av sju möjliga hittills denna weekend league så har ablsout inget att klaga på

Ja med det laget skulle man tagit Elite utan problem varje vecka
Citera
2016-12-16, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Ja med det laget skulle man tagit Elite utan problem varje vecka

Hahahaha
Citera
2016-12-16, 16:26
Medlem
Jochen-s avatar
4-0 i WL so far, _RIKTIGT_ uselt gameplay på PC. Laggigt, första touch obefintligt, bara jävla röta att jag vunnit de sista två matcherna mot PTB-äckel.
Citera
2016-12-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Tror du på några jul sbc?

har sålt av allt förutom förra veckans totw samt köpt på mig lite tott antar de försvinner ur pack 19 ikväll?
Citera
2016-12-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteFriday
Vet inte om ja hade riskerat de! Läst här i tråden tidigare att folk köpt coins för att sedan ha noll kvar då ea anser det som fusk vilket är rimligt! Sen tror ja knappast man får några mirakulösa ändringar resultat mässigt med ett lag värt 300k mer
Citera
2016-12-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snejider
Hur köper du det?

PM:ā mig om du är intresserad hittade 500K för 375kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto