2017-01-14, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murvelludret
Utifrån: http://www.fifauteam.com/fifa-17-packs-ultimate-team/#List så skulle jag säga från de dyraste paketen "Jumbo Rare Players Pack & Ultimate Pack" För 100 respektive 125k där man får endast spelare varav alla är rare.

Men hur bra "utdelningschansen" är, anser jag vara en helt annan sak. Om vi leker med tanken att sannolikheten att packa en bra rare-spelare som man kan sälja för över 10k ligger någonstans +-1/5000 givet att alla paket är oberoende av varandra. Så kommer var 5000:e rare-spelare som du kan sälja för över 10k att hamna i olika paket hela tiden men du kommer alltid ha störst sannolikhet i de dyraste paketen.

Exempel: Du köper ett "Ultimate Pack" för 125k och får 30st spelare varav alla är rare så är sannolikheten att du får en "bra spelare" 30/5000. Och i dyra paket som innehåller consumables blir sannolikheten lägre då "rare-items" kan hamna inom den kategorin.

Slutsats: Jag har ingen aning om hur fördelningarna egentligen ser ut, detta är endast en skattning från min sida, sannolikheten kanske är högre/lägre. Och om inte paketen är oberoende av varandra så kommer sannolikheten vara högre i något/några av paketen som EA anser ska ha högre sannolikhet.

Bör man köpa paket? Nej, EA är en vinstdrivande verksamhet och sannolikheten är alltid emot dig när man öppnar paket.

Öppnar jag paket? Självklart, det finns en viss dragkraft/spänning hos dessa och chansen finns ju alltid att man kommer få en bra spelare. Däremot lägger jag inte in pengar för att köpa paket, dessa kommer från trading och SBC:s.

Det kanske inte blev det enkla svar du ville ha från början men det är mitt synsätt på packen

Jodå det var ett mycket bra svar.
Alltid roligare med detaljer och uträkningar.
jag tackar
Citera
2017-01-14, 17:12
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Amen hur fan gör du? Jag torskar alltid. Har 4 straffläggningar så långt i WL och har torskat alla... Målisen går alltid rätt

Försök att inte skjuta i målvaktens höjd, det hjälper en del ifall målvakten slänger sig åt rätt håll. Skjut hårt och försök komma så långt in mot stolpen som möjligt. Då måste målvakten nästan gå 2-3-4 steg åt sidan han ska kasta sig mot. Ifall du blir osäker på hur du ska skjuta så kanske du kan ha ett bestämt mönster? Och så kan du lägga ner lite tid på att träna straffar då det verkligen lönar sig.
Citera
2017-01-14, 17:18
Medlem
Cisco9s avatar
Bygger ett lag kring IF Sow, och har kört fast. Det jag kommit fram till nu är följande, https://www.futbin.com/17/squad/1182348. Någon med idéer? Vill inte gärna gå in i PL då jag är så trött på ligan.
Citera
2017-01-14, 17:19
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murvelludret
Utifrån: http://www.fifauteam.com/fifa-17-packs-ultimate-team/#List så skulle jag säga från de dyraste paketen "Jumbo Rare Players Pack & Ultimate Pack" För 100 respektive 125k där man får endast spelare varav alla är rare.

Men hur bra "utdelningschansen" är, anser jag vara en helt annan sak. Om vi leker med tanken att sannolikheten att packa en bra rare-spelare som man kan sälja för över 10k ligger någonstans +-1/5000 givet att alla paket är oberoende av varandra. Så kommer var 5000:e rare-spelare som du kan sälja för över 10k att hamna i olika paket hela tiden men du kommer alltid ha störst sannolikhet i de dyraste paketen.

Exempel: Du köper ett "Ultimate Pack" för 125k och får 30st spelare varav alla är rare så är sannolikheten att du får en "bra spelare" 30/5000. Och i dyra paket som innehåller consumables blir sannolikheten lägre då "rare-items" kan hamna inom den kategorin.

Slutsats: Jag har ingen aning om hur fördelningarna egentligen ser ut, detta är endast en skattning från min sida, sannolikheten kanske är högre/lägre. Och om inte paketen är oberoende av varandra så kommer sannolikheten vara högre i något/några av paketen som EA anser ska ha högre sannolikhet.

Bör man köpa paket? Nej, EA är en vinstdrivande verksamhet och sannolikheten är alltid emot dig när man öppnar paket.

Öppnar jag paket? Självklart, det finns en viss dragkraft/spänning hos dessa och chansen finns ju alltid att man kommer få en bra spelare. Däremot lägger jag inte in pengar för att köpa paket, dessa kommer från trading och SBC:s.

Det kanske inte blev det enkla svar du ville ha från början men det är mitt synsätt på packen

Tycker att EU eller åtminstone Sverige ska göra som i Kina där man ska tvinga företag att redovisa chanserna till att få en viss grej när man öppnar packs vars innehåll är helt random. Något i stil med
90+ rating - 1%
85-90 rating - 3%
80-85 - 5%
75-80 - 10%

osv osv så att man får ett hum om hur det verkligen ser ut.
Citera
2017-01-14, 17:23
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=KGj9Mr7Y23g

Säger lite om hur värdelöst det är att öppna packs...
Och seriöst skulle jag valt att lägga riktiga pengar på fifa hade jag hellre köpt coins än att slösa pengar på points och EAs skitpack!
Citera
2017-01-14, 17:24
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
bör gå upp om man väntar till efter helgen eftersom det var vad personen frågade

Jaaa såg inte att han valde mellan att sälja idag eller måndag. Får se om det blir någon ytterligare dropp med tanke på specialpacks innan TOTY går ut paket.

Förra året var det en jämn och fin minskning hela tiden efter TOTY. Men nu med WL och SBC blir allting så oförutsägbart.
De som tänkt slänga in pengar på fifapoints har nog redan gjort det är min tanke...
Citera
2017-01-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Jaaa såg inte att han valde mellan att sälja idag eller måndag. Får se om det blir någon ytterligare dropp med tanke på specialpacks innan TOTY går ut paket.

Förra året var det en jämn och fin minskning hela tiden efter TOTY. Men nu med WL och SBC blir allting så oförutsägbart.
De som tänkt slänga in pengar på fifapoints har nog redan gjort det är min tanke...

ah precis, marknaden är inte lika förutsägbar längre tack vare SBC..
jag tror personligen på en viss ökning i veckan när folk bränt borta sina points och marknaden inte är överfull med kort
Citera
2017-01-14, 17:33
Medlem
Jag har egentligen två frågor jag hoppas någon kan svara på.

1. Om jag och en polare ska spela hemma hos mig, kan vi på något sätt spela mot varandras FUT lag?

2. Kan man resetta sitt lag, utan att mista spelare och coins? Dvs bara börja om från början i div10?

Är så trött på att spela i div1. Så jävla svettigt och så blir jag så helvetes aggressiv :-)
Citera
2017-01-14, 19:37
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
OM Sadio Mane får en winter upgrade och hamnar som dom tror på 84, vilket innebär att hans OTW kort hannar på 85, vad tror ni priset på det OTW 85 kortet hamnar på då?
Varför skulle Mané få ett 84-rated kort??
Citera
2017-01-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tugboatbob
Varför skulle Mané få ett 84-rated kort??
vart fruktansvärt bra men 84 har jag svårt och se honom få... en 82a kanske
Citera
2017-01-14, 20:03
Medlem
NilssooonSs avatar
Vad tror ni? Köpa massa idag eller vänta till imorgon?
Citera
2017-01-14, 20:22
Medlem
Jag får paniik.... Brukar vinna runt 20 matcher i WL men denna helgen har jag 5 vinster efter 20 matcher. Tror jag förlorat ca 10 matcher bara på straffar. Någon mer som har sjukt svårt för sig att "stänga" matcher? Tror inte ens jag kommer ta mig till 10 vinster denna helgen. Helt sjukt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in