Citat:
Ursprungligen postat av
MR-Ganjalf
Vilket packet skulle du säga är det med bäst utdelningschans?
Utifrån:
http://www.fifauteam.com/fifa-17-packs-ultimate-team/#List så skulle jag säga från de dyraste paketen "Jumbo Rare Players Pack & Ultimate Pack" För 100 respektive 125k där man får endast spelare varav alla är rare.
Men hur bra "utdelningschansen" är, anser jag vara en helt annan sak. Om vi leker med tanken att sannolikheten att packa en bra rare-spelare som man kan sälja för över 10k ligger någonstans +-1/5000 givet att alla paket är oberoende av varandra. Så kommer var 5000:e rare-spelare som du kan sälja för över 10k att hamna i olika paket hela tiden men du kommer alltid ha störst sannolikhet i de dyraste paketen.
Exempel: Du köper ett "Ultimate Pack" för 125k och får 30st spelare varav alla är rare så är sannolikheten att du får en "bra spelare" 30/5000. Och i dyra paket som innehåller consumables blir sannolikheten lägre då "rare-items" kan hamna inom den kategorin.
Slutsats: Jag har ingen aning om hur fördelningarna egentligen ser ut, detta är endast en skattning från min sida, sannolikheten kanske är högre/lägre. Och om inte paketen är oberoende av varandra så kommer sannolikheten vara högre i något/några av paketen som EA anser ska ha högre sannolikhet.
Bör man köpa paket? Nej, EA är en vinstdrivande verksamhet och sannolikheten är alltid emot dig när man öppnar paket.
Öppnar jag paket? Självklart, det finns en viss dragkraft/spänning hos dessa och chansen finns ju alltid att man kommer få en bra spelare. Däremot lägger jag inte in pengar för att köpa paket, dessa kommer från trading och SBC:s.
Det kanske inte blev det enkla svar du ville ha från början men det är mitt synsätt på packen