2016-12-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag har tweakat med custom tactics och formationer fram och tillbaka i veckor nu. Jag får inte till det.
I flera FIFA så har jag spelat 4-3-3(4) men märkt att den suger defensivt. Provade då 4-3-3 flat men det var ingen skillnad. Har även testat 4-2-3-1(2) och 4-3-1-2, som båda funkat OK. Men jag hittar ingenting som bara funkar och flyter på.
Spelar mycket på mitten med genomskärare till mina attackspelare.

Vad fan ska jag göra? Just nu går det så dåligt att jag plaskar runt i Div 8, och vinner matcher med nöd och näppe. Det borde ge en fingervisning om hur illa det är.

Hur hittade ni er formation? Spelar ni jämt med samma eller varierar? Har ni alltid samma custom tactics? Kör ni ens det?

Hjälp eller input skulle uppskattas.

Håller med dig till viss del att man släpper till defensivt. MEN! Jag har hittat nyckeln. Jag spelar med De Bruyne som offensiv, och Kantè + Fellaini som CM som ger ett riktigt bra defensivt stöd. Kör alltid Hög press också. Har sedan jag ordnade denna formationen och spelare inte förlorat en enda match. Har iofs bara 12 matcher, men ändå. För ordningens skull: Aguero IF på topp, De Bruyne IF som offensiv, Hazard IF på vänster, Messi på höger, Fellaini Scream och Kantè IF som CM. Clichy på vänsterback, Verane blå, Azpilicueta IF, och Walker IF samt De Gea i målet. Grymt lag naturligtvis men satan vad formationen passar laget.
Citera
2016-12-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Om ni fick välja ett attribut för en striker i FIFA, vad skulle ni prioritera?
Tidigare hade jag svarat sprintspeed eller skottkraft, men jag börjar inse att positioning är megaviktigt.
Jag kan ha en ST med bra pace och skott, men när den jäveln aldrig står där han ska så blir det ändå inga mål.

Hur tänker ni?

Se bara på De Bruyne som är praktexempel. Slö och trög. Men står alltid rätt och dundrar in mål.
Citera
2016-12-28, 13:57
Medlem
Kommer Oscars värde att gå upp när han lämnar för Kina om några dagar? Vad tror ni?
Citera
2016-12-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
IF korten ni köper på er, när försöker ni sälja dessa för att göra så bra vinst som möjligt? Efter TOTY packsen försvinner?

Försöker hänga med å ta in allt, men är satans mycket att ta in när man är ny

Jag sparar de billiga IF till SBC som kräver IF kort..då stiger de enormt i värde.. annars om man vill IF tradea ska man köpa dom på helgen och sälja när de gått ur packs..brukar man kunna göra 5-6k på...
Citera
2016-12-28, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Känns som att gårdagens mystery Sbc handlade om att tunna ut utbudet på engelska ligorna. Såg att silver-engelsmän gått upp en del. I helgens mm blir det troligen 3 matcher från det engelska seriesystemet plus Old firm så det kan ha varit tanken. Tipset är att ha en elva i alla engelska divisionerna.

Vad tror ni om nästa league Sbc? Har köpt på mig en elva i alla lag från Eredivisie och Russian Premier League men mest på chans. Spekuleras om Bundesliga och Serie A på diverse forum också.

när tror du nästa league sbc kommer? tror de kan komma en i Sydamerika igen också många silverspelare där.
Citera
2016-12-28, 16:12
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slow88
när tror du nästa league sbc kommer? tror de kan komma en i Sydamerika igen också många silverspelare där.

Jag gissar i "hålet" mellan futmas och toty - från 4-9e jan. Förra league Sbc släpptes väl i början på dec om jag inte missminner mig.

Får se om jag orkar köpa elvor i Argentina Chile och Colombia. Tar ändå en del tid...
Citera
2016-12-28, 16:56
Medlem
Tjena gubbs!

Om ni skulle satsa på några spelare till sbc
Liverpool.
Vilka spelar rekommendera ni ?
Citera
2016-12-28, 17:09
Medlem
Raxies avatar
http://www.futhead.com/17/squads/3473560/

Tror vi Hazard-kortet kan hamna under millen?

Isåfall kan nog jävlar i mig laget får årets FIFA ÄNTLIGEN(!) ha uppenbarat sig. Nån som ser någon uppenbar förbättring?

Förutom Meunier mot Florenzi eller Alves! Ska vara NLW för bövelen!
Citera
2016-12-28, 17:11
Medlem
Hur mkt coins har du ?

QUOTE=Raxie|59423705]

Isåfall kan nog jävlar i mig laget får årets FIFA ÄNTLIGEN(!) ha uppenbarat sig. Nån som ser någon uppenbar förbättring?

Förutom Meunier mot Florenzi eller Alves! Ska vara NLW för bövelen![/quote]
Citera
2016-12-28, 17:13
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JudasKiss77
Hur mkt coins har du ?

QUOTE=Raxie|59423705]

Förutom Meunier mot Florenzi eller Alves! Ska vara NLW för bövelen!
[/quote]

Strax under 3 miljoner. Men brukar mest sitta och försöka fixa League-SBC:erna för discard, så skulle jag lägga fokus på att försöka öka pengapåsen istället så går den nog att öka lite till.
Citera
2016-12-28, 17:48
Medlem
Dags att köpa på sig 84 ratade spelare nu då de verkar öka markant! Har ett gäng med carvalho, Sommer och Garay på lager som alla går uppåt nu i pris. Antar att folk väntar på nya SBC likt de under black friday då man fick TOTW-spelare. När det var aktuellt sist så krävdes det väl både IFs och 84+ ratade spelare...
Citera
2016-12-28, 17:51
Medlem
Känslan när man vinner Weekend League-kvalfinalen efter ett mål på matchens sista spark!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in