2017-01-13, 09:21
Medlem
Följer mitt lags priser på Futbins analys-del, någon som också gör det? Riktigt bra verktyg om man vill se hur priset på ens lag går upp och ner samtidigt som du kan se all statistik på dina spelare. Mitt lag var nere på ett totalt värde på 2,570,660 i måndags. Nu i dag har det stigit till 2,946,700. Känns som att TOTY-crashen var i måndags, den stigningen på ~400k på bara en 5 dagar är stark. Samtidigt har jag kanske inte har de rätta spelarna för att spegla marknaden? Min IF Kante har bara han gått upp ~40k sen i måndags. Folk trodde han skulle komma i TOTY men när han uteblev där skjöt priset i höjden. En annan spelare som gått upp i pris otroligt mycket är IF Nainggolan, jag köpte han när han fortfarande fanns i paket (första veckan i december tror jag) för 402k, nu säljer han för 569k.

Min trupp kanske ger en missvisande bild pga att jag har två spelare som dragit upp priset så markant? Någon annan som använder futbins squad analys (länk: https://www.futbin.com/analysis)? Kan ni i så fall ge mig er syn på marknaden? Stod ert lag också överlägset lägst i måndags?
Citera
2017-01-13, 10:39
Medlem
Någon som börjat med WL? Har 1-3, spelarna bara står och tittar, dom är så fruktansvärt sega. Tror jag väntar lite till innan jag fortsätter, upplevde samma sak förra helgen.
Citera
2017-01-13, 10:42
Medlem
sonofnatures avatar
Varför är inte Robinho med i FUT ?

Tips på någon annorlunda ST CF CAM i calcio ?
Citera
2017-01-13, 10:44
Medlem
sebbolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warseven
Någon som börjat med WL? Har 1-3, spelarna bara står och tittar, dom är så fruktansvärt sega. Tror jag väntar lite till innan jag fortsätter, upplevde samma sak förra helgen.
Jag har oxå 1-3. Man får cancer av detta spelet tror jag. Mina gubbar inte sega eller nått men att möta nån som har parkerat bussen från start och har robotförsvar och sätter mål på sitt första skott som min mormor kan rädda är ju bara för jävla roligt.
Citera
2017-01-13, 10:54
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbolito
Jag har oxå 1-3. Man får cancer av detta spelet tror jag. Mina gubbar inte sega eller nått men att möta nån som har parkerat bussen från start och har robotförsvar och sätter mål på sitt första skott som min mormor kan rädda är ju bara för jävla roligt.

Välj någon bra spelare med bra lång skott. Så Nöta lång skott. Försök även dribbla i gröten å få frispark.
Citera
2017-01-13, 11:11
Medlem
Min första WL på ett par veckor. Upplever att spelet fungerar fläckfritt och jag har inte stött på PTB en enda gång på sju matcher. Torskade de tre första matcherna och kände att ingenting fungerade, hade på tok för stort utrymme mellan mina backar och motståndarens anfallare samtidigt som mina anfallare alltid fick bollen med försvararna i ryggen. Nu spelar jag mycket bättre och har tagit fyra raka.
Citera
2017-01-13, 11:16
Medlem
sebbolitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Välj någon bra spelare med bra lång skott. Så Nöta lång skott. Försök även dribbla i gröten å få frispark.
Jag har gubbar med bra långskott men jag har ju sån tur att jag sätter stolpe och ribba 5-10 ggr per match när jag har "otur".
Citera
2017-01-13, 11:20
Medlem
RolfRolands avatar
Ett tips om spelet skiter sig i WL och hur jag fick det att vända till det positiva förra helgen.

Jag hade fixat och trixat lite för mycket med min taktik så jag knappt visste vad taktiken egentligen tillförde spelet (hade följt för mycket "tips" från youtube). Skapade då en ny trupp med samma lag så att standardinställningarna var tillbaka. Körde på det (förutom offsidefälla) och det gick genast bättre.

Fungerar kanske inte för alla men det behövdes för min del i alla fall.
Citera
2017-01-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Följer mitt lags priser på Futbins analys-del, någon som också gör det? Riktigt bra verktyg om man vill se hur priset på ens lag går upp och ner samtidigt som du kan se all statistik på dina spelare. Mitt lag var nere på ett totalt värde på 2,570,660 i måndags. Nu i dag har det stigit till 2,946,700. Känns som att TOTY-crashen var i måndags, den stigningen på ~400k på bara en 5 dagar är stark. Samtidigt har jag kanske inte har de rätta spelarna för att spegla marknaden? Min IF Kante har bara han gått upp ~40k sen i måndags. Folk trodde han skulle komma i TOTY men när han uteblev där skjöt priset i höjden. En annan spelare som gått upp i pris otroligt mycket är IF Nainggolan, jag köpte han när han fortfarande fanns i paket (första veckan i december tror jag) för 402k, nu säljer han för 569k.

Min trupp kanske ger en missvisande bild pga att jag har två spelare som dragit upp priset så markant? Någon annan som använder futbins squad analys (länk: https://www.futbin.com/analysis)? Kan ni i så fall ge mig er syn på marknaden? Stod ert lag också överlägset lägst i måndags?

Aldrig sett den där sidan ens... Hittar den inte på Futbin heller utan gick in genom länken du skrev. Bra mycket enklare att följa ju! Jag har följt prisutvecklingen på mina spelare men det genom en vanlig spelartrupp på Futbin, man kan ju se spelarpriser per spelare när man är inne på edit squad. Sedan har bara haft i huvudet ungefär vad jag köpt dem för. Detta du skicka var fan så mycket bättre. Där ser man ju precis vad spelaren gått upp osv utan att behöva tänka själv Tack för den, lär användas flitigt framöver.

Mitt lag är köpt för 1,384,000 och är nu värt 1,588,000. Så en prisuppgång på 200k sedan i söndags. Har egentligen 3 spelare som stickit iväg lite. IF Kante upp 52k, SIF Salah upp 58k och Aguero upp 50k. Det är ju större delen av de som öka, förvisso mina tre dyraste spelare med.

Enligt grafen stod mitt lag som lägst i måndags, men köpte mitt lag under söndagen för 25k mindre än det. Fick nog tag på en del spelare precis under sin lägsta nivå där, snipade en del också som jag fick under marknadsvärdet.

Intressant och se hur helgen kommer påverka priserna nu igen. Lär öppnas så in i helvete mycket paket. Har själv +50 paket att öppna, kliar i fingarna för att börja öppna.

Hur är IF Nainggolan förresten? Lika bra som han ser ut? Kör ju IF Kanté och Nainggolans vanliga kort som innermittfältare, så jävla bra duo att ha där ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Varför är inte Robinho med i FUT ?

Tips på någon annorlunda ST CF CAM i calcio ?

Han spelar väl i Brasilianska ligan som inte finns på FUT. Annorlunda o annorlunda. Vet inte vad som klassas in på det. Men SIF Brozovic ser riktigt bra ut att ha som CAM. Kan nog funka på alla dem positionerna där framme.
Senast redigerad av grahnen 2017-01-13 kl. 11:28.
Citera
2017-01-13, 11:49
Medlem
Hoppas på en svensk sbc till zlatan potm
Borde annonseras om nån timme.
Citera
2017-01-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Hoppas på en svensk sbc till zlatan potm
Borde annonseras om nån timme.

Minns att Hazard kom klockan 13 Köpte SIF Kane ifall det blir de lag Zlatan mötte i dec.

Edit. Har verkligen satsat allt på Zlatan. Två IF i PSG, två IF Inter, två IF Juve, två IF Milan, ytterligare en IF i Serie A och sen 4 IF i Premier league. Det jag känner att jag saknar är 1. Zlatan, 2. Svensk IF, 3. IF från Spanska ligan.
Senast redigerad av MrLegendary 2017-01-13 kl. 12:05.
Citera
2017-01-13, 11:59
Medlem
intresant att kolla spelarpris graferna. alla spelare är som dyrast på torsdagen och billigast på söndagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in