2017-01-12, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tips på hur jag ska investera? Sålde mitt lag för sjukt underpris för jag lacka på spelet. Så sitter med 900k när jag borde ha typ 1.3m.

Köpa massa IF och 84+ när SBC som är ute nu är borta? Känns det inte som att det är många som fattat det ni? Så kanske inte är så bra att investera i. Eller? Kommer inte på nåt annat själv.

Investera i helgen när hela TOTY laget släpps...tror många sitter o håller på paket/points inför helgen..sen drämmer du till rejält på IF kort.. skulle tro att Aspas kan va en bra investering,..även Casemiro, Tonelli och Ben Yedder...
Citera
2017-01-12, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tips på hur jag ska investera? Sålde mitt lag för sjukt underpris för jag lacka på spelet. Så sitter med 900k när jag borde ha typ 1.3m.

Köpa massa IF och 84+ när SBC som är ute nu är borta? Känns det inte som att det är många som fattat det ni? Så kanske inte är så bra att investera i. Eller? Kommer inte på nåt annat själv.

Investera i guld. Lite osäker vad Ounce ligger på nu. Men på 1.3 mill så känns som om profiten kan bli bra.
Citera
2017-01-12, 23:47
Medlem
Vurte3Ns avatar
Icardis TIF stiger och stiger, går för 77/78k skall man behålla de 2 jag köpte för 65 och vänta på ännu mer ökning eller sälja av dem?
Citera
2017-01-12, 23:48
Medlem
meatballrains avatar
Alltså kan nån snälla förklara för mig hur det här skitspelet funkar? Har under hela detta fifat spelat med lag två värda cirka 50k var då jag velat spara alla mina pengar till en krash. Under tiden gick jag på 10 säsonger upp till div.1 och har legat där förutom en gång då jag åkte ner men gick upp direkt igen. Har också spelat 3 helger WL då jag fått runt 20 vinster.

I förrgår passade jag på att köpa på mig två lag för totalt 1.3 miljoner och åkte direkt ner till trean. Dom enda som tar offensiva löpningar är mina två defensiva CM och mina ytterbackar som alla är "Stay back while attacking". Mina anfallare blir förbisprungna av resten av laget när jag anfaller och ingenting funkar som det gjorde innan.

Ska det inte bli bättre och lättare när man köper dyrare lag? Var iallafall det jag trodde men jag kan ju nu förstå varför Musa/Butland/Smalling och gänget spelas så flitigt...
Citera
2017-01-13, 00:06
Medlem
Monthly rewards ute!

edit: fyfan vilka piss lirare man får att man aldrig har någon tur..
Citera
2017-01-13, 01:22
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatballrain
Alltså kan nån snälla förklara för mig hur det här skitspelet funkar? Har under hela detta fifat spelat med lag två värda cirka 50k var då jag velat spara alla mina pengar till en krash. Under tiden gick jag på 10 säsonger upp till div.1 och har legat där förutom en gång då jag åkte ner men gick upp direkt igen. Har också spelat 3 helger WL då jag fått runt 20 vinster.

I förrgår passade jag på att köpa på mig två lag för totalt 1.3 miljoner och åkte direkt ner till trean. Dom enda som tar offensiva löpningar är mina två defensiva CM och mina ytterbackar som alla är "Stay back while attacking". Mina anfallare blir förbisprungna av resten av laget när jag anfaller och ingenting funkar som det gjorde innan.

Ska det inte bli bättre och lättare när man köper dyrare lag? Var iallafall det jag trodde men jag kan ju nu förstå varför Musa/Butland/Smalling och gänget spelas så flitigt...

Handicap, min vän. Upplever exakt samma grejer som du. Hur sjukt dåligt är det inte när IF CR7 som tom har H/L i workrates + smyg in bakom backlinjen är djupare i banan än mina två CDMs Vidal och Casemiro som har stay back i instruktioner

I WL funkar det MYCKET bättre med OP laget (Musa, Remy, Kante, Shaw, Smalling och gänget) än med mitt lag som är fullsmockat med stjärnor och då är det i allt från att ta rätt löpningar, hur responsiva spelarna är, antal felpassningar, EAids mål som man släpper in, det räcker att bryta en gång för att få bollen istället för minst 3, spelarna springer inte in och fäller varandra, frilägen hamnar i mål istället för varannan/var tredje osv osv osv. Har kommit till guld 1 med OP laget, aldrig passerat Gold 3 med laget som är fullsmockat med bra spelare.

Laget fullsmockat med bra och dyra spelare: https://www.futbin.com/17/squad/1135385
OP-laget: https://www.futbin.com/17/squad/1150589

Logiskt sett så ska det vara tvärtom i hur långt man har kommit i WL med respektive lag, men så är det inte...
Citera
2017-01-13, 01:57
Medlem
Qirrens avatar
Mycket riktigt var Higuains kort löjligt billigt. Plockade upp ett igår till 270k som nu är uppe i 330k.
Citera
2017-01-13, 02:06
Medlem
Herculandes avatar
Jag vann "bara" Sigursson (rated 84) i mitt månadspaket (FUT CHAMPS)! Hade önskat på en bättre spelare!

Vilka spelare hade man kunnat vinna?
Citera
2017-01-13, 04:49
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
Jag vann "bara" Sigursson (rated 84) i mitt månadspaket (FUT CHAMPS)! Hade önskat på en bättre spelare!

Vilka spelare hade man kunnat vinna?
Alla spelare som fick ett inform-kort under december. Suarez, Zlatan, Hazard, Pogba, Ramos och massa fler
Citera
2017-01-13, 04:56
Medlem
Fick IF ben Yedder precis. Vad är bäst, sälja direkt eller stiger det?
Citera
2017-01-13, 06:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Fifauteam.com tror att alla toty släpps lördag kl 19 svensk tid. Är det bekräftat eller spekulation? Vore gött om det släpptes ikväll. Börjar vara rejält otålig med att öppna alla paket för att se om man har någon tur i år.

Jävlar vad veckans IF kommer störtdyka när hela TOTY släpps. Läge att fynda när så sker. Om inte det blir en TOTY Sbc vilket jag hoppas på än... en unrepeatable Sbc som ger 1 spelare ur elvan (troligen störst chans till Pique eller Neuer) alternativt en Sbc för en spelare utanför elvan typ Griezmann. Men känslan är att det inte kommer.
Citera
2017-01-13, 06:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Fick IF ben Yedder precis. Vad är bäst, sälja direkt eller stiger det?

Omöjligt att veta. Troligen kommer priset sjunka som en sten när ea släpper alla toty i packs eftersom marknaden kommer flöda av kortet. Om de inte samtidigt släpper en Sbc typ toty eller han går att använda i Zlatans Sbc. På sikt kan han stiga men det känns avlägset.

Jag hade nog sålt av nu. Ev väntat tills efter Zlatans Sbc släppts, men före alla toty släpps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in