2017-01-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Tänkt köpa detta laget: https://www.futbin.com/17/squad/759886

Men börjat tveka lite på brist på längden på mina mittfältare och forward. En snittlängd på ca 175cm och ingen riktigt bra huvudspelare. Tycker de kan va gött att ha någon att kunna slå frisparkar/insparkar emot. Kan det bli ett problem tro? Jag slår nästan alltid långa insparkar då jag är för osäker för de korta. Kan slå upp till halva mittplan få ggr då jag ser en lucka. Hur gör ni?

Eventuellt om jag byter ut Aguero och IF Payet mot Zlatan och Martial. Så får jag riktig tyngd framåt, behöver byta formation till 433(4) isåfall men de e ok! Synpunkter på dem bytena?

På 433(4) så hade jag lätt sparat Aguero med sin snabbhet. Zlatan är trött och du måste in i boxen med honom. Hellre ha en tung mittfältare som är stor och stark. Typ Fellaini eller Dembele. Aguero har gjort 170 mål på 180 matcher för mig. Zlatan gjorde ca 40 på 80 innan han rök. Sjukt jobbigt att se en lucka för en instickande Zlatan och så kommer gammelfarmor och går förbi med sin rullator. Martial är ju helt OP så varför inte. Har alltid problem med honom. Men Payet ser jag aldrig som något hot.
Citera
2017-01-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
nu har jag inte lirat på ett par månader men jag utgick ifrån Ovyys och Airjapes custom tactics för olika formationer..funkade bra då iaf

Kommer du ihåg vilken skillnad de gjorde så på rak arm?
Citera
2017-01-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Kommer du ihåg vilken skillnad de gjorde så på rak arm?
jag tyckte de funkade grymt bra..iaf för den formationen jag provade.. beror helt på formation, spelstil osv..Japes är ju rätt tålmodig o håller i bollen mycket..så han hade rätt långsamt passningsspel..
Citera
2017-01-06, 00:13
Medlem
Citat:
Tänkt köpa detta laget: https://www.futbin.com/17/squad/759886

Men börjat tveka lite på brist på längden på mina mittfältare och forward. En snittlängd på ca 175cm och ingen riktigt bra huvudspelare. Tycker de kan va gött att ha någon att kunna slå frisparkar/insparkar emot. Kan det bli ett problem tro? Jag slår nästan alltid långa insparkar då jag är för osäker för de korta. Kan slå upp till halva mittplan få ggr då jag ser en lucka. Hur gör ni?

Eventuellt om jag byter ut Aguero och IF Payet mot Zlatan och Martial. Så får jag riktig tyngd framåt, behöver byta formation till 433(4) isåfall men de e ok! Synpunkter på dem bytena?
Jag upplever problemet med insparkar/frisparkar nu när jag precis bytt lag. Hade tidigare SIF Benteke som nickade ner allt som kom emot honom. Nu med Dybala och Aguero kommer varenda utspark direkt tillbaka. Så just nu har jag ett problem med hur jag ska starta igång spelet på liggande boll.

Med det sagt så hade jag nog inte bytt in Zlatan, känns som han är alldeles för trög. Men kanske en längre mittfältare? Eller så kör du på Lukakus nya IF-kort. Han är ju både snabb och stark i huvudspelet.
Citera
2017-01-06, 00:24
Medlem
January transfers har börjat på FUT..Draxler i PSG bla..
Citera
2017-01-06, 00:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Tycker de kan va gött att ha någon att kunna slå frisparkar/insparkar emot. Kan det bli ett problem tro? Jag slår nästan alltid långa insparkar då jag är för osäker för de korta. Kan slå upp till halva mittplan få ggr då jag ser en lucka. Hur gör ni?

Alltid korta insparkar/frisparkar om det inte är läge att lyfta in i boxen. Anledningen är enkel - en hög boll upplever jag försvarande lag har sån oerhörd fördel på att det är att skänka bort innehavet 99% av fallen.

Jag kör LT för att dra mina spelare närmare (målvakten viftar till sig backarna), kollar radarn var motståndaren ligger och fiskar - sen slår jag en markpassning till omarkerad ytterback. Sist jag släppte in ett mål på det var väl 2 år sen eller så... övning ger färdighet. Möter nästan aldrig någon som gör så, förvånande nog. Men jag tackar och tar emot. Ibland kör jag en liten lyra till en av mina mittfältare om de står rena. Men aldrig en maxad inspark mot forward. Rekommenderar denna metod för att behålla innehavet.

Frisparkar på mittplan tycker jag är märkliga. Det är nästan en fördel för försvarande lag eftersom det är så lätt att som laget med frispark råka slå den fel och få en kontring i röven. Förstår att de flesta lyfter en lycka-till-boll mot boxen för att slippa åka på kontring.

Har min målvakt bollen i skopan föredrar jag ofta att springa mot hörnet på straffområdet, släppa den på fötterna och sedan lägga en pass på min ytterback. Tycker det funkar bättre än utkast då backen inte behöver tappa fart och tid på att ta ner den.
Citera
2017-01-06, 01:27
Medlem
hur funkar Martial som anfallare?
Citera
2017-01-06, 01:34
Medlem
tugboatbobs avatar
Citat:
hur funkar Martial som anfallare?
Har bäst målsnitt av alla BPL-anfallare jag testat i år, funkar bäst med i formation med 2 anfallare dock. Jäkla synd att han inte fick en inform i onsdags..
Citera
2017-01-06, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tugboatbob
Har bäst målsnitt av alla BPL-anfallare jag testat i år, funkar bäst med i formation med 2 anfallare dock. Jäkla synd att han inte fick en inform i onsdags..

kanske skulle prova i en 41212 då
Citera
2017-01-06, 01:40
Medlem
Bara Draxler och Musonda som man bryr sig om i första january transfers...
Citera
2017-01-06, 01:44
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
January transfers har börjat på FUT..Draxler i PSG bla..
Var ser man de?

Spelare som kan hamna i TOTY ska man behålla eller sälja? Har t.ex. Iniesta och Griezmann.
Citera
2017-01-06, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Var ser man de?

Spelare som kan hamna i TOTY ska man behålla eller sälja? Har t.ex. Iniesta och Griezmann.

Twitter..sen börjar de komma upp på futhead/futbin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in