2016-11-28, 14:34
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlbroMan
Priserna var ju otroligt låga jämnfört med vad dom varit tidigare förra måndagen. Tror nog det var då "kraschen" var även om den uteblev som krasch. Men iom WL så är marknaden annorlunda i år än andra år.
Även SBC är ju nytt för i år. Så marknaden är svår att jämföra med tidigare år.

Undrar vad det blir för SBC och sånt idag då. Är det 15 svensk tid det börjar? Tänkte inte på att det var cyber-monday så har dumt nog sålt av massa guldspelare.

Aja 320k till snart 500k from. När IF-SBC kom upp När den är borta köper jag tillbaka några av de jag sålt för typ 40k. Hade bara ren tur att jag hade en del 83+ och några IF.

Sitter på 8 movember också. Snabbsäljer jag alla går jag typ 1k minus då alla är köpta för billigast möjligt. Men hoppas de kommer till användning i SBC.
Citera
2016-11-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Funderade faktiskt lite på honom, men avvaktar lite. Hade ögonen på hans kort tidigare förra veckan och då låg han närmare discard-pris. Nu uppe på 17-18k pga. att det behövs IF-kort för SBC. Testar honom eventuellt när hans pris gått ner igen. Vill så gärna få Balotelli att funka, gillar han ändå. Men känns dumt att trilskas med någon om han inte funkar efter typ 10 matcher. SIF Immobile som jag hade innan funka bättre men inte nöjd heller.

Eventuellt ge upp 2-forwards formationerna och köra något sådant här?
https://www.futbin.com/17/squad/488391
https://www.futbin.com/17/squad/488411

Tycker det andra laget ser mest spännande ut men hur håller det på mitten?
Tänker främst då omställningar.. du får gärna rapportera hur det går att spela med det om du bygger det!

Fick själv feeling när jag såg det och funderar på att slänga ihop detta https://www.futbin.com/17/squad/490491
Citera
2016-11-28, 15:07
Medlem
Är det någon som kan rekommendera någon av följande lag?

Kör ett La-liga lag som jag är nöjd med och tänkte på mitt andra lag.
https://www.futbin.com/17/squad/484883
https://www.futbin.com/17/squad/484851
https://www.futbin.com/17/squad/484813

Hade varit tacksam om någon kan hjälpa till.
Ps: Är ingen dribbler mer passningar tills jag öppnar upp försvaret.
Citera
2016-11-28, 15:14
Medlem
Stjerna7s avatar
Krav på 4 MLS spelare i kvalet till WL för onsdag-torsdag. Alla bästa NIFs går för 800c, utom Giovinco. Lär inte öka super mycket men kommer nog sälja lätt för några tusen när folk skrapar ihop sina lag på onsdag för att kvala in.

Cyber Monday igång nu förresten!
Citera
2016-11-28, 15:22
Medlem
Vet inte om någon kanske redan skrivit om det men jag har problem med att få mina fifapoäng! Köpte lite i fredags via PS store men har inte fått något. Pengarna har dragits och jag har fått bekräftat via min mail att jag har köpt, har dock inte fått dem. Någon som vet vem man ska vända sig till?

Tack på förhand boys!
Citera
2016-11-28, 15:22
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
Krav på 4 MLS spelare i kvalet till WL för onsdag-torsdag. Alla bästa NIFs går för 800c, utom Giovinco. Lär inte öka super mycket men kommer nog sälja lätt för några tusen när folk skrapar ihop sina lag på onsdag för att kvala in.

Cyber Monday igång nu förresten!
Fan vad segt att man sålt sina MLS-spelare.. Har Giovinco och Gerrard, kanske nån till.

Guldapelarpaket elit ute nu. Är själv ointresserad av paket. Bättre att köpa en trisslott då. Hoppas på SBC vid 16 då.
Citera
2016-11-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Även SBC är ju nytt för i år. Så marknaden är svår att jämföra med tidigare år.

Undrar vad det blir för SBC och sånt idag då. Är det 15 svensk tid det börjar? Tänkte inte på att det var cyber-monday så har dumt nog sålt av massa guldspelare.

Aja 320k till snart 500k from. När IF-SBC kom upp När den är borta köper jag tillbaka några av de jag sålt för typ 40k. Hade bara ren tur att jag hade en del 83+ och några IF.

Sitter på 8 movember också. Snabbsäljer jag alla går jag typ 1k minus då alla är köpta för billigast möjligt. Men hoppas de kommer till användning i SBC.

Blev Lightning Rounds nu och kommer väl fortsätta. Får se om det blir några SBC:er. Köpte igen alla dem 20 Movemberkort jag fick sålt häromdan, plus lite till. Så sitter med 42st Movemberkort nu. Köpte för strax över discard så gör kanske förlust på 100-200 coins per stycket vid quicksell. Klart värt chansningen. Vet inte annars vad jag skall göra med mina coins. Blir nog en del IF senare men kör detta resten av månaden så får jag se sedan. Ångrar att jag inte köpte på mig fler IF Hector, köpte 8st för 15-16k. Hade råd att köpa säkert 10-15st till men ville spara och köpa på mig ett lag när crashen kom, som aldrig kom... Nu är hans kort redan värdt 24k... Kändes som ett säkert kort att investera i. Nästan högst rankade vänsterbacken i Bundesliga förutom Alaba som är dyyr, dessutom tysk. Finns ju Rodriguez med men Hector har bättre def och pace. jaja, ska inte klaga gjort lite go vinst där ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Tycker det andra laget ser mest spännande ut men hur håller det på mitten?
Tänker främst då omställningar.. du får gärna rapportera hur det går att spela med det om du bygger det!

Fick själv feeling när jag såg det och funderar på att slänga ihop detta https://www.futbin.com/17/squad/490491

Det är just det som känns lite osäkert, ser tunt ut i mitten bakåt. Kan ju ändra inställningar att Marchisio skall hålla sig lite bakåt i banan. Är så jävla kluven med formationer, vet inte vad jag skall köra. Spelar inte speciellt bra med någon formation just nu. Blandar 4-3-3(4), 4-1-2-1-2(2) och 5-2-1-2 just nu. På 10 matcher vinner jag 5, oavgjort 2, förlust 3 i snitt typ. Så vinner ju ändå en del trots att jag spelar dåligt. Kanske skall gå tillbaka till formationen jag älskade på FUT15, 4-3-2-1. Spelade inget förra året. Den kanske var OP det året?
Citera
2016-11-28, 16:01
Medlem
Haft en förbaskad tur med SBC under helgen.

Gjorde utmaningen där man får en 82+ rated spelare fem gånger, fick tre walkouts.
Hazard, Boateng och Fabregas.

Har mitt lag värt ca 1.2m nu och 900k att spendera. Kör Bundesliga/PL nu, funderar på att köra en Liga BBVA med Neymar/Griezmann/Bale på topp.

Förslag? Eller nån som har ett annat lag för ca 2m ps?
Citera
2016-11-28, 16:11
Medlem
Är det blackfriday som orsakat prissänkningen på senare tid? Sen typ i onsdags så har jag t.ex tyckt att rare kontrakten sjunkit i pris, hur länge varar detta?
Citera
2016-11-28, 17:05
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Ny SBC ute. Megapaket för

11 nationaliteter,
två brons, två silver.
Rating 79. Chemistry 90

Någon som kan bygga ihop nåt billigt snabbt? Megapaket är nice men vett fan om jag klarar utmaningen utan att behöva köpa spelare.
Citera
2016-11-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Ny SBC ute. Megapaket för

11 nationaliteter,
två brons, två silver.
Rating 79. Chemistry 90

Någon som kan bygga ihop nåt billigt snabbt? Megapaket är nice men vett fan om jag klarar utmaningen utan att behöva köpa spelare.
Försökte i en timme. Har 1100 spelare i klubben. Fick fan inte ihop det. Gav upp. Ville inte köpa svindyra spelare heller.
Citera
2016-11-28, 17:11
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Försökte i en timme. Har 1100 spelare i klubben. Fick fan inte ihop det. Gav upp. Ville inte köpa svindyra spelare heller.

Samma här. Med alla 83+ spelare borta ur klubben kom jag bara upp i 78 overall och 85 kemi. Orkar inte köpa, tycker faktiskt spelarna jag lagt in SBCn är ganska dyra ändå. Klart billigare än 35k såklart, men det är sällan man får det värdet i paketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in