2016-10-06, 19:25
Medlem
megaman9s avatar
Kolla på Inception som streamar på twitch, han vinner nästan alla matcher han spelar.
Tror detta fifa passar han ännu bättre, då han spelar sjukt lungt och är knappt aldrig är salty.
Han har bra tips om hur man lär sig attackera/defenda/passa och slå fasta situationer bra
https://www.youtube.com/user/Inception077/videos
Citera
2016-10-06, 20:04
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsatzoiki
någon som vet snabbaste sättet att få loyalty bonus?
Starta en offlinematch (typ veckans lag) med spelarna du vill ha loyalty på. Stäng av Fifa när matchen startat. Upprepa.

Vad är det för paket man får om man klarar "nyckelmatcher"? Står bara "1 spelarpaket"

Klarat alla utom.. Ja ni vet vilken. Jävla SaudAustralien..
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-06 kl. 20:07.
Citera
2016-10-06, 20:10
Medlem
Vad är lojalitetsbonus?

Och vad har hänt med chemistry styles? Kollade futbin och la på ett hunter-kort på Lacazette. Han fick +11 i skot? Kan ju inte stämma?
Citera
2016-10-06, 20:27
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vad är lojalitetsbonus?
Kemin är på +1. Det uppnås antingen genom att du spelat 10 matcher med spelaren eller att du fått spelaren i ett paket.

Fixar saudiaraberna rätt billigt nu så snart klar med den SBC. Hoppas det är värt det.

Edit: fyfan vilket skitpaket man fick. Knappt värt det även om jag fixade araberna för runt 2k.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-06 kl. 20:56.
Citera
2016-10-06, 21:10
Medlem
Vad är skillnaden på att ha 6 i kemi på en spelare kontra 10?
Citera
2016-10-06, 21:31
Medlem
Är det värt att försöka fixa Sterlings specialkort? Det är ju inte mycket mer än pace egentligen. Han har som vanligt kasst skott.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kemin är på +1. Det uppnås antingen genom att du spelat 10 matcher med spelaren eller att du fått spelaren i ett paket.

Tack för svar.
Citera
2016-10-06, 21:49
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikki1102
50k pack.
http://www.futhead.com/17/squads/569553/ använde denna förutom att jag böt ut Sansone mot Pato då Sansone var ordentligt överpris. Blev just under 15k och glöm inte att du behöver lojalty bonus på spelarna.
STORT Tack till ditt inlägg och länken. Blev ca 60K rikare tack vare den.
Citera
2016-10-06, 21:59
Medlem
Vattumannens avatar
Tja.

Vill nån vara hygglig och berätta hur man vid hörnor ställer in så att det finns en hjälpspelare där direkt istället för att behöva tillkalla en?

Tack
Citera
2016-10-06, 22:01
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattumannen
Tja.

Vill nån vara hygglig och berätta hur man vid hörnor ställer in så att det finns en hjälpspelare där direkt istället för att behöva tillkalla en?

Tack
Jag håller alltid inne L2/LT när jag trycker ifrån reprisen.
Citera
2016-10-06, 22:02
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Hur gjorde Gorilla under FIFA 16? Satt väl med ~160 raka division 1-titlar.

"EA hjälpte honom så det bara skulle komma var 50e match..."

Okej, jag har aldrig varit med om det.

Motarbetade handikapp-tvivlarna under FUT 12. Gav upp.

Oj du har en kille som är bland de bästa, några få undantagsfall i jämförelse med tusentals som rapporterar om handicap. Finns hur många youtube-klipp som helst och på reddit hade tom fiskat lite i källkoden till spelet och hittat några rader som reglerar svårighetsgrad (dock utan att kunna dra några speciella slutsatser).

Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Det har aldrig slagit dig att personerna du möter faktiskt är bättre än dig och får såledeles dig att se dålig ut? Eller att din taktik inte kan funka exakt hela tiden?

Nej förresten, du har rätt. Självklart har EA lagt in handicap för att gynna dina motståndare. Absolut!

Jag har inte svårt för att erkänna när någon är bättre än mig. Det är tydlig skillnad mellan att någon är bättre och handicap. Och fyi så är det en stooor del av fut spelarbasen som upplever handicap, kanske tom majoritet. Det är uppenbart att det finns.
Citera
2016-10-06, 22:14
Medlem
Kan någon snälla förklara för mig hur attributskorten funkar i FUT 17?

Det står flera artiklar om att man kan förbättra individuella spelare (om spelarna + laget har bra kemi) upp till 15 poäng.
Kollar jag t.ex Lacazette, så kan jag alltså med ett Hunter-kort få upp hans skott till 89 istället för standard 82?

http://www.futhead.com/17/players/6601/alexandre-lacazette/?individualChem=8&chemType=hunter

Kan det här verkligen stämma? Då kan ju mer eller mindre alla strikers i spelet som ligger på runt 85 i skott och får ett hunter-kort få samma skottstyrka och precision som Ronaldo.
Det här känns lite för bra för att vara sant. Och hur kan man kolla upp detta i spelet? Ser man till startuppställningen så står pace och shooting kvar på samma nivå? Med tre gröna uppåt pilar på båda.
Det tolkar jag som tre poäng på vardera attribut.

I så fall är det ju en major improvement mot de tidigare FUT versionerna, och förklarar varför hunterkorten går på minst 3000 coins.
Senast redigerad av teren 2016-10-06 kl. 22:17.
Citera
2016-10-06, 22:25
Medlem
boonies avatar
Lyckades packa Buffon imorse från ett prime pack (sbc) ! Vet någon hur MM fungerar om den endast går på din rating? Så fort jag fick 5stars och 183+ har jag bara mött lika bra eller helt sjuka lag. Direkt när jag gick upp till 183 fick jag möta ett 186 lag med neymar,modric,di maria osv jag förlorade matchen med 1-0. Tror fan inte den snubben låg i div7 därför jag undrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in