2016-10-28, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejtjena
Tjena människor. Vem tror ni blir månadens spelare i Premier League i oktober? Där finns ju snuskigt mycket pengar att hämta om man luskar ut detta! Ni fär gärna motivera också!

Själv tror jag på Walcott, gjort några baljor och kommit igång ordentligt igen. Dessutom en engelskman som haft problem med skador innan osv.

Har redan börjat investera i Hart kort och mer ska det bli. Hög rating och billig.
Tror inte att de blir Walcott utan Joe Allen. Köpt på mig en massa Wales kort.
Tror inte att de blir en till engelsk ytter som får priset och rent statistiskt har Joe Allen gjort mer mål och varit bättre i ett sämre lag.
Fast iofs en omgång kvar på denna månad så beror ju lite på hur de går där.
Senast redigerad av fut-torsk 2016-10-28 kl. 04:32.
Citera
2016-10-28, 04:53
Medlem
LT10s avatar
Bör man sälja scream-kort nu eller ska man vänta med det? Går dom upp i värde senare?
Citera
2016-10-28, 04:57
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Bör man sälja scream-kort nu eller ska man vänta med det? Går dom upp i värde senare?
Skulle vänta. Deras rating ökar idag. Om jag räknat rätt ska detta ske kl 07 eller 19.

Har Sneijder som jag köpte för 60k Nere på 39k nu.. Köpte även Calhanoglu för 38k nyss. Tror båda lär öka lite iaf.

Annars säljer jag av lite spelare och väntar tills de sjunkit i rating och pris igen och fixar ett trejde screamkort så jag får SBC-Douglas Costa som isf. kostat mig runt 140k gissningsvis. Känns ändå helt ok.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2016-10-28 kl. 04:59.
Citera
2016-10-28, 06:37
Medlem
C0ws avatar
Tänkte köra weekend-league och sen sälja av mitt lag och spela med budget serie a eller budget serie a/epl lag fram till black friday och pricedrop.

Har räknat, vridit och vänt lite på vad jag skulle vilja bygga efter. Tänkte testa något annat än ett rent bundesliga-lag.

Säljer jag av mitt lag + Dybala + OTW Mane + alla dussinspelare som går på 30-45k each så har jag råd med följande lag(1) utan problem: http://www.futbin.com/17/squad/204228

Dock är jag väldigt sugen på IF CR7... Har plockat ihop följande lag(2) (som dock överskrider budget med typ 200-250k, fast det går att skrapa ihop ganska enkelt): http://www.futbin.com/17/squad/204229

Vilket lag hade ni valt? Första laget verkar vara mycket bättre och mer balanserat. Vidal + Castro med rätt hög def bidrar till ett stabilare och försvarsmässigt bättre mittfält. I lag2 finns bara Casemiro som är mer åt försvarshållet. Även backlinjen ser bättre ut i lag1 tycker jag. CR7/Auba/Robben verkar vara bättre än IF Carrasco/IF CR7/IF Walcott.

Men i slutändan kommer det till IF CR7 som verkar vara sjukt bra och kul att spela med, men frågan är om det är värt att ha ett sämre lag overall i jämförelse med lag1 och mitt nuvarande lag (http://www.futbin.com/17/squad/204246)

Och till sist, tror ni att IF CR7 kommer droppa nämnvärt i pris till black friday?
Senast redigerad av C0w 2016-10-28 kl. 06:41.
Citera
2016-10-28, 07:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Jag tittar just nu, de ryska spelarna är det som gått upp mest. En jag köpte för 800 går nu för 5400

Jag fick sålt Dzagoev och Berezitskyn för ca 3k, vilket får ses som en OK ökning (köpt för 700/400).

Även sålt några Birmingham-spelare i silver mellan 5-9k, köpta för under 1k allihopa.

Däremot sitter jag kvar med Dortmund-spelare (Sahin/Subotic/Weidenfeller/Ramos), några CSKA (Wernbloom/Akinfeev) och ett gäng Villa-spelare (Richards/Jedinak/McCormack). Där är jag inte alls nöjd med prisökningen.

Alla har ökat men inte så mycket som jag önskat. Alla spelare jag nämner går för under 2k, vissa så lite som 800 coins. Det är en ganska svag utveckling med tanke på faktorerna.

En sak som sänkt det hela lite är väl att EA dels varit ganska frikostiga med antalet spelare från respektive klubb (1-2 st) och att belöningarna är så dåliga jämfört med tidigare helger.

----

När går nuvarande månadens spelare i PL ut? Kan inte se det via mobila appar, har inte tillgång till konsol just nu.
Citera
2016-10-28, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fut-torsk
Tror inte att de blir Walcott utan Joe Allen. Köpt på mig en massa Wales kort.
Tror inte att de blir en till engelsk ytter som får priset och rent statistiskt har Joe Allen gjort mer mål och varit bättre i ett sämre lag.
Fast iofs en omgång kvar på denna månad så beror ju lite på hur de går där.

Tänkte precis svara ungefär som du. Joe Allen pratas det om mycket. Både han och Walcott har gjort mål på 3 matcher denna månaden. Avgörs säkerligen med att någon gör en bra insats i helgen. Swansea möter Stoke i helgen och Arsenal har Sunderland. Sen har jag inte sett så mycket av Chelsea denna månad men 3 av 3 vinster och 9-0 i målskillnad. Lär väl bli en nominering ifrån dem också vid en bra insats i helgen.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
När går nuvarande månadens spelare i PL ut? Kan inte se det via mobila appar, har inte tillgång till konsol just nu.

Om 5 timmar står det.
Senast redigerad av grahnen 2016-10-28 kl. 07:43.
Citera
2016-10-28, 07:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Tänkte precis svara ungefär som du. Joe Allen pratas det om mycket. Både han och Walcott har gjort mål på 3 matcher denna månaden. Avgörs säkerligen med att någon gör en bra insats i helgen. Swansea möter Stoke i helgen och Arsenal har Sunderland. Sen har jag inte sett så mycket av Chelsea denna månad men 3 av 3 vinster och 9-0 i målskillnad. Lär väl bli en nominering ifrån dem också vid en bra insats i helgen.

Om 5 timmar står det.

Son blev månadens spelare 14:e oktober - då bör det väl vara 1-2v kvar före nästa utses?

Joe Allen känns troligt på magkänslan. Ett mellanbra kort, men inte monsterbra. Då ska man sätta samman en walesisk elva, en Stoke-11a, och en generell PL-elva?
Citera
2016-10-28, 08:07
Medlem
Citat:
Son blev månadens spelare 14:e oktober - då bör det väl vara 1-2v kvar före nästa utses?

Joe Allen känns troligt på magkänslan. Ett mellanbra kort, men inte monsterbra. Då ska man sätta samman en walesisk elva, en Stoke-11a, och en generell PL-elva?

Troligen får Lallana idag då han delar med Son denna månaden, eftersom det som sagt är typ 2 veckor till utnämningen för månaden. Klockan 12 vet vi..........
Citera
2016-10-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erriik20
Nästan 100% på att det blir Walcott. Som du säger så har han levererat nu i nästan alla pl matcher under den här månaden med mål. Ingen spelare just nu som ligger på hans nivå den här månaden så det blir nog han som tar hem det.

Blir det inte skumt om dom kör en ytter tredje månaden i rad.

Har du lagt ut ca 150 k på sterling eller son så vill man kanske inte lägga ut 150 till på en spelare som har samma position ?
Jag kanske tänker för avancerat
Citera
2016-10-28, 09:16
Medlem
Citat:
Jag fick sålt Dzagoev och Berezitskyn för ca 3k, vilket får ses som en OK ökning (köpt för 700/400).

Även sålt några Birmingham-spelare i silver mellan 5-9k, köpta för under 1k allihopa.

Däremot sitter jag kvar med Dortmund-spelare (Sahin/Subotic/Weidenfeller/Ramos), några CSKA (Wernbloom/Akinfeev) och ett gäng Villa-spelare (Richards/Jedinak/McCormack). Där är jag inte alls nöjd med prisökningen.

Alla har ökat men inte så mycket som jag önskat. Alla spelare jag nämner går för under 2k, vissa så lite som 800 coins. Det är en ganska svag utveckling med tanke på faktorerna.

En sak som sänkt det hela lite är väl att EA dels varit ganska frikostiga med antalet spelare från respektive klubb (1-2 st) och att belöningarna är så dåliga jämfört med tidigare helger.

Precis, några ryska spelare gick upp bra. Det var en rysk CDM i Spartak som jag inte mins namnet på som gjorde den stora prisökningen från ~500 till 5k.

Imponerande med Birminghamspelarna! När sålde du dom? Hur la du ut dom? Buy now eller lågt utgångsbud? Jag sålde mina igår kväll runt 21 och fick väl ungefär 4-5k för alla. Jag lägger ut mina på några 100 coins över lägsta buy now på marknaden. Så du fick ju en rejält mycket högre prisökning än mig. Hade vart intressant att höra hur du gjorde.

Bundesligaspelarna har jag sålt av till typ 200-300 över det jag köpte dom för. Kommer inte bli någon ökning framöver och hade så jävla många så de tog bara upp plats i trade pilen.

De enda spelarna jag håller på är Aston Villa-spelarna. Varför vet jag inte egentligen. Men är riktigt missnöjd med ökningen där. Knappt en bråkdel av det som Birminghamgubbarna gick upp.
Citera
2016-10-28, 09:21
Medlem
eXotics avatar
Det här är första gången jag lirar FUT och jag har en liten fundering.

När man läser runt så säger många att man bör ha två squads att lira med för att undvika trötta spelare.
Betyder det att om jag spelar med lag1 så får spelarna i lag2 fitness?
Så som jag gjort hittills så har jag innan match satt alla trötta spelare på bänk eller reserv och satt in de med full fitness i startelvan.

Jag gjorde ett kortare test igår där jag satte en av mina trötta spelare i lag2 istället för på bänken/reserv, men jag glömde titta om han fått fitness. När jag nu loggar in på webbsidan och kollar mina lag så verkar han stå på samma fitness, men jag vet inte om det beror på sidan eller om det stämmer.
Citera
2016-10-28, 09:33
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eXotic
Det här är första gången jag lirar FUT och jag har en liten fundering.

När man läser runt så säger många att man bör ha två squads att lira med för att undvika trötta spelare.
Betyder det att om jag spelar med lag1 så får spelarna i lag2 fitness?
Så som jag gjort hittills så har jag innan match satt alla trötta spelare på bänk eller reserv och satt in de med full fitness i startelvan.

Jag gjorde ett kortare test igår där jag satte en av mina trötta spelare i lag2 istället för på bänken/reserv, men jag glömde titta om han fått fitness. När jag nu loggar in på webbsidan och kollar mina lag så verkar han stå på samma fitness, men jag vet inte om det beror på sidan eller om det stämmer.

De 12 spelare du har på bänken/reserv får fitness när du spelar en match. Så spelar du varannan match med två olika lag kommer alla spelare alltid inleda matchen med full fitness.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in