2016-10-06, 17:38
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Är det någon som vet om priset på SBC Hybrid: Liga och Land Ultimat är ett 50k pack eller bara en sällsynt spelare?? Sen så undrar jag vad för lag du använde för att klara den😃
50k pack.
http://www.futhead.com/17/squads/569553/ använde denna förutom att jag böt ut Sansone mot Pato då Sansone var ordentligt överpris. Blev just under 15k och glöm inte att du behöver lojalty bonus på spelarna.
Citera
2016-10-06, 17:44
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
palla bli bannad, jag fick helt okej utdelning men jag vet att 90% av paketen är katastrof

Vet inte hur det är nu, men när jag köpte coins till FUT15 så fick man en varning först. Har de inte ändrat på det så är det lugnt att köpa tills det att man har blivit varnad. Men vad vet jag, kanske det är insta ban nu...

Det som är värre än att packsen är sjukt dåliga och dyra är att man fortsätter supporta EA med ännu mer pengar. Jag fullkomligen hatar det där jävla företaget. Undviker EAs spel så långt det går, men man är i princip tvungen att köpa fifa för att typ alla jag känner också köper. Och så Battlefield då.

Citat:
Ursprungligen postat av Alvaries
Handikappen är verkligen helt sjuk igår. Fifa 16 kändes ju ändå okej. Man känner verkligen på sig vilka matcher man kommer förlora. Varför är spelarna så sjukt sega när man går in med full fitness ibland? Nästa omöjligt att ta bollen från motståndaren men när man väl bryter så studsar den tillbaka till honom. Och mina spelare löper aldrig eller visar sig aldrig.

Spelade till div 7 och där förlorade jag åtta matcher på raken, för att sedan dominera i div 8 igen. Blev en helt annan fart på spelarna och de löpte alltid rätt. Så jävla tråkigt att EA ska balansera spelet för att hålla kvar nybörjare. Jävla kukspel. Jag vill att matcherna ska spelas på lika villkor, ingen ska få ha fördel.

Ni som säger att jag bara gnäller för att jag suger - go on! Jagbär stensäker på att handikapp finns, och i FIFA 17 är det sjukt uppenbart.

Handicap finns, det är väldigt uppenbart. Det är ett sätt för EA att tjäna pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Håller verkligen med om att tillägget lyft hela Ultimate Team. Fantastiskt kul!

Var starkare än handikappet. Att casuals förlorar några matcher på raken har funnits i evighet, inget konstigt för FIFA 17. Att du börjar vinna igen påverkas ju också av att du möter folk som är sämre än tidigare pga din ELO. (Eller vad fan dom nu använder)

Problemet är inte att man förlorar om det är det du tror. Klart man kan förlora lite då och då. Problemet är att ens lag funkar sämre och sämre ju bättre spelare du får in och i vissa perioder slutar det funka helt. Det är väldigt uppenbart när man har spelat tusentals matcher genom åren och det är väldigt uppenbart när man har haft ett lag som man har vant sig vid hur det funkar och sen helt plötsligt blir allt lite smått annorlunda och det är allt från hur
- AIn beter sig (allt från hur laget hänger med i löpningar till hur backarna positionerar sig i försvarsspel till att de står och glor utan att bry sig det minsta om vad som händer)
- spelarna blir mer klumpiga, så klumpiga att en långtradare har bättre rörlighet
- man förlorar alla 50/50 bollar
- det är omöjligt att göra mål hur man än försöker och hur bra lägen man än har samtidigt som din motståndare gör mål med mycket sämre spelare ur mycket sämre lägen och sämre vinklar
- dåliga bollmottagningar
- sämre bollkontroll
- bolltapp på väldigt konstiga sätt
- felpassningar
- spelare som springer in i varandra osv osv.

Byter man till ett skitlag med billiga spelare så funkar allt igen helt plötsligt mycket bättre trots att spelarna är mycket sämre i jämförelse. Eller om man loggar ut ur FUT och spelar online med vanliga klubblag.
Citera
2016-10-06, 17:45
Medlem
någon som vet snabbaste sättet att få loyalty bonus?
Citera
2016-10-06, 17:48
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Problemet är inte att man förlorar om det är det du tror. Klart man kan förlora lite då och då. Problemet är att ens lag funkar sämre och sämre ju bättre spelare du får in och i vissa perioder slutar det funka helt. Det är väldigt uppenbart när man har spelat tusentals matcher genom åren och det är väldigt uppenbart när man har haft ett lag som man har vant sig vid hur det funkar och sen helt plötsligt blir allt lite smått annorlunda och det är allt från hur
- AIn beter sig (allt från hur laget hänger med i löpningar till hur backarna positionerar sig i försvarsspel till att de står och glor utan att bry sig det minsta om vad som händer)
- spelarna blir mer klumpiga, så klumpiga att en långtradare har bättre rörlighet
- man förlorar alla 50/50 bollar
- det är omöjligt att göra mål hur man än försöker och hur bra lägen man än har samtidigt som din motståndare gör mål med mycket sämre spelare ur mycket sämre lägen och sämre vinklar
- dåliga bollmottagningar
- sämre bollkontroll
- bolltapp på väldigt konstiga sätt
- felpassningar
- spelare som springer in i varandra osv osv.

Byter man till ett skitlag med billiga spelare så funkar allt igen helt plötsligt mycket bättre trots att spelarna är mycket sämre i jämförelse. Eller om man loggar ut ur FUT och spelar online med vanliga klubblag.
Det är inte det jag tror.
Citera
2016-10-06, 17:56
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Det är inte det jag tror.

Lät lite som det utifrån ditt inlägg. Det är inte så lätt att bara "vara bättre än handicapet" när man blir motarbetad på alla möjliga sätt då det inte längre handlar om hur bra man själv är då allt i matchen ligger bortom ens kontroll.
Citera
2016-10-06, 18:08
Medlem
Citat:
Lät lite som det utifrån ditt inlägg. Det är inte så lätt att bara "vara bättre än handicapet" när man blir motarbetad på alla möjliga sätt då det inte längre handlar om hur bra man själv är då allt i matchen ligger bortom ens kontroll.
Varje år så kommer det en drös av såna här patetiska inlägg, vad är poängen egentligen? Tror du på riktigt att allt är bortom din kontroll...? På med foliehatten.
Citera
2016-10-06, 18:16
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Varje år så kommer det en drös av såna här patetiska inlägg, vad är poängen egentligen? Tror du på riktigt att allt är bortom din kontroll...? På med foliehatten.

Vad är poängen? Vad fan tror du själv?

Hur kan något som är sant vara patetiskt?

Ja, vad finns det att göra när ens spelare helt plötsligt blir slöa, klumpiga, springer in i varandra, vägrar passa rätt, göra mål och allt det där? Man går inte från att vinna div1 till att inte ens kunna få ihop ett bra anfall.
Citera
2016-10-06, 18:18
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Fast i grund och botten handlar det ju om att man ska övervinna handikappet. Klarar man aldrig att övervinna handikappet, då gäller det ju att bli bättre så att det inte blir lika påfrestande.

Sen kan man ju tycka vad fan man vill om att det ens existerar. Idioti rakt igenom.
Citera
2016-10-06, 18:26
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Fast i grund och botten handlar det ju om att man ska övervinna handikappet. Klarar man aldrig att övervinna handikappet, då gäller det ju att bli bättre så att det inte blir lika påfrestande.

Sen kan man ju tycka vad fan man vill om att det ens existerar. Idioti rakt igenom.

Fast det går inte. Spelet jobbar aktivt emot dig, förstår du vad det innebär? Det är ett slag du inte kan vinna, då försvinner syftet till varför det finns. Och att helt enkelt "bli bättre"... tror du att nivån på handicap är konstant?
Citera
2016-10-06, 18:39
Medlem
Citat:

Du har uppenbarligen aldrig vart med om ett handicap.. Det kickade in mot mig idag, har aldrig varit så tydligt. Kan jämföras med att spela med en dosa vars spakar inte fungerar riktigt som dom ska. Passarna sprids lite hur som helst och första touchen är helt sjukt dålig, om man så har Messi och grabbarna.
Citera
2016-10-06, 18:47
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Fast det går inte. Spelet jobbar aktivt emot dig, förstår du vad det innebär? Det är ett slag du inte kan vinna, då försvinner syftet till varför det finns. Och att helt enkelt "bli bättre"... tror du att nivån på handicap är konstant?
Hur gjorde Gorilla under FIFA 16? Satt väl med ~160 raka division 1-titlar.

"EA hjälpte honom så det bara skulle komma var 50e match..."

Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Du har uppenbarligen aldrig vart med om ett handicap.. Det kickade in mot mig idag, har aldrig varit så tydligt. Kan jämföras med att spela med en dosa vars spakar inte fungerar riktigt som dom ska. Passarna sprids lite hur som helst och första touchen är helt sjukt dålig, om man så har Messi och grabbarna.
Okej, jag har aldrig varit med om det.

Motarbetade handikapp-tvivlarna under FUT 12. Gav upp.
Senast redigerad av eshkoshka 2016-10-06 kl. 18:51.
Citera
2016-10-06, 19:04
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:

Det har aldrig slagit dig att personerna du möter faktiskt är bättre än dig och får såledeles dig att se dålig ut? Eller att din taktik inte kan funka exakt hela tiden?

Nej förresten, du har rätt. Självklart har EA lagt in handicap för att gynna dina motståndare. Absolut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in