Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-28, 11:51
  #4189
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Kanske sov de tungt båda två.
Kanske smög GM sig obemärkt upp och in i sovrummet.
Kanske låg BM på rygg med lite avsparkat täcke från bröstkorgen
Kanske ställde sig GM intill BM, tog fram sin kniv, riktade försiktigt in den mot offrets övre, vänstra bröstkorg.
Kanske Slog han till med ett överdrivet slag med sin högra knutna hand och drev in kniven i BO´s bröstkorg.
Kanske tänkte GM att fortsätta sitt förvärv och avrätta AM men upptäckte då att kniven hade fastnat i BM´s bröstkorg. Efter lite slit och bändande så lossnade den men i stridens hetta hade den skarpa spetsen blivit skadad och dessutom vaknade AM till i mörkret och gav till ett skri.
Kanske stressade detta GM så pass mycket att denne tillfogade AM några, inte knivstick eller skärningar eftersom att kniven var defekt, utan några knytnävsslag men med resterna av kniven i ena handen.
Kanske
blev precisionen inte den bästa mitt i paniken men några stick- och skärsår blev det i alla fall.

Kanske har jag rätt men under alla omständigheter så spekulerar jag bara. Kanske.
Jag gissar att din förkortning GM är GärningsMannen(och inte Göran M*ller), AM är Anki M*ller. Jag har letat tillbaka i tråden lite, men hittar inte ; vem är förkortningen BM i din text?
__________________
Senast redigerad av Mimur 2016-08-28 kl. 11:54.
Citera
2016-08-28, 12:18
  #4190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
"Vaknade trots knivhugg". Vad menar du egentligen? Hon sov bredvid sin make enligt rapporteringen i media. Och vaknade bredvid sin döda man. Man kan inte döda en man utan att han avger från sig några ljud. Och man kan inte sova bredvid en person och missa att
han blir dödad på detta sätt.

Den som är tränad eller utbildad vet mycket väl hur man vinklar kniven vågrätt mot kroppen och hugger imellan revbenen på rätt platts för att på så sätt punktera lungan. Sedan kan man inte skrika eller avge ljud då luften tar fel väg ur kroppen. Denna metod är en del av vissa militärutbildningar där man lär ut tyst krigföring.

Jag vet inte riktigt vad du vill komma fram till?
Media har rapporterat detta händelseförlopp.
Och att mamman i 60 års ålder plötsligt skulle blivit supermördare av högsta rang som hugger sig själv och trollar bort vapnet är ju bara trams.
Hot har ju tidigare framförts att bränna ned stugan osv.
Det är bara några personer i allt detta som har polisen efter sig i flera olika fall och dessa är dessutom narkomaner.
Så vad är det du vill säga???

Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Har du provat?
Citera
2016-08-28, 12:25
  #4191
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pater-Noster
Leif GW Persson ger sin syn på saken: http://www.expressen.se/kronikorer/l...t-fran-borjan/

Icke förvånade är han föga imponerad av utredningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Vad är det han klagar på?

Leif GW
Jag ser två inslag i det som Leif GW skriver.

Polisens ledning, organisation och resurser
Att han skriver "det är så här gediget usla mordutredningar brukar se ut"
tolkar jag som att han tycker att det är ganska vanligt att utredningar inte
är bra. När han sedan skriver om snabb nedläggning av ärendena om det
misstänkta mordet på exmaken, sexet under tvång och den snabba slutsatsen
att det var den svårt skadade Anki som var mördaren så är det en generell
kritik mot polisarbete som vi själva får dra slutsaten om den i första hand
riktas mot enskilda handläggare eller om den riktas mot en tilltagande brist
på effektivitet och resurser i en poliskår som på kort tid fått en kraftigt
ökande belastning. Samtidigt har kåren fått en ny chef och det pågår en
omorganisation. Den nya chefen och omorganisationen har tillsammans med
den ökade arbetsbelastningen fått ett antal poliser under senaste året att i
ilska och förtvivlan gå ut offentligt och sagt att deras arbetssituation nu gör
att dom omöjligt kan fortsätta att arbeta som poliser. Allt detta har ibland
beskrivits som en kår i sönderfall.

Konkret om exmake, mottagning, sex och mord
Det andra som jag utläser av det Leif GW skriver är:
– Det troliga mordet på exmaken borde ha utretts ordentligt.
– Olaglig start och drift av flyktingmottagning borde ha utretts.
– Anklagelser om sex under tvång borde ha utretts.
– Utredningen om mordet på Göran borde inte ha lagts "på is". Detta var en följd av:
a) Anki var ju gripen. Ingen seriös utredning, brottsplatsundersökning eller insamling
av vittnesuppgifter eller spår behövdes.
b) Att ingen tänkte på att mördaren kunde komma undan under tiden som man
väntade på att kunna höra den svårt skadade Anki. Som IMO från första början
var en osannolik gärningsman.

Citera
2016-08-28, 12:26
  #4192
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Den som är tränad eller utbildad vet mycket väl hur man vinklar kniven vågrätt mot kroppen och hugger imellan revbenen på rätt platts för att på så sätt punktera lungan. Sedan kan man inte skrika eller avge ljud då luften tar fel väg ur kroppen. Denna metod är en del av vissa militärutbildningar där man lär ut tyst krigföring.

Jag vet inte riktigt vad du vill komma fram till?
Media har rapporterat detta händelseförlopp.
Och att mamman i 60 års ålder plötsligt skulle blivit supermördare av högsta rang som hugger sig själv och trollar bort vapnet är ju bara trams.
Hot har ju tidigare framförts att bränna ned stugan osv.
Det är bara några personer i allt detta som har polisen efter sig i flera olika fall och dessa är dessutom narkomaner.
Så vad är det du vill säga???


Jag vill säga att det inte är klarlagt vem som mördade Göran M.
Citera
2016-08-28, 12:29
  #4193
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag gissar att din förkortning GM är GärningsMannen(och inte Göran M*ller), AM är Anki M*ller. Jag har letat tillbaka i tråden lite, men hittar inte ; vem är förkortningen BM i din text?

Bra att du ber om förtydligande. Jag har skrivit GM och menat gärningsmannen,
utan att tänka på att det är Görans initialer. Görans namn finns ju i trådrubriken,
så jag har kallat honom Göran. Hans anonymitet får väl sägas vara ett minne
blott.

Citera
2016-08-28, 12:30
  #4194
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
LGWP klagar på att JM och sambon anhölls för tidigt. Polisen borde ha väntat tills de hade mer på fötterna. Som om JM inte skulle ha vetat om att hon var misstänkt trots att det basuneras ut i media långt innan hon anhölls. Han tycks också veta att den tekniska undersökningen av brottsplatsen skedde en efter vecka mordet och där gjordes det fynd som pekade ut JM och hennes sambo eller åtminstone var anledningen till att JMs mor inte längre var misstänkt. Samtidigt har moderns f.d advokat uttalat sig om att det var tack vare hans insatser att anhållandet av JMs mor upphörde.
Låter rörigt. Morsan blev väl avförd innan de gjorde den tekniska undersökningen. Dessutom kan man ju fråga sig hur GW kan ha kunskaper utöver det som står i tidningarna. Bryter polisen mot förundersökningssekretessen? Visst kan han känna personer inom polisen som han kan snacka informellt med men han kan ju inte ha kontakter som innefattar hela Sverige.

Har bytet från brännvinsadvokaten till EMF gått igenom?
Citera
2016-08-28, 12:33
  #4195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Leif GW
Jag ser två inslag i det som Leif GW skriver.

Polisens ledning, organisation och resurser
Att han skriver "det är så här gediget usla mordutredningar brukar se ut"
tolkar jag som att han tycker att det är ganska vanligt att utredningar inte
är bra. När han sedan skriver om snabb nedläggning av ärendena om det
misstänkta mordet på exmaken, sexet under tvång och den snabba slutsatsen
att det var den svårt skadade Anki som var mördaren så är det en generell
kritik mot polisarbete som vi själva får dra slutsaten om den i första hand
riktas mot enskilda handläggare eller om den riktas mot en tilltagande brist
på effektivitet och resurser i en poliskår som på kort tid fått en kraftigt
ökande belastning. Samtidigt har kåren fått en ny chef och det pågår en
omorganisation. Den nya chefen och omorganisationen har tillsammans med
den ökade arbetsbelastningen fått ett antal poliser under senaste året att i
ilska och förtvivlan gå ut offentligt och sagt att deras arbetssituation nu gör
att dom omöjligt kan fortsätta att arbeta som poliser. Allt detta har ibland
beskrivits som en kår i sönderfall.

Konkret om exmake, mottagning, sex och mord
Det andra som jag utläser av det Leif GW skriver är:
– Det troliga mordet på exmaken borde ha utretts ordentligt.
– Olaglig start och drift av flyktingmottagning borde ha utretts.
– Anklagelser om sex under tvång borde ha utretts.
– Utredningen om mordet på Göran borde inte ha lagts "på is". Detta var en följd av:
a) Anki var ju gripen. Ingen seriös utredning, brottsplatsundersökning eller insamling
av vittnesuppgifter eller spår behövdes.
b) Att ingen tänkte på att mördaren kunde komma undan under tiden som man
väntade på att kunna höra den svårt skadade Anki. Som IMO från första början
var en osannolik gärningsman.


Jag förvånas över att GW och övriga i tråden inte är mer på ang. denna Johan Nyström. Vad är din åsikt kring denna herre och hans förehavanden med JM?
Citera
2016-08-28, 12:36
  #4196
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Vad jag vet kan du bygga en fil. kand på enstaka kurser fortfarande. Det gäller bara att få ihop tillräckligt många poäng.

Sedan är ju socionomexamen en yrkesexamen (utöver fil. kand) för ett legitimationsyrke.
Låt mig få kondensera ner det hela till: har hon en socionomexamen eller är det en trådsanning?
Citera
2016-08-28, 12:37
  #4197
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Den som är tränad eller utbildad vet mycket väl hur man vinklar kniven vågrätt mot kroppen och hugger imellan revbenen på rätt platts för att på så sätt punktera lungan. Sedan kan man inte skrika eller avge ljud då luften tar fel väg ur kroppen. Denna metod är en del av vissa militärutbildningar där man lär ut tyst krigföring.
Det är väl ändå ytters få som har genomgått sådan utbildning? Jag tror inte att det att ha ihjäl någon tyst var det avgörande här. Även om Göran ylat som ett flyglarm så fort knivspetsen träffat honom så hade rimligen frun legat jäkligt risigt till ändå. Enda chansen hon har är väl om hon kastar sig upp och bara rusar ned för trappan och ut genom dörren och gömmer sig i skogen i samma stund som hon skulle ha hört sin man börja skrika då i så fall. Inte särskilt troligt.
Citera
2016-08-28, 12:39
  #4198
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Låt mig få kondensera ner det hela till: har hon en socionomexamen eller är det en trådsanning?
Jag vet inte det. Jag tror att man dragit den slutsatsen med ledning av det arbete hon hade på Eskilstuna kommun.

Edit: Jag tror detta inlägg, av Zaedrews, är det första som påstår att JM är socionom: (FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03
__________________
Senast redigerad av NurseRatched 2016-08-28 kl. 12:42.
Citera
2016-08-28, 12:45
  #4199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle
Min uppfattning är att mjölkandet av pengar främst skett mot Johannas far och att han alltid ställt upp inte hennes mamma.
Dock så har jag aldrig fått en uppfattning om relationen mor och dotter innan nutid.

Jag tror inte mamman skonades utan att man naturligt börjar med att döda mannen först som oftast är fysiskt starkast. Sen misslyckades man med mamman som vaknade trotts knivhugg och började värja sig. Om man är påverkad och redan har mördat en person och den andra vägrar att dö då får man förmodligen lätt panik och sticker därifrån illa kvickt.

Jo så kan det ju också vara. Det kan också vara så att mamman värjade sig och gärningsmannen skar sig och då fick kalla fötter med tanke på att han/hennes DNA då kan finnas på plats.
Citera
2016-08-28, 12:50
  #4200
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag vet inte det. Jag tror att man dragit den slutsatsen med ledning av det arbete hon hade på Eskilstuna kommun.

Edit: Jag tror detta inlägg, av Zaedrews, är det första som påstår att JM är socionom: (FB) Arboga: Misstänkt mord på Göran Möller, 2016-08-03
Har den här människan någonsin åstadkommit något eller för egen hand tjänat ihop sina pengar? Det verkar vara ett jävla glidande på bättre halvors inkomst (eller livsförsäkringar ) och bidragsaffärer såsom "HVB-verksamhet".
Den här Johanna verkar van vid att leva gott utan att behöva anstränga sig alltför hårt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback