2018-05-12, 14:27
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har ej facebook, men kanske nån (du?) kan gå in och fråga döttrarna lite fint? Vad finns det mer för tråd i fallet här på flashback? vet du?

Vet ingen annan tråd förutom den om Sexskandalen. Nej, jag frågar inte döttrarna direkt. Kom ihåg att det troligtvis finns en medhjälpare lös i Aki-fallet.
Citera
2018-05-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vet ingen annan tråd förutom den om Sexskandalen. Nej, jag frågar inte döttrarna direkt. Kom ihåg att det troligtvis finns en medhjälpare lös i Aki-fallet.

Kan inte öppna den där länken. Man kommer till en startsida men kommer inte vidare.
----
Klart det går en mördare lös i Aki-fallet och denna person lär vara väldigt nervös nu. Kanske jobbar polisen i det tysta med fallet / fallen? Förr eller senare lär det hända något i antingen Aki-delen eller den gällande fosterbarnet. Det är ett som är säkert.

Har du en länk till flashbacktråden om sexskandalen?
Citera
2018-05-12, 14:34
Medlem
Honan6s avatar
Förhörsledaren tar upp frågan om fosterbarnen
Angående frågan om fosterbarnen från Stockholm, så är det fhl som tar upp frågan som ses i FUP:en sid 9-10 i bifogad länk https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Diverse-protokollbilagor/Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf :

Fhl: "Har du hört talas om att Johanna skulle ha haft några fosterbarn? Några
tvillingar? Och att ett utav barnen skulle ha drunknat? Är det något du har hört talas om?"

Eftersom Johanna ljuger om allt, kan inte AM veta någonting om vad som är sant eller inte, när det gäller information om dottern - d v s om hon inte sett det med egna ögon.

AM: "När de bodde på Vedbergsgatan så ve-, men jag vet inte om det var tvillingar. Det var
ett par som kom ifrån Stockholm. Det var en pojke och en flicka som kom med
Socialjouren ganska sent på en kväll ifrån Stockholm. Men jag vet inte om de var
tvillingar."

Någonstans runt 2011-2012 ska alltså Johanna tagit emot ett syskonpar från Stockholmsområdet. Jag skulle tippa på att JM:s Fb-vän, socionomen *s* H*lmstr*m, kan veta något om detta isf.
Citera
2018-05-12, 14:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Kan inte öppna den där länken. Man kommer till en startsida men kommer inte vidare.
----
Klart det går en mördare lös i Aki-fallet och denna person lär vara väldigt nervös nu. Kanske jobbar polisen i det tysta med fallet / fallen? Förr eller senare lär det hända något i antingen Aki-delen eller den gällande fosterbarnet. Det är ett som är säkert.

Har du en länk till flashbacktråden om sexskandalen?

Länk till Sexskandalen
www.flashback.org/t2732173

Ps: Hade tappat en bokstav i länken till FUP https://www.d0pe.se/domarpdf/.../Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf Ds
Senast redigerad av Honan6 2018-05-12 kl. 14:41.
Citera
2018-05-15, 21:52
Medlem
Om jag nu ska prata om mina egna känslor i det här fallet, stället för raka bevis och domar som har framkommit med all tydlighet - så är jag övertygad om att det s.k arbogafallet inte är slut här och nu bara för att JM sitter i fängelse.

Det finns saker som inte har kommit fram. Hoppas att rättsväsendet inte nöjer sig med det som har framkommit hittills. Det finns mycket mer än de här morden i JMs spår.

Förutom det/de döda fosterbarnen och föräldrarna och Aki Paasila så är jag nyfiken på grejen runt den gamle mannen, som på nåt sätt var inblandad i Pangelius AB och som blev mördad på en p-plats.

Har man ens löst det mordet? Någon som vet nåt mer om det?
Citera
2018-05-16, 00:55
Medlem
Där e så mycket mer som Johanna e glad inte kommit fram. .....så arg hon kommer bli snart......o in i de blå skåpet ska hon stå...
Citera
2018-05-16, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My49
Där e så mycket mer som Johanna e glad inte kommit fram. .....så arg hon kommer bli snart......o in i de blå skåpet ska hon stå...

Varför kommer JM bli arg snart? Är det nåt på gång som du vet?
Citera
2018-05-16, 16:12
Medlem
Kanske JM dränkt tvillingarna/syskonparet vid Granliden, de som dog kanske hon dödat någon mer, undra hur många liv hon har på sitt samvete, det är en gåta som man vill ha svar på.
Citera
2018-05-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Kanske JM dränkt tvillingarna/syskonparet vid Granliden, de som dog kanske hon dödat någon mer, undra hur många liv hon har på sitt samvete, det är en gåta som man vill ha svar på.

Ungefär så har jag tänkt hela tiden, men har inga bevis för det jag skriver här. De akuta fosterbarnen och den äldre mannen på p-platsen är 2 saker som har förbryllat mig. Hoppas att polisen tar tag i de fallen. Har inte hört något om att mordet på den äldre mannens har blivit uppklarat. Har du?
Citera
2018-05-16, 20:24
Medlem
lasternassummas avatar
Hur skapas en psykopat?
När jag såg den här titeln kom jag av någon anledning att tänka på den här tråden...

Kunskapskanalen i kväll 21:00.

Citat:
Om programmet
Dokumentär/Special
Inget sätter lika mycket skräck i människor som en psykopat. Men alla psykopater är inte våldsamma, vissa blir oerhört framgångsrika och sedda som hjältar. Hur skapas en psykopat? Och kan och bör de botas? Vi får ta del av nya metoder av hjärnscanning som ska kunna avslöja psykopati och höra kriminellas egna berättelser om hur de ser på sina begångna brott. Hur rädda ska vi vara för psykopater egentligen?
Teminologin om när man ska använda beteckningen "psykopat" och när man ska använda "antisocial personlighetsstörning" (DSM-5 eller ICD-10) har väl avhandlats tillräckligt i tråden så jag lämnar det därhän.

Någon som vet något om hur Johanna har det?
Så här skrev Expressen nyligen (2018-05-05):

Möllers liv i fängelset med Sveriges farligaste kvinnor
"Johanna Möller sitter fortfarande fängslad på häktet i Sollentuna – men inom kort kommer hon att förflyttas till riksmottagningen på kvinnoanstalten Hinseberg.
Där ska en cirka sex veckor lång utredning bestämma vilken av Sveriges två högsäkerhetsanstalter hon ska avtjäna sitt straff på – Ystad eller just Hinseberg.
Oavsett utgång väntar ett nytt liv i fängelse för Johanna Möller – tillsammans med Sveriges farligaste kvinnor."
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mollers-liv-i-fangelset-med-sveriges-farligaste-kvinnor/

–
Citera
2018-05-16, 20:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ungefär så har jag tänkt hela tiden, men har inga bevis för det jag skriver här. De akuta fosterbarnen och den äldre mannen på p-platsen är 2 saker som har förbryllat mig. Hoppas att polisen tar tag i de fallen. Har inte hört något om att mordet på den äldre mannens har blivit uppklarat. Har du?

Att Johanna inte dömdes för mordet på Aki är också stötande.

Några fler fall som knappast lär klaras upp:
– Inbrottet hos dom som sålde huset till JM och Aki. Affären som JM var missnöjd med eftersom värmen inte räckte till, troligen efter installation av bubbelpool. Bil och vapen hörde till bytet, om jag minns rätt.
– Inbrottsförsök i eller vid systerns bostad.
– JMs sexuella utnyttjande av personer i beroendeställning till henne.
– Misshandeln av de som anmälde att JM utnyttjade ensamkommande sexuellt.

Där sitter hon nu, med ett livstidsstraff, för bara ett mord. Straffet hade väl inte blivit hårdare om hon dömts för fler brott, som också borde ha klarats upp, men det finns nog en hel del brottsoffer som är besvikna...

–
Citera
2018-05-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Att Johanna inte dömdes för mordet på Aki är också stötande.

Några fler fall som knappast lär klaras upp:
– Inbrottet hos dom som sålde huset till JM och Aki. Affären som JM var missnöjd med eftersom värmen inte räckte till, troligen efter installation av bubbelpool. Bil och vapen hörde till bytet, om jag minns rätt.
– Inbrottsförsök i eller vid systerns bostad.
– JMs sexuella utnyttjande av personer i beroendeställning till henne.
– Misshandeln av de som anmälde att JM utnyttjade ensamkommande sexuellt.

Där sitter hon nu, med ett livstidsstraff, för bara ett mord. Straffet hade väl inte blivit hårdare om hon dömts för fler brott, som också borde ha klarats upp, men det finns nog en hel del brottsoffer som är besvikna...

–

Visst. Men de kunde ha klivit fram och berättat i så fall?! Eller så vågar de inte :-(

Undrar hur mycket polisen egentligen vet om hur den undre världen i Eskilstuna med omnejd ser ut. Den staden har varit tyngd av brott under många långa år, av olika anledningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in