Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Verkligen. Det måste komma fram vad fosterbarnet (fosterbarnen?) dog av. Var det skedde (har mina aningar). Vet ej varför utredning inte har skett än.
OM, jag säger OM, nu JM har något svar eller ansvar för detta så vore det väldigt bra om det togs upp. Nödvändigt. Varför det fortfarande inte har framkommit är i mina ögon ytterst märkligt. Var finns de biologiska föräldrarna? Vad säger de?
Likadant att fallet med svårt de misshandlade afghanska ungdomarna efter sexfilmen. Åklagaren som la ner det fallet var högst obekväm inför journalistens frågor. Det får mig att undra...
Även om JM sitter på livstid så behöver sanningen komma fram genom att dessa 2 fall utreds.
Jag har googlat fram och tillbaks under ett års tid, kollar statistik över döda barn men inte hittat något som går att använda.
Vi är nog några fler i tråden som inte kan släppa detta och fortsätter "grävgoogla". Jag har hittat statistik på drunkningar från Livräddningssällskapet och dödsolyckor från Arbetsmiljöverket. Sistnämnda borde det ha synts i, men det slarvas rejält med anmälan och redovisningar om dödsfall med oklara orsaker.
Har dödsfallen skett i Eskilstuna eller Arboga, så vet vi ju så väl hur polisen gärna skriver av fall - t o m de uppenbara som sexutnyttjande av byxmyndiga asylsökanden i beroendeställning och fruktansvärt grym misshandel. I båda fallen kunde BO:n peka ut de skyldiga.
De eventuella döda fosterbarnen lyder sannolikt under sekretess och ingen kunde väl misstänka att en socionom var ansvarig helt eller delvis. Det gjorde man inte heller när Aki hittas död på stådjupt vatten.
Jag tror att mycket info kunde ha hämtats genom JM:s datasökningar via sitt inlogg på Eskilstuna kommun på jobbet hon hade innan hon startade Pangelius, men jag har inte hittat någon info i FUP om att det har undersökts.
Nu har det ju gått flera år, men man vet aldrig, kommunens rutiner för att rensa gamla inlogg kanske släpar om det inte finns en automatisk teknisk styrning för konton som inte använts på länge.
JM är inte smart, så det kan ha funnits många spår att finna.