2018-01-30, 14:51
Medlem
EndastJag01s avatar
Hikes har det inte lätt. Hon försöker få till en röd och trovärdig tråd...
Citera
2018-01-30, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Du kan beställa handlingarna från Hovrätten i Stockholm.

svea.hovratt@dom.se
Målnummer B 8032-17

Tack😁
Citera
2018-01-30, 15:07
Medlem
Citat:
Nu har jag skummat igenom JM:s 70 sidor långa brev till Hovrätten.
Det finns absolut ingenting nytt där. Samma svammel som i hennes tidigare brev till tingsrätten.
Hon citerar lösryckta meningar från FUP sida upp och ner.

Det som jag kan utläsa mellan raderna är att hon hatar Wenna oerhört mycket. Likaså dryper brevet hat över mamman.

Fjortisstilen med ritade hjärtan får mig nästan ta fram skämskudden. 😬
Tur för mänskligheten att alla andra är inte som hon.
Suck, skona svenska folket från alla hennes brev nu.
Ingenting nytt under solen från barnsliga, den förvuxna tonåringen JM.
Citera
2018-01-30, 15:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
En dum fråga; Är det verkligen tillåtet för en advokat att ljuga i sin plädering? Hikes kommer ju med lögn efter lögn.
När Wenna pläderade så var allt som hon sa baserat på det som står i förundersökningen. Känns märkligt att hon ljuger eller har hon inte läst FUP utan går på som en skördetröska efter JM:s direktiv.

Hikes "ljuger" inte, hon berättar sanningen enligt Johanna Möller och det är två helt skilda saker, vad som är sant alltså.

Wenna har bevisbördan, hon måste kunna bevisa vad hon påstår.
Citera
2018-01-30, 15:13
Medlem
Nu en kortare överläggning där de ska besluta om de ska vara fortsatt häktade och när domen kommer.
Citera
2018-01-30, 15:19
Medlem
EndastJag01s avatar
Det blir inte lätt för hennes barn sedan. Svårt att hälsa på och säga att jag tror dig inte, mamma. Du mördade morfar, det är vad jag tror.

Hoppas de håller sig långt därifrån.
Citera
2018-01-30, 15:39
Medlem
Grandiosos avatar
- Att Johanna Möller och Rajabi blev intressanta för polisen var för att de hade motstridiga uppgifter. Allt går ut på att alla ljuger, alla är påverkade av media, Johanna Möller blir ständigt missförstådd.

Ja, stackars alla dessa psykopater, ständigt detta med att de blir så jäkla missförstådda av
omgivningen.

Nu är det strax över tack och lov med Möller och alla hennes konster.
Nu är det på hög tid att installera henne där hon hör hemma. Där kan hon konstra bäst
hon vill sen.

Och sen noteras att advokaterna i sedvanlig ordning inte är blygsamma direkt när det
ska begäras pröjs för allt "slit" under alla dom här månaderna "Cirkus Möller" varat.
Tillsammans kräver de drygt 8.2 miljoner i ersättning av staten (skattebetalarna).

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/rajabis-advokat-och-malsagarbitradena-haller-slutpladering
Citera
2018-01-30, 15:48
Medlem
Dom meddelas 27 februari kl 14.00.
Citera
2018-01-30, 15:52
Medlem
Stureplansstekarens avatar
Citat:
En dum fråga; Är det verkligen tillåtet för en advokat att ljuga i sin plädering? Hikes kommer ju med lögn efter lögn.
När Wenna pläderade så var allt som hon sa baserat på det som står i förundersökningen. Känns märkligt att hon ljuger eller har hon inte läst FUP utan går på som en skördetröska efter JM:s direktiv.
Du menar att en förundersökning bara innehåller sanna saker? Du menar att en åklagare aldrig förvränger eller agerar taktiskt?
Citera
2018-01-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Dom meddelas 27 februari kl 14.00.

Ska de tilltalade fortsätta att vara häktade i väntan på dom?
Senast redigerad av Neptunas 2018-01-30 kl. 15:56.
Citera
2018-01-30, 15:56
Medlem
EndastJag01s avatar
Jag utgår från att hon inte blev släppt på fri fot som hon krävde.
Nu ska Hikes åka hem, ta en varm dusch och ta fram ett glas med något starkt i, tycker jag. Sedan skall hon slappna av och tänka att nu är det över. Fem minuter senare kommer hon att sova som en stock i två dagar, vakna upp och fundera på om allt bara var en ond dröm.
Citera
2018-01-30, 15:58
Medlem
Fezziks avatar
Det 73-sidiga dokumentet som lämnades in i dag
https://minfil.org/j9Ja32d8b7/Svea_HR_B8032-17_Aktbil_137-142.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem