2018-05-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ungefär så har jag tänkt hela tiden, men har inga bevis för det jag skriver här. De akuta fosterbarnen och den äldre mannen på p-platsen är 2 saker som har förbryllat mig. Hoppas att polisen tar tag i de fallen. Har inte hört något om att mordet på den äldre mannens har blivit uppklarat. Har du?
Nej, jag har inte hört något om det.
Citera
2018-05-19, 00:20
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det första jag tänkte på när jag såg Bodströms idiotuttalande om att "JM var en fråga bort från att bli fri" var att nu så kommer Mördar-Johanna direkt att skriva ett långt brev till Bodström och vädja om hans hjälp. Hon förstår inte att hans uttalande var ett smaklöst sätt att göra reklam för en dålig bok, skapa lite sensationshysteri.

Många, långa sidor med idéer och förslag på hur hon vill bli hjälpt på bästa sätt.
Ok, Europadomstolen kan hon tänka sig att börja med men tänker sig också att han, med alla sina kontakter, ska se till att alltihopa tas om från början. Som om ingenting egentligen hade hänt.
Hon vädjar till honom att hjälpa henne - skriver b.la:
Du har ju själv barn, hur tror du att det skulle kännas om du plötsligt hamnade i fängelse, trots att du inte gjort något? Och visste att dina barn gråter varje dag av saknad efter dig? INTE KUL ALLS!!
Men, så är min vardag, sen lång tid tillbaka. JÄTTELEDSEN är JOHANNA.
Inte ska väl en oskyldig, vacker småbarnmamma behöva vistas bland mördare och galningar?
Du är mitt sista hopp, du är den bäste. Hjälper du mig nu, ska jag se till att du blir rikligt belönad.
Hur du vill bli belönad, kan vi diskutera mer privat.

PS: Snart får jag ta emot besök, ser fram emot när du kommer <3 <3 <3

Hoppfulla hälsningar från

Din oskyldiga Johanna <3 <3 <3 <3

Ja, bra skrivet, håller helt å hållet med. Det är exakt så en klockren narcissist och psykopat skulle göra, skriva och beklaga sig och så klart spela offer. Jag tycker att Bodström gör bort sig totalt. Det är så genomskinligt att han försöker få extra klirr i kassan. Känns som att han är lika materialistisk som en viss JM. Någon som vet vad GW tycker om det här?
Citera
2018-05-19, 19:07
Medlem
Pethuglins avatar
Jag fick Bodströms bok i min hand igår och håller på att läser den nu.
Det är som att läsa ett sammandrag av förundersökningen med några få egna kommentarer från författaren.

Jag har läst hela förundersökningen samt i stort sett allt som media har skrivit om fallet känns boken med sina futtiga 250 sidor ändå som en helt ok sammanfattning av fallet. Dock anser jag att författarna hade kunnat lägga ner mer arbete i boken eftersom jag tror att den som inte är insatt i fallet har nog lite svårt att få en "rättvis" bild av fallet pga för många hål i boken och att den är alldeles för kort.

Vissa grejer känns som att jag inte läst om i FUP eller så har jag glömt. Det är inte så lätt att minnas hela den stora förundersökningen. Som tex. att JM ska ha ha loggat in på "mina sidor" hos IF bara tre veckor före Akis död för att förmodligen kontrollera att försäkringen är giltig.

Jag återkommer när jag läst hela boken, har ca en tredjedel kvar att läsa.
Citera
2018-05-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det är som att läsa ett sammandrag av förundersökningen med några få egna kommentarer från författaren.

Jag har läst hela förundersökningen samt i stort sett allt som media har skrivit om fallet känns boken med sina futtiga 250 sidor ändå som en helt ok sammanfattning av fallet. Dock anser jag att författarna hade kunnat lägga ner mer arbete i boken eftersom jag tror att den som inte är insatt i fallet har nog lite svårt att få en "rättvis" bild av fallet pga för många hål i boken och att den är alldeles för kort.

Vissa grejer känns som att jag inte läst om i FUP eller så har jag glömt. Det är inte så lätt att minnas hela den stora förundersökningen. Som tex. att JM ska ha ha loggat in på "mina sidor" hos IF bara tre veckor före Akis död för att förmodligen kontrollera att försäkringen är giltig.

Hmmm. Intressant...så nu väntar säkert alla vi andra för att få veta vad den där "en enda frågan" som skulle ha kunnat fria JM löd.
Citera
2018-05-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Tror inte det är något nytt som Bodström har och komma med.
Han skrev endast denna bok för att känna pengar inget annat.
Citera
2018-05-20, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Tror inte det är något nytt som Bodström har och komma med.
Han skrev endast denna bok för att känna pengar inget annat.

Han var dessutom för senfärdig. GW har redan manglat två avsnitt om JM. För att inte tala om alla JMs uttalanden och skriverier om denna idiot. Vem orkar läsa mer?
Citera
2018-05-20, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han var dessutom för senfärdig. GW har redan manglat två avsnitt om JM. För att inte tala om alla JMs uttalanden och skriverier om denna idiot. Vem orkar läsa mer?
Det håller jag med dig om, det vore bättre om boken kommit ut hösten 2017.
Han var för sen på bollen, Bodström.
Citera
2018-05-20, 16:03
Medlem
Kanske har detta redan lagts in i tråden - ett specialavsnitt av fallet, men i så fall - här är den igen:
https://www.acast.com/enmorkhistoria/special-arbogakvinnan-ataletmasteogillas
Citera
2018-05-20, 18:57
Medlem
Det kan stämma vad Boström skriver. Flera har uppmärksammat vad mamman sade vid tingsrätten att hon såg luddigt någon, en man bakom M. R. i rummet. Polisen har till och med förhört en kompis till M. R. bla om att han har kört bilen i området till stugan mordkvällen. Det är möjligt att en medhjälpare eller iakttagare till mordet släpptes av polisen för att inte riskera att pojkarna skyller mordet på varandra och till slut ingen skulle kunna dömas för mordet. M. R. var besviken och hade allt att förlora när pappan och även mamman bestämde för att ta lägenheten ifrån Johanna och var emot att hon skall gifta sig med honom. Han kände sig kränkt för att Johanna hade sex med hans landsmän därför han satt dit henne som medhjälpare till mordet. Det saknas tekniskt bevisning och vittnesiakttagelser att Johanna skulle ha med mordet på hennes föräldrar att göra, det är endast mördaren M. R. som påstår detta att hon kände till att föräldrarna skulle mördas eller att hon beställde mordet.
Citera
2018-05-20, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viskasmera
Det kan stämma vad Boström skriver. Flera har uppmärksammat vad mamman sade vid tingsrätten att hon såg luddigt någon, en man bakom M. R. i rummet. Polisen har till och med förhört en kompis till M. R. bla om att han har kört bilen i området till stugan mordkvällen. Det är möjligt att en medhjälpare eller iakttagare till mordet släpptes av polisen för att inte riskera att pojkarna skyller mordet på varandra och till slut ingen skulle kunna dömas för mordet. M. R. var besviken och hade allt att förlora när pappan och även mamman bestämde för att ta lägenheten ifrån Johanna och var emot att hon skall gifta sig med honom. Han kände sig kränkt för att Johanna hade sex med hans landsmän därför han satt dit henne som medhjälpare till mordet. Det saknas tekniskt bevisning och vittnesiakttagelser att Johanna skulle ha med mordet på hennes föräldrar att göra, det är endast mördaren M. R. som påstår detta att hon kände till att föräldrarna skulle mördas eller att hon beställde mordet.

Nog tusan står JM i skuld i fallet, det visar inte minst avlyssningarna, RPUn och alla andra bevis mot henne. Hon är en girig och helt livsfarlig kvinna. Men att man har ändå trott alldeles för mycket på - och inte frågasatt - MRs vittnesmål mer än man har gjort är mycket märkligt. Kan mycket väl finnas ytterligare en gärningsman. Nån kompis till MR åkte ju tillbaks till sitt ursprungsland bara en eller ett par dagar efter mordet på Göran Möller.
Citera
2018-05-20, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nog tusan står JM i skuld i fallet, det visar inte minst avlyssningarna, RPUn och alla andra bevis mot henne. Hon är en girig och helt livsfarlig kvinna. Men att man har ändå trott alldeles för mycket på - och inte frågasatt - MRs vittnesmål mer än man har gjort är mycket märkligt. Kan mycket väl finnas ytterligare en gärningsman. Nån kompis till MR åkte ju tillbaks till sitt ursprungsland bara en eller ett par dagar efter mordet på Göran Möller.

Precis det kan finnas ytterligare en gärningsman och då går en mördare eller medhjälpare fri.
I fallet Lisa Holm hittades DNA på N. B. s fru och bror. Det är mycket tveksamt om N. B. ensam lyfte upp och in henne i skåpet. Där kan finnas också en medhjälpare som går fri.
Citera
2018-05-21, 17:07
Medlem
Pethuglins avatar
Här är sidan från boken där Bodström skriver vilka frågor Hikes borde han ställt till JM.

http://sv.tinypic.com/r/5a3pxk/9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in