2020-12-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
Jag har aldrig köpt att hon skulle varit med i bilen med Mohammad.
Hon har så långt det är möjligt försökt skaffa sig ett alibi och inte velat vara för nära knivhuggaren vid det tillfället, under kvällen det ägde rum.

Inget DNA i en bil hon ska ha suttit i och kört under flera timmar? Nej, det håller inte.

Man hade kunnat få henne dömd ändå. Åklagaren och polisen klantade sig som inte följde upp och skapade en tidslinje och beviskedja där allt var med.

Nej precis. Rätt ska vara rätt och det kan verkligen vara så att hon har rätt till en resning!
Citera
2020-12-10, 19:18
Medlem
-GGs avatar
Har JM-fallet och JM själv väckt någon uppmärksamhet utomlands?

Även om alla länder har sina brottslingar är detta fall ändå tämligen unikt. Hur allting kunde sammanstråla så från invandringsindustrin, batikhäxor, familjebråk, familjer med en hel del pengar att röra sig med, sexskandalen som föregick det -- till mord på både barnens fader och den egna fadern - och mordförsök på modern, och utfört av en sådan som i Sverige kommit att kallas "barn" trots uppenbart vuxen, alltså inte bara JM:s egna lögner och föreställningar utan också hela etablissemangets samlade dårskap och politik brutalt avslöjat.

För att inte tala om JM:s agerande i rättegångarna. Jag tror aldrig att hon förstod, att ska man framstå som oskyldig och väcka sympati kan man inte ha svar på allt eller hävda sjukdomar som skäl.
Senast redigerad av -GG 2020-12-10 kl. 19:21.
Citera
2020-12-10, 19:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG

Även om alla länder har sina brottslingar är detta fall ändå tämligen unikt. Hur allting kunde sammanstråla så från invandringsindustrin, batikhäxor, familjebråk, familjer med en hel del pengar att röra sig med, sexskandalen som föregick det -- till mord på både barnens fader och den egna fadern - och mordförsök på modern, och utfört av en sådan som i Sverige kommit att kallas "barn" trots uppenbart vuxen, alltså inte bara JM:s egna lögner och föreställningar utan också hela etablissemangets samlade dårskap och politik brutalt avslöjat.

För att inte tala om JM:s agerande i rättegångarna. Jag tror aldrig att hon förstod, att ska man framstå som oskyldig och väcka sympati kan man inte ha svar på allt eller hävda sjukdomar som skäl.
Unik?
Finns väl inget speciellt el intressant med Möller internationellt. En hämndbenägen, avundsjuk och girig fullblodsnarcissist. Kronisk offerroll.

Typiskt kvinnligt likaväl att engagera en lakej om det inte är arsenik och gamla spetsar.

För övrigt har hon ett alterego nästgårds, en mordisk sjubarnsmor (Elisabeth Aaslie).
Senast redigerad av develi 2020-12-10 kl. 19:41.
Citera
2020-12-10, 19:43
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Unik?
Finns väl inget speciellt el intressant med Möller internationellt. En hämndbenägen, avundsjuk och girig fullblodsnasrcissist. Kronisk offerroll.

Typiskt kvinnligt likaväl att engagera en lakej om det inte är arsenik och gamla spetsar.

För övrigt har hon ett alterego nästgårds, en mordisk sjubarnsmor (Elisabeth Aaslie).

Just med alla speciella omständigheter blir det ett unikt fall.

Madsen är också en vanlig fullblodsnarcissist och hans fall blev omskrivet även utomlands. Det är inte gärningsmannen som gör ett fall, alla gånger, utan även särskilda komponenter som "eggade" på brottets natur.
Citera
2020-12-10, 19:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Just med alla speciella omständigheter blir det ett unikt fall.

Madsen är också en vanlig fullblodsnarcissist och hans fall blev omskrivet även utomlands. Det är inte gärningsmannen som gör ett fall, alla gånger, utan även särskilda komponenter som "eggade" på brottets natur.
Nej, inte internationellt.
Madsens brottsplats är unik som tortyrkammare, inte mordet.
Citera
2020-12-10, 21:04
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
@Nils:

Jag skrev fel podd. Det är i podden En mörk historia som det sägs om ett banklån på 280.000 kronor.

Jag är inne i bägge poddarna om vartannat så jag förvirrade mig själv.

Dessutom skrev jag fel om åklagarens siffror. Han hävdar att JM fått in 267.000 kronor från "AFA" och som hon därför är misstänkt för grovt bedrägeri.
AFA pengarna fick hon behålla då hon inte dömdes för mord. Pengarna från IF föll på urkundsförfalskningen.
Citera
2020-12-10, 21:16
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
AFA pengarna fick hon behålla då hon inte dömdes för mord. Pengarna från IF föll på urkundsförfalskningen.

Okej. Då var AFA-pengarna också en försäkring?
Citera
2020-12-10, 21:19
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Okej. Då var AFA-pengarna också en försäkring?
Korrekt, en livförsäkring genom Akis fack. Hittade en artikel i Aftonblaskan som förklarar saken.

Efter domen: Johanna Möller får behålla försäkringspengarna https://www.aftonbladet.se/a/6nWdqQ
Citera
2020-12-10, 21:20
Medlem
Citat:

Just detta påpekade jag tidigt i tråden. Bara i en stat i fritt fall har detta kunnat ske. Har för mig att jag även i min nominering till årets tråd var inne på det.

Korruption över alla gränser, poliser som knullar henne via någon porrsajt, rektorn som går in i guldgruvan kring pensionsräddarna, ingen utredning avseende den grova misshandeln av de som läkt sexfilmen, pengaregnet över detta flyktingmottagande och dess totala avsaknad av kontrollmekanismer avseende transfereringar osv. osv.

Som vanligt när samhället faller så granskas det aldrig av dem, som har så till uppgift att göra!
Citera
2020-12-10, 21:24
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Just detta påpekade jag tidigt i tråden. Bara i en stat i fritt fall har detta kunnat ske. Har för mig att jag även i min nominering till årets tråd var inne på det.

Korruption över alla gränser, poliser som knullar henne via någon porrsajt, rektorn som går in i guldgruvan kring pensionsräddarna, ingen utredning avseende den grova misshandeln av de som läkt sexfilmen, pengaregnet över detta flyktingmottagande och dess totala avsaknad av kontrollmekanismer avseende transfereringar osv. osv.

Som vanligt när samhället faller så granskas det aldrig av dem, som har så till uppgift att göra!

Precis!

Alla tycks ha fått fritt spelrum för varenda vilja och känsla. Som typ runnit ner från staten själv!

Många skuggor här, som också osar skuld och tabu.
Citera
2020-12-10, 22:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Korrekt, en livförsäkring genom Akis fack. Hittade en artikel i Aftonblaskan som förklarar saken.

Efter domen: Johanna Möller får behålla försäkringspengarna https://www.aftonbladet.se/a/6nWdqQ
Hennes krokodiltårar föll i god jord då det begav sig och bevisningen försvann till sjöss.

Kvinnor mördar sällan, men isf
familjemedlemmar el nära bekant och ett kvinnligt motiv är profit.
Citat:
Johanna Möller döms däremot för försök till grovt bedrägeri mot försäkringsbolaget If, där hon dömts för att ha tecknat en livförsäkring i makens namn. Då If anade oråd betalade man aldrig ut några pengar – och kommer inte heller göra det nu trots den friande domen.
Citera
2020-12-11, 00:23
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hennes krokodiltårar föll i god jord då det begav sig och bevisningen försvann till sjöss.

Kvinnor mördar sällan, men isf
familjemedlemmar el nära bekant och ett kvinnligt motiv är profit.

Egentligen tycker jag det är fel, rent allmänt.

Om If har "anklagat" en kund för mord och därför hållit tillbaka pengar, och fallet senare går vidare till den riktiga juridiska processen och kunden frias, då borde i princip de tvingas att betala ut pengarna.
Försäkringar ska inte vara något som försäkringsbolaget kan "tänka sig att hedra" om de känner för det, utan om domstolen inte formellt kan döma den utpekade för mord, måste löftet om livförsäkring uppfyllas.
Senast redigerad av -GG 2020-12-11 kl. 00:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in