2018-05-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Här är den sjuka sms-konversationen (från FUP) mellan mor och dotter efter att "flyktingsexskandalen" var på löpsedlarna.

Sin vana trogen, när hon gjort något djävulsskap, så inleder JM med att skriva:
"Vi måste hålla ihop".

Intressant också när JB skriver: "Jag kommer fucka ditt liv.
Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är".

Då kan man undra lite om vad det är som Julia mer har att berätta,
som "fuckar" JM:s liv, där "alla får veta hur hon är"? Och slutligen, att hon nu "är körd"?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
(jag fetmarkerar JB:s text i sms-konversationen)

JM: Familjen måste hålla ihop

JB: Prata inte med mig. Du har gjort bort dig och försöker dra in mig i det här
Inte en chans de där är inte min familj

JM: Skydda varandra. Inget namn.

JM: Jag smsar dig sen

JB: Du är ingen mamma

JM: Jo en rädd mamma

JM: Behöver din hjälp

JB: Lös dina egna problem. Kommer aldrig hjälpa

JB: Våga bara hitta på att det är jag! Jag kommer fucka ditt liv.
Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är

JB: Du är fan sjuk i huvudet

JM: Julia

JM: Sluta

JB: Nej nu är du körd
Detta visar att JB har styrka och mod att till en början försvara sig mot sin mors lögner men tyvärr dras hon in i JMs garn ganska snart efteråt och försvarar sin psykiskt misshandlande mor. Hur ofta har vi inte läst om detta fenomen när kvinnor blir utsatta för våld i nära relationer? Paradoxalt nog tror jag också att JMs drogande var en självbevarelsedrift för att inte bli tokig och att stå ut med JMs pladder och verklighetsuppfattning som säkert var vardag för barnen med ständigt nya versioner om verkligheten. Detta som vi andra nu fått bevittna under rättegången. Men JB behöver mycket stöd och hjälp att bearbeta sin uppväxt. Det är först nu när JM verkligen sitter på livstid och är i fängelset som den processen kan starta. Det kommer att ta lång tid att reparera skadorna som JM orsakat. Men det går även om det kan bli en mödosam process. Jag tror att det finns en frisk kärna hos JB som hon ska vara rädd om. Ibland måste barn överge sin förälder för att klara sig själv. Syskonen har varandra och kan bygga upp en ny familj utan mamma. Det blir tryggast så. Jag tror på JB. Hon har en fighter inom sig!
Citera
2018-05-01, 09:47
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag hoppas också att sanningen om Akis död kommer fram. Det är inte lätt att leva med en så stor hemlighet som vetskapen/ deltagandet i ett mord.

En mening från Julias förhör kan inte lämna mig. Varför sa hon i förhöret att hon inte förstår hur JM skulle ha klarat av att frakta Akis kropp "den långa biten". Varför sa hon så när Johannas sanning var att Aki hade drunknat vid bryggan? Varför tog hon för givet att om Aki dödats så hade det skett en längre bit från bryggan?

Frågor som kanske får sitt svar en dag i framtiden. Det hoppas jag på!
Jag tror att JB sa lite mer än hon tänkt säga där. Innan hade Fhl frågat henne vad hon och Jafar har pratat om när det gäller Akis död. För att det ska verka som att hon och Jafar är "ovetande och oskyldiga" och verkligen har undrat och pratat om hur det gått till så är hon så fokuserad på att hitta på en story om vad de pratat om, så hon snurrar in sig lite väl mycket i de lögnerna så då råkar hon försäga sig om "långa biten". JB säger: En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man. Det är ju mest omöjligt på den långa biten. "Kan inte bära den långa biten" - betyder nog att Aki fraktats/transporterats ner till bryggan, från huset (den långa biten). Ingen har tidigare i förhöret tagit upp något om att Aki skulle ha fraktats ner till bryggan, det är JB som själv som tar upp det, i form av "kan inte bära den långa biten".

Möjligen är det så att både JJ och JB var med den kvällen. JB mest för att ta hand om barnen, medan JM och JJ "uppvaktade Aki. De kan ha suttit utanför huset, ätit druckit och kanske grillat. Därför syntes heller hellet inga tecken på matlagning eller stök i köket dagen efter när en polis gick in i huset och kollade lite. Det lär väl ha funnits någon regnvattentunna vid huset, eventuellt kan JM eller JJ fyllt den med iskallt vatten från en trädgårdsslang, (om nu regnvatten skulle innehålla kiselalger, det vet inte jag) och lagt t.ex öl i en påse i tunnan på "kylning".

Sitter ute ett bra tag, fyller gärna på Akis glas. Ett ganska berusat offer blir enklare att hantera. JB tar in barnen i huset för att de ska sova och missa "dramat", som är tänkt att ske när det börjat mörkna. Scenariot som följer skulle kunna vara t.ex att JM går till tunnan för att "hämta mer kyld öl" och ropar till den något berusade Aki att han måste komma och hjälpa henne, för hon "når inte påsen med ölen i". Aki går fram till tunnan, böjer sig fram över den och försöker att nå ölen. Ganska framåtböjd alltså, med armen ner i vattnet. JJ är beredd, går precis efter. När Aki står tillräckligt böjd så trycker JJ med hjälp av JM ner honom så han kommer med huvud och överdelen av överkroppen under vattnet. Det behöver inte alls ta speciellt lång tid att drunkna, kan räcka att dra in några andetag med vatten och med alkohol i kroppen försämras förutsättningarna att klara sig.

Efter dränkningen kör de ner hans kropp till bryggan, i JM:s kombi. Placerar hans kropp i vattnet. Detta moment gör de så fort de kan, risken finns ju alltid att någon granne skulle åka förbi i sin båt. Av den anledningen tror jag att det är helt uteslutet att de skulle ha dränkt honom på bryggan i någon vattenfylld kyllåda eller vad det nu stod där på bryggan. Givetvis vill de inte riskera att bli upptäckta av någon granne. Därför dränker de honom vid huset som är fritt från insyn och väntar med det tills det blivit mörkt, då minimeras också risken att någon granne dyker upp när de dumpar kroppen i vattnet.

När allt är klart så tar JB och JJ med sig alla rester efter mat och dryck i en sopsäck, som de tar med i sin bil när de åker därifrån. Ska ju inte märkas att det varit fler personer på plats än Aki, JM och tvillingarna. Vägen ner till bryggan är förmodligen helt körbar med bil. Inte för att det är en "bilväg", men det är sommar, torrt och fint, kan inte ha varit något problem.
Har letat ihop lite bilder, på vägen mot bryggan, översikstbilder på området m.m som jag lägger upp sedan.
Ja, detta var en eventuellt möjlig - eller helt omöjlig teori. Lite funderingar och spekulationer.

Här är lite information om drunkning. Ganska otäck läsning, jag blev själv överraskad över att det ska kunna gå så pass snabbt att drunkna vid olyckliga omständigheter.
Citat:
Därför går det så fort att drunkna: Fem andetag sen är det slut
"Om drar ner vatten i lungorna med fem andetag så är det slut, ofta mindre än så också. Sen svimmar man och drar inte mer", säger Kai Knudsen, överläkare på Sahlgrenska sjukhuset i Göteborg.
Alkohol spelar så klart stor roll, det finns med i många drunkningsolyckor. Du tappar muskelkraft, ork, omdöme, styrka. Du tappar allting.
Och temperaturen spelar naturligtvis roll. När du blir nedkyld tappar du styrka och kraft, och då orkar man inte hålla sig uppe så länge.
https://www.metro.se/artikel/d%C3%A4rf%C3%B6r-g%C3%A5r-det-s%C3%A5-fort-att-drunkna-fem-andetag-sen-%C3%A4r-det-slut-xr

Så här låter den delen av förhöret jag tog upp i början:
Mt Vi har spånat och kollat vem som kan ha vart med henne för det är omöjligt för henne om man säger så att göra det själv.
Fhl Mm.
Mt En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.
Fhl Nej.
Mt Det är ju mest omöjligt på den långa biten.
Lite längre fram i förhöret i spoilern....
Citera
2018-05-01, 09:58
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Detta visar att JB har styrka och mod att till en början försvara sig mot sin mors lögner men tyvärr dras hon in i JMs garn ganska snart efteråt och försvarar sin psykiskt misshandlande mor. Hur ofta har vi inte läst om detta fenomen när kvinnor blir utsatta för våld i nära relationer? Paradoxalt nog tror jag också att JMs drogande var en självbevarelsedrift för att inte bli tokig och att stå ut med JMs pladder och verklighetsuppfattning som säkert var vardag för barnen med ständigt nya versioner om verkligheten. Detta som vi andra nu fått bevittna under rättegången. Men JB behöver mycket stöd och hjälp att bearbeta sin uppväxt. Det är först nu när JM verkligen sitter på livstid och är i fängelset som den processen kan starta. Det kommer att ta lång tid att reparera skadorna som JM orsakat. Men det går även om det kan bli en mödosam process. Jag tror att det finns en frisk kärna hos JB som hon ska vara rädd om. Ibland måste barn överge sin förälder för att klara sig själv. Syskonen har varandra och kan bygga upp en ny familj utan mamma. Det blir tryggast så. Jag tror på JB. Hon har en fighter inom sig!
Absolut, håller fullständigt med dig. Bästa medicinen och egentligen - enda möjligheten - för framförallt JB och DB att kunna läka - är att de befriats från sin Psykopat-Mamma. Hennes livstidsstraff ger dem äntligen chansen till ett liv, ett eget liv där de själva bestämmer villkoren. Mycket stöd och hjälp behövs, såklart.
Speciellt JB kommer nog att kunna kämpa och när hon blir tillräckligt stark så ska nog Johanna akta sig för JB kanske kommer att vilja slå tillbaka, på ett eller annat sätt, för allt mentalt stryk hon fått av den empatistörda, egofixerade s.k mamman.
Citera
2018-05-01, 10:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Här sökt och satt ihop en del bilder från Granliden, dels som ger en bra överblick på området men också några som visar speciella detaljer. Typ, om man vill köra lite eget detektivarbete

1. Bilder på bryggan från olika synvinklar och med lite olika detaljer.
https://minfil.org/hdK2lce1bb/Bryggan_ur_olika_synvinklar_med_lite_olika_detalje r.jpg

2. B.la bilder på vägen till bryggan. Först vid avspärrningen av bryggan så ser man den grönskande vägen mot husen. Sen också en bild på vägen från annat håll.
https://minfil.org/L2F9mee9ba/V_gen_till_bryggan.jpg

3. Polisens översiktsbilder med olika markeringar.

https://minfil.org/scT2lae2b2/_versikt-Granliden-Polisens_markeringar.jpg

4. Båda husen och tomten ovanifrån. Bra kvalitét på bilden, går att förstora upp mycket.
https://minfil.org/7fycn4e0b2/Husen__ovanifr_n..jpg

5. Som en -bonus. När jag första gången såg JM:s hemska teckning som var en inlaga till TR, med hennes förklaring om Akis hjärtstopp osv, speciellt hur hon ritat båten och staketet, så tänkte jag direkt på en speciell målning, som liksom inger fasa, förtvivlan och ångest. En riktig psyktavla. Ingen tillfällighet kanske?!
Här är hennes försök till att rita båten och staketet och så psyktavlan jag tänkte på - Lookalikes.

https://minfil.org/kdNelee7b4/M_llers_psyk-skiss_p_minner_om_SKRIET_
-_ingen_tillf_llighet..jpg
Citera
2018-05-01, 12:02
Medlem
Honan6s avatar
Johanna menar att MR och hela familjen har svikit henne och stuckit kniven i hennes rygg.

Hade hon förväntat sig bli förlåten av sin mor som mirakulöst överlevt ett mordförsök och vars make mördats?

Trodde hon att MR skulle köpa hennes ritade hjärtan och barnsliga tankar om giftermål (som hon fortfarande försöker med) och därför återta vittnandet om hennes medverkan?

Trodde hon att barnen inte skulle berätta någoting alls om hennes försök till att få hjälp med att ta livet av Aki?

De två vuxna döttrarna har nyligen "spekulerat" öppet i en Facebooktråd om att Aki kan ha dränkts i en tunna och att det kan ha förekommit en drog i hans kropp som inte syns vid obduktion.
Julia har i förhör "råkat" säga att Johanna inte kan ha släpat kroppen "den långa biten" ensam. Menade hon från huset eller bilen, tro?

Johanna har nog fått hjälp av flera armar när det gäller Aki och närmast till hands ligger JJ. Kanske JM och han har baxat i en livlös Aki i en skottkärra ( om det fanns sådan på gården är väl chansen att hitta DNA lika med noll numer?) för transport till bryggan och dumpning i sjön?

"Pappa simmar med lungorna" sägs en av tvillingarna ha sagt vid Akis begravning. Dessa ord ger en bild av att de kan ha sett Aki ligga livlös i vattnet och kanske t o m var med när han stjälptes i vattnet. Tack och lov får man hoppas att de inget kommer minnas av sin tid med Johanna och hennes aktiviteter med drogande pojkvän/ner.

Alla i Möller-familjen (inkl de vuxna och medmisstänkta barnen) var oroliga för Johannas beteende och hur det påverkade tvillingarna. De hade bestämt sig för att sluta curla henne och det ledde tragiskt nog till ett mord och mordförsök. De som går emot Johanna, går det illa för, enligt hennes egna ord.

Vilken vedergällning ska Johanna hitta på nu?
Citera
2018-05-01, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Johanna menar att MR och hela familjen har svikit henne och stuckit kniven i hennes rygg.

Hade hon förväntat sig bli förlåten av sin mor som mirakulöst överlevt ett mordförsök och vars make mördats?

Trodde hon att MR skulle köpa hennes ritade hjärtan och barnsliga tankar om giftermål (som hon fortfarande försöker med) och därför återta vittnandet om hennes medverkan?

Trodde hon att barnen inte skulle berätta någoting alls om hennes försök till att få hjälp med att ta livet av Aki?

De två vuxna döttrarna har nyligen "spekulerat" öppet i en Facebooktråd om att Aki kan ha dränkts i en tunna och att det kan ha förekommit en drog i hans kropp som inte syns vid obduktion.
Julia har i förhör "råkat" säga att Johanna inte kan ha släpat kroppen "den långa biten" ensam. Menade hon från huset eller bilen, tro?

Johanna har nog fått hjälp av flera armar när det gäller Aki och närmast till hands ligger JJ. Kanske JM och han har baxat i en livlös Aki i en skottkärra ( om det fanns sådan på gården är väl chansen att hitta DNA lika med noll numer?) för transport till bryggan och dumpning i sjön?

"Pappa simmar med lungorna" sägs en av tvillingarna ha sagt vid Akis begravning. Dessa ord ger en bild av att de kan ha sett Aki ligga livlös i vattnet och kanske t o m var med när han stjälptes i vattnet. Tack och lov får man hoppas att de inget kommer minnas av sin tid med Johanna och hennes aktiviteter med drogande pojkvän/ner.

Alla i Möller-familjen (inkl de vuxna och medmisstänkta barnen) var oroliga för Johannas beteende och hur det påverkade tvillingarna. De hade bestämt sig för att sluta curla henne och det ledde tragiskt nog till ett mord och mordförsök. De som går emot Johanna, går det illa för, enligt hennes egna ord.

Vilken vedergällning ska Johanna hitta på nu?

JM sitter säkert redan nu och ruvar på hämnd, så den här historien är knappast över än.
Citera
2018-05-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror att JB sa lite mer än hon tänkt säga där. Innan hade Fhl frågat henne vad hon och Jafar har pratat om när det gäller Akis död. För att det ska verka som att hon och Jafar är "ovetande och oskyldiga" och verkligen har undrat och pratat om hur det gått till så är hon så fokuserad på att hitta på en story om vad de pratat om, så hon snurrar in sig lite väl mycket i de lögnerna så då råkar hon försäga sig om "långa biten". JB säger: En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man. Det är ju mest omöjligt på den långa biten. "Kan inte bära den långa biten" - betyder nog att Aki fraktats/transporterats ner till bryggan, från huset (den långa biten). Ingen har tidigare i förhöret tagit upp något om att Aki skulle ha fraktats ner till bryggan, det är JB som själv som tar upp det, i form av "kan inte bära den långa biten".

Möjligen är det så att både JJ och JB var med den kvällen. JB mest för att ta hand om barnen, medan JM och JJ "uppvaktade Aki. De kan ha suttit utanför huset, ätit druckit och kanske grillat. Därför syntes heller hellet inga tecken på matlagning eller stök i köket dagen efter när en polis gick in i huset och kollade lite. Det lär väl ha funnits någon regnvattentunna vid huset, eventuellt kan JM eller JJ fyllt den med iskallt vatten från en trädgårdsslang, (om nu regnvatten skulle innehålla kiselalger, det vet inte jag) och lagt t.ex öl i en påse i tunnan på "kylning".

Sitter ute ett bra tag, fyller gärna på Akis glas. Ett ganska berusat offer blir enklare att hantera. JB tar in barnen i huset för att de ska sova och missa "dramat", som är tänkt att ske när det börjat mörkna. Scenariot som följer skulle kunna vara t.ex att JM går till tunnan för att "hämta mer kyld öl" och ropar till den något berusade Aki att han måste komma och hjälpa henne, för hon "når inte påsen med ölen i". Aki går fram till tunnan, böjer sig fram över den och försöker att nå ölen. Ganska framåtböjd alltså, med armen ner i vattnet. JJ är beredd, går precis efter. När Aki står tillräckligt böjd så trycker JJ med hjälp av JM ner honom så han kommer med huvud och överdelen av överkroppen under vattnet. Det behöver inte alls ta speciellt lång tid att drunkna, kan räcka att dra in några andetag med vatten och med alkohol i kroppen försämras förutsättningarna att klara sig.

Efter dränkningen kör de ner hans kropp till bryggan, i JM:s kombi. Placerar hans kropp i vattnet. Detta moment gör de så fort de kan, risken finns ju alltid att någon granne skulle åka förbi i sin båt. Av den anledningen tror jag att det är helt uteslutet att de skulle ha dränkt honom på bryggan i någon vattenfylld kyllåda eller vad det nu stod där på bryggan. Givetvis vill de inte riskera att bli upptäckta av någon granne. Därför dränker de honom vid huset som är fritt från insyn och väntar med det tills det blivit mörkt, då minimeras också risken att någon granne dyker upp när de dumpar kroppen i vattnet.

När allt är klart så tar JB och JJ med sig alla rester efter mat och dryck i en sopsäck, som de tar med i sin bil när de åker därifrån. Ska ju inte märkas att det varit fler personer på plats än Aki, JM och tvillingarna. Vägen ner till bryggan är förmodligen helt körbar med bil. Inte för att det är en "bilväg", men det är sommar, torrt och fint, kan inte ha varit något problem.
Har letat ihop lite bilder, på vägen mot bryggan, översikstbilder på området m.m som jag lägger upp sedan.
Ja, detta var en eventuellt möjlig - eller helt omöjlig teori. Lite funderingar och spekulationer.

Här är lite information om drunkning. Ganska otäck läsning, jag blev själv överraskad över att det ska kunna gå så pass snabbt att drunkna vid olyckliga omständigheter.
https://www.metro.se/artikel/d%C3%A4rf%C3%B6r-g%C3%A5r-det-s%C3%A5-fort-att-drunkna-fem-andetag-sen-%C3%A4r-det-slut-xr

Så här låter den delen av förhöret jag tog upp i början:
Mt Vi har spånat och kollat vem som kan ha vart med henne för det är omöjligt för henne om man säger så att göra det själv.
Fhl Mm.
Mt En 60 kilo tung kvinna kan inte bära en 95 kilo tung man.
Fhl Nej.
Mt Det är ju mest omöjligt på den långa biten.
Lite längre fram i förhöret i spoilern....

Att ljuga trovärdigt, så att en kvalificerad lyssnare inte får någon oönskad information är en svår konst. Det är därför advokater råder sina klienter att tiga (i USA ”not take the stand”). Problemet är ju att sanningen sitter i huvudet som en stadig bild, som är svår att inte anspela på och att naturlig kommunikation bygger på förmågan och instinkten att föreställa sig den andra partens tankar och tänkta reaktioner på det man själv säger. Om man nu sitter på en skuld, så har man en inneboende strävan att frigöra sig från den genom att bemöta utsagor om den och det är svårt att hålla isär den inre bilden och det verkligt sagda.

Som du exemplifierar, så är JB en i sammanhanget osofistikerad person, som av misstag råkar bemöta ett outtalat påstående om ett skeende och omedvetet anspelar på den sanna varianten av alla möjliga (tar för givet att motparten har samma inre bild). Det är också ett misstag att försöka bemöta en förmodad misstanke genom att öppet förneka den – att som hon upprepade gånger betona, att man inte vet, eftersom man inte varit där är sämre än att lyckas visa, att man inte vet. När man begår det misstaget, avslöjar man ju en överdriven önskan att förneka kunskap, som skulle falla sig naturlig, om den vore sann. Vidare avslöjar man att man vet att det finns och man känner till en sann bild, som man fruktar att motparten känner till. Jag skulle säga, att misstanken om JB:s närvaro är stor och att rutinerade förhörsledare delar den uppfattningen.

När det gäller det praktiska är väl den ena spekulationen lika god som en annan, dock GW:s en av de sämre.

Problemet med tunnan är att den måste vara ganska full, för att tilltaget ska lyckas och vi vet inte, om det hade regnat massvis. Ett annat problem gäller att undvika trauma mot kroppen från tunnan och från övervåldet. Det var därför någon i tråden hittade på inrullning i matta av en överrumplad berusad Aki. Om vi nu tar JB:s läckage som en indikation på det verkliga förloppet, så har brottsplatsen placerats uppe vid huset. Om den sista måltiden ägde rum där, så blir det på en gång mindre konstigt, att kylbaljan innehållit regnvatten eller brunnsvatten och bitarna faller på plats, t o m utan doppning i tunnan. Kylbaljan kan ju ha flyttats ner till bryggan som ett led i att iscensätta det påstådda skeendet. De kan ju t o m ha suttit inne (myggor, råkall kväll...).

Vidare antyder ju JB, det jag hela tiden pekat på, nämligen att liket mycket väl kunde ha burits ner till bryggan. Två personer klarar det alldeles säkert, om än med lite stönande, om en part vore JM själv. Jag har inte sett JJ i verkligheten, men en ung, stark man med ett hum om hur man greppar en kropp kan faktiskt ensam bära liket (man kan se det demonstrerat på Youtube). JB:s tal om 60 kilo och 90 kilo ger mig ett intryck av att hon sett det mödosamma arbetet. Även om det vore möjligt, så är det ju inte utan stor ansträngning som en man bär en 90-kiloskropp. Men det finns andra metoder: med cykelkärra, skottkärra, presenning för släpande. Tänk på en 80-liters skottkärra med grus eller betong. T o m släpande av kroppen med fötterna i marken är betydligt lättare än att bära den. De hade ju ingen brådska.

Så, jag tror att JB såg det hela (och eventuellt fotograferade).

Anta att JJ blir en riktig plågoande mot JB - misshandlar, hotar, kanske uppfattas som livsfarlig. Då skulle ett avslöjande framstå som en utväg ur helvetet värd priset av ett måttligt straff för underlåtenhet att befrämja rättvisan (sant eller ej så är det svårt att bevisa aktiv medverkan från JB och, även om vi saknar rättsinstrumentet plea bargain, så kommer ett avgörande vittnesmål att gottskrivas henne i straffutmätningen (tror jag)). Detta får bli min förhoppning.
Senast redigerad av LOE2 2018-05-01 kl. 23:00.
Citera
2018-05-02, 06:25
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/rajabis-onskemal-ratas-av-kriminalvarden
Ny artikel om var MR kommer att placeras någonstans.
Snart kanske vi får veta var JM, kommer att placeras också.
Citera
2018-05-02, 08:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
https://www.expressen.se/nyheter/rajabis-onskemal-ratas-av-kriminalvarden
Ny artikel om var MR kommer att placeras någonstans.
Snart kanske vi får veta var JM, kommer att placeras också.
Tidaholm alltså. För den som inte vill klicka på länken
Citera
2018-05-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tidaholm alltså. För den som inte vill klicka på länken

Där sitter han säkert bra. Han kan börja med att lära sig svenska och englska av övriga intagna...kanske kan han också begripa varför man måste följa lagen och inte bara göra som han vill. Finns många som han, både invandrare och pursvenskar.

Enligt det vi vet om hans psyke har MR en antisocial personlighetsstörning med psykopatiska drag. En klassisk kriminell med starka våldstendenser som anser han kan göra som han vill och ett människoliv är inte mycket värt. Nu får han dock en hel del regler han tvingas förhålla sig till - plus en hel del såna som han själv som fängelsekamrater, som kan lära honom ännu mer skit.

Att växa upp som han har gjort, som gatpojke i Iran, där han är född, skapar galningar och redan som liten bevittnade han ett flertal offentliga avrättningar, som många andra i Iran också ser då och då...
*Suck*
Citera
2018-05-03, 18:21
Medlem
KronPelles avatar
Jag satt med MR i Huddingehäktet mellan 20/9 - 15/12 och vad jag förstod så har JM hjärntvättat han totalt.
Citera
2018-05-03, 19:07
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KronPelle
Jag satt med MR i Huddingehäktet mellan 20/9 - 15/12 och vad jag förstod så har JM hjärntvättat han totalt.

Jasså, fick du möjlighet att prata med honom?

Johannas grej är ju att ljuga och hjärntvätta alla som finns runt henne. Det vet vi. Dock tar normala människor inte steget och mördar mot sin vilja - om man inte har kniven mot strupen, förstås.
Det skulle vara lite intressant att få höra mer av hans upplevelser av historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in