Citat:
Ursprungligen postat av
tagmaster
Jag håller med men även om JM blivit dömd i HR så hade de inte fått någon visshet i hur det gick till. Det hade säkert känts skönt om hon officiellt blivit dömd för anstiftan men de hade fortfarande inte fått veta vad som hände.
Nej, det är sant iofs..
Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Det sista du skriver där om att det inte blir nån rättvisa för Ak*i ser jag inte vara ristat i sten. Vi är flera här i tråden som tror oss veta att JJ och JB vet betydligt mer än de hittills berättat om vad som hände med Ak*i i sommarstugan 2015. Det luktar illa runt paret JJ och JB. Det luktar av blod från deras händer..
Som en påminnelse till dem båda: det bästa med mordet på Olof Palme var att preskriptionstiden för mord togs bort. Det är f ö rent sensationellt bra! Även om det nästan verkar blasfemiskt att uttrycka mig som jag gör, vill jag ändå här säga att Olof Palme därför inte dog förgäves. Mord skall aldrig nånsin preskriberas!
Ja, jag hoppas verkligen du har rätt. Det stämmer att preskriptionstiden för mord är borta, men när jag nyss läste domen i Aki-fallet så borde de sammanlagda omständigheterna räcka. Intrycket jag fick var att det nästan behövdes ett foto av själva händelsen för att få henne dömd. De beskriver hur Johanna betett sig innan Akis död, dygnet när han dog och avslutar med hur hon uppträtt efter hans död.
Allt det borde räcka, de kan ju inte gärna obducera honom en gång till så hur ska de få reda på hur han dött? De skriver att ingen vet hur kiselhalten såg ut 2015 när han dog i Hjälmaren, det är ju inget vi kommer att få reda på i framtiden heller.