2018-04-28, 23:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Sällar mig till övriga skribenter, värdesätter och gillar dina inlägg väldigt mycket! Det känns ju oerhört positivt, att du och flera har en känsla att sanningen till slut skall komma fram när det gäller mordet på Aki. Tycker så fruktansvärt synd om hans anhöriga som inte har fått någon som helst upprättelse.

JJ, av vad jag sett på foton, ger sken av att vara en mycket obehaglig (små)gangster. Av syskonen så verkar sonen, DB vara en känslig kille, minns de högar av pappernäsdukar som han snörvlande kramade under förhöret. Chansen att han skall öppna sig är väl kanske inte så stor.
Han känner nog en stor lättnad över att deras bullbakande mamma är inom lås och bom.

JB är manipulerande, ärvt sin mors egenskaper. Tveksam om hon någonsin skulle yppa något om vad som hände i Granliden. Men, som du skriver, förhållandet med JJ kan ta slut, vem vet vad som händer då? Men JB torde bedöva sin ev ångest med Tramadol och diverse andra droger.

Så det känns oerhört positivt och lovande att du tror att sanningen skall till slut komma ifatt den fullständigt vidriga Mördar-Johanna. Rättvisan måste segra! Men samtidigt tror jag att hon fick ny glöd av att bli frikänd från Aki-delen, förmodligen går tankarna i hennes ytterst sjuka hjärna, att hon på något sätt även ska bli frikänd från mordet på Göran. Som ni alla säger, hon kommer att tillbringa sin tid med att författa skrivelser till allehanda olika instanser, EU-domstolen mm, mm. Nu gav ju brevet till Kaj Linna ingenting, men på fängelset får hon säkert kontakter som kan tipsa henne om andra tänkbara offer att bombardera med felstavade, hjärtbeprydda brev med löfte om stooora pengar.

Mördar-Johanna kommer aldrig någonsin att ge upp.
Tack så mycket för dina snälla kommentarer! Blir mycket glad!
Tyder på en fin stämning i tråden, när man t.o.m får beröm

Ja, jag tror på att sanningen om mordet på Aki till slut kommer fram. Om det kanske kan glädja någon så brukar jag ofta ha rätt i min instinktiva känsla. Inte för att jag går omkring och tror att jag kan förutspå saker eller känner en "instinktiv känsla" till vad som helst. Nej, gäller bara sådant som engagerar mig mycket, speciellt när det gäller allvarliga orättvisor, där människor blir drabbade av lögner, där sanningen inte kommit fram.

Det finns ingen rättvisa i att Akis anhöriga skulle få ett så ovärdigt liv, att de tvingas leva med vetskapen om att mordet på Aki nonchalerats som en möjlig olycka. Det är skamligt och den första polisutredningen bär skammens prägel.
Trots att Akis anhöriga flera gånger bad polisen om att utreda det som mord, för de var säkra på att JM låg bakom det hela, gjordes - ingenting. T.o.m GW hade ju kontaktat ansvarig utredare i fallet, om sina misstankar, att det verkar orimligt att en vältränad, simkunnig karl drunknar på så grunt vatten.

Aki måste få frid i sin grav och hans anhöriga måste få ett värdigt och sanningsenligt avslut.
De ska inte behöva tänka på hur JM på något sätt, genom hot förmodligen, tvingat med honom till Granliden, trots att de visste att han ville hålla sig så långt ifrån henne som möjligt, för att han var rädd för sitt liv. De anhöriga måste ju också ha en massa mardrömslika tankar om hur det egentligen gick till, hur han måste ha övermannats av flera personer och vilken dödsångest, hjälplöshet och panik han måste ha hunnit känna, de sista minuterna av sitt liv.

Det här är en alldeles förskräcklig historia. En älskad och godhjärtad människa, en far, en son och en bror, elimineras som en "sak" utan mänskligt värde, för att en djävulsk kvinna ville fylla på sitt bankkonto ännu mer. Men, JM tar allting för givet, tror att hon ligger säkert till nu när det gäller Aki.
Så borde hon inte tänka, men kan inte tänka på annat sätt. Hon glömmer att hon gjort alltför många väldigt illa, genom utnyttjande och manipulatin. Gäller speciellt hennes familj och framförallt sina egna barn. Det är sår som aldrig läker av sig själv. Läker endast genom rannsakan, att vara ärlig mot sig själv och sitt hjärta. Sanningen ger läkande av de själsliga såren. Till slut kommer Aki att få ro i sin grav och hans anhöriga det avslut de skulle ha fått för länge sen.
Är min bestämda tro.

PS: Angående dina kommentarer om JJ, JB och DB så hade jag tänkt skriva en del om det och vad jag tror, b.la av hur jag uppfattade deras personligheter i rätten den dagen jag var där. Men, jag tar det i ett separat inlägg, det fick inte plats här - blev för många "tecken". Har förmågan att bli lite för långrandig ibland och svårt att fatta mig kort.
Citera
2018-04-29, 00:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Sällar mig till övriga skribenter, värdesätter och gillar dina inlägg väldigt mycket! Det känns ju oerhört positivt, att du och flera har en känsla att sanningen till slut skall komma fram när det gäller mordet på Aki. Tycker så fruktansvärt synd om hans anhöriga som inte har fått någon som helst upprättelse.

JJ, av vad jag sett på foton, ger sken av att vara en mycket obehaglig (små)gangster.
Av syskonen så verkar sonen, DB vara en känslig kille, minns de högar av pappernäsdukar som han snörvlande kramade under förhöret. Chansen att han skall öppna sig är väl kanske inte så stor.
Han känner nog en stor lättnad över att deras bullbakande mamma är inom lås och bom.

JB är manipulerande, ärvt sin mors egenskaper. Tveksam om hon någonsin skulle yppa något om vad som hände i Granliden. Men, som du skriver, förhållandet med JJ kan ta slut, vem vet vad som händer då? Men JB torde bedöva sin ev ångest med Tramadol och diverse andra droger.

Så det känns oerhört positivt och lovande att du tror att sanningen skall till slut komma ifatt den fullständigt vidriga Mördar-Johanna.
Först en liten "hemlis"(helt offentligt på nätet )
När jag skulle gå till hovrätten den dag som JB, JJ och DB skulle vittna, var det full snöstorm. Tidigt på morgonen efter så skulle jag in på sjukhus för en knäoperation. Hade då haft svåra smärtor i ca 2 år pga knäskadan, men sjukskrev mig inte en dag trots att läkarna försökte övertala mig. Är ganska envis, smärttålig och plågade mig, kanske dumt nog, för "lite ska man väl tåla", typ.
Hade fått ett par kryckor för länge sen då, men dessa använde jag aldrig. Men, när jag skulle till hovrätten så visste jag att det fanns ytterst få platser för allmänheten och jag ville ju sitta i riktiga salen och inte i någon medhörningssal. Så, just dagen till ära så tog jag med kryckorna för jag tänkte att då kanske jag får "lite extra service, att de är extra snälla", typ handikapptricket. Lite fräckt kanske, men å andra sidan borde jag använt kryckorna även innan den dagen (säger jag nu för att slippa dåligt samvete)

Tricket lönade sig. Den lilla salen med typ plats för tio åhörare och resten av platserna var reserverade för pressen, två bänkar längst fram. Var en ledig plats längst ut på journalistbänken och när alla satt sig så stod jag där med kryckorna och frågade domaren om det var ok jag satt på första bänken? "Egentligen inte, men låt gå för denna gång", blev svaret. Lite kul var att JM gav mig en ond blick när jag pratat med domaren, men jag gav ett iskallt "onda ögat" tillbaka och tänkte "fy fan vilken patetisk, hemsk liten varelse hon är".

Det jag skulle komma till var ju att jag då satt närmast alla de som skulle vittna och då är det lättare att märka detaljer som kroppssråket när de prata, reaktioner och om känslor verkar äkta.
JB var ju den enda som sa "ja" till att vittna, men återkommer till henne.

JJ, som jag beskrivit förut, ger ett obehagligt intryck. Smågangsteraktig, pinsamma kläder med blekta jeans med en massa revor i och som lök på laxen hade han en jätteful, stor, svart skinnjacka med en massa billiga gulddetaljer på, typ nitar och sånt. När han kom in såg det ut som att JM försökte få ögonkontakt och se glad ut (hon trodde ju att hon fått dem dit för att vittna om hennes fejkade problem med att köra bil i mörkret). Han gav henne bara en snabb blick, och ställde sig sen i vittnesbåset. Han har den där stilen i gången och när han rör sig som att han tror att han är cool, och egentligen bara vill göra "fuck-you"- tecknet till allihopa. Svarade snabbt NEJ till att vittna och gick sen snabbt därifrån. Han kommer aldrig att yppa ett ord frivilligt. Men, blir kul om(när) han så småningom blir tvungen att prata när fler detaljer börjar komma fram.

När DB kom in så blev jag lite förvånad. Han är lång, kortklippt mörkt hår, ser ganska bra ut och såg "hel och ren" ut. Städad och ordentlig, trots att han väl inte är det. Som en helt vanlig kille som typ sitter hemma med polare och spelar tv-spel. En skjorta och ett par (hela) jeans. JM gjorde sitt bästa för att se glad ut och liksom hälsa på honom. Hon och Hikes satt typ 4-5 meter därifrån, på högra sidan. Kan säga att jag inte märkte någon glad reaktion från honom trots JM:s charmförsök. Märkte knappt att han ens såg åt hennes håll. Hela han hade en väldigt spänd utstrålning. Han såg nästan förbannad ut, stel i kroppen, frustrerad. Han lär bära många känslor inom sig över allt som JM gjort och försökt dra in alla i. Inte heller lätt att glömma att hans egen mor försökte peka ut honom och JJ som gärningsmän till dådet mot hennes föräldrar. Han svarade ett tydligt "NEJ" till att vittna, gick snabbt ur salen utan att ge JM en blick. Skulle kunna tänka mig att han har så mycket ångest, vrede och frustration inom sig som skulle kunna ge en mental kollaps, där han berättar allt han vet. Alternativt, det jag skrev om förut, att han i drogat/berusat tillstånd måste avlasta sitt samvete och berättar det han vet för någon, han just då - i det tillståndet - tror att han kan lita på.

När JB kom in var hon klädd i vita jeans, ljus tröja och kort jacka med huva med pälskant. Lite sådär fjortisaktigt. Tatuerade ögonbryn, dock snyggare gjorda än sin mors, lösögonfransar, kraftig makeup och lite stripigt, aningen missfärgat hår. Hemmagjord färgning troligen. Hon tittade åt JM:s håll när hon kom in och hon var väl den enda i skaran som verkade besvara JM:s fejkhjärtliga försök till ögonkontakt och hälsning. När domaren dragit reglerna, att hon som anhörig inte var tvungen att vittna så var hennes första fråga: "det är om det här med morfar och mormor, va?" Att hon frågade det tyder ju på att hon absolut ville försäkra sig om att det gällde just det och inte Aki-mordet, innan hon kunde bestämma sig för att vittna eller inte. Ganska avslöjande tycker jag, det indikerar på att hon är inblandad i Aki-delen och om detta fall ville hon absolut inte vittna om.

Men, så svarade ju domaren vilket fall det gällde och då svarade hon "JA" till att vittna.
Syns på henne att hon försöker hålla en tuff attityd utåt, men jag tror att hon innerst inne är en ganska osäker liten tjej. Heder åt henne i alla fall att hon vittnade mot JM och sa att de aldrig någonsin märkt av att hon haft problem att köra i mörkret, att hon ofta åkt med sin mamma som förare när det varit mörkt. Åklagaren frågade henne om hon tror att hennes mamma är skyldig till det som hände JB:s morfar och mormor så svarade JB: "ja, det verkar ju så".
Sen frågade målsägarbiträdet om hon haft någon kontakt med sin mormor och moster och om hon vet hur de mår. JB sa att hon träffade speciellt mormor ofta men också mostern ibland. Sen skulle hon börja berätta om hur dåligt de mådde och fortsatte med hur dåligt hon själv och alla andra mådde.
När hon började prata om det här så vek sig rösten och hon började gråta. Tårarna rann och hon fick svårt att prata och det syntes att hon tyckte det kändes pinsamt att hon stod där och grät.
JM rörde inte en min, utan började anteckna i sitt block och viskade något till Hikes. FY FAN!

Jag tror att JB självklart påverkats av både arv och miljö - vem skulle inte bli skadad av att växa upp med JM? Visst kan hon också ha ärvt en del av JM:s dåliga egenskaper. BUP-utredningar m.m visar ju på en manipulerande person vid unga år. Men, jag tror inte att hon är lika störd som JM med psykopatiska drag osv. JB har ju varit drogberoende, mest av hasch och tramadol, varit på behandlingshem b.la. Som "knarkare" lär man sig också att ljuga, manipulera och att vara känslokall.
Tror en del av hennes personlighet under uppväxten handlar om just det. Och i den hemska kombinationen med JM:s brist på en kärleksfull och normal uppfostran. Allt handlar ju bara om JM själv, barnen har bara varit brickor i hennes spel. Inte konstigt att de tagit till droger för att bedöva känslan av att inte vara älskad på riktigt.

JB:s tårar i rätten var inget skådespeleri, det var äkta. Att hon stod upp och vittnade mot JM visar på ett litet, litet uppvaknande, vilket känns positivt. Hon är inte lika störd som mor sin och får hon adekvat hjälp av psykolog t.ex så kan en del av den hemska påverkan JM haft under hennes uppväxt, kanske vändas till att hon återfår självkänslan, får ett egenvärde och hjälp med att inse vad hon fått gå igenom som yngre. Att det inte var hennes fel. Att hennes dåliga mående som hon "medicinerade" bort med narkotika berodde på hennes empatistörda mor.
Finns vissa chanser att hon skulle mogna och öppna sig, speciellt om det också sker förändringar i gruppen, motsättningar, separation, svartsjuka, hämnd.
Eller att t.ex DB inte orkar längre, att han vill ha hennes stöd till att de ska berätta sanningen.
Citera
2018-04-29, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
När jag skulle gå till hovrätten den dag som JB, JJ och DB skulle vittna, var det full snöstorm. Tidigt på morgonen efter så skulle jag in på sjukhus för en knäoperation. Hade då haft svåra smärtor i ca 2 år pga knäskadan, men sjukskrev mig inte en dag trots att läkarna försökte övertala mig. Är ganska envis, smärttålig och plågade mig, kanske dumt nog, för "lite ska man väl tåla", typ.
Hade fått ett par kryckor för länge sen då, men dessa använde jag aldrig. Men, när jag skulle till hovrätten så visste jag att det fanns ytterst få platser för allmänheten och jag ville ju sitta i riktiga salen och inte i någon medhörningssal. Så, just dagen till ära så tog jag med kryckorna för jag tänkte att då kanske jag får "lite extra service, att de är extra snälla", typ handikapptricket. Lite fräckt kanske, men å andra sidan borde jag använt kryckorna även innan den dagen (säger jag nu för att slippa dåligt samvete)

Tricket lönade sig. Den lilla salen med typ plats för tio åhörare och resten av platserna var reserverade för pressen, två bänkar längst fram. Var en ledig plats längst ut på journalistbänken och när alla satt sig så stod jag där med kryckorna och frågade domaren om det var ok jag satt på första bänken? "Egentligen inte, men låt gå för denna gång", blev svaret. Lite kul var att JM gav mig en ond blick när jag pratat med domaren, men jag gav ett iskallt "onda ögat" tillbaka och tänkte "fy fan vilken patetisk, hemsk liten varelse hon är".

Det jag skulle komma till var ju att jag då satt närmast alla de som skulle vittna och då är det lättare att märka detaljer som kroppssråket när de prata, reaktioner och om känslor verkar äkta.

JJ, som jag beskrivit förut, ger ett obehagligt intryck. Smågangsteraktig, pinsamma kläder med blekta jeans med en massa revor i och som lök på laxen hade han en jätteful, stor, svart skinnjacka med en massa billiga gulddetaljer på, typ nitar och sånt. När han kom in såg det ut som att JM försökte få ögonkontakt och se glad ut (hon trodde ju att hon fått dem dit för att vittna om hennes fejkade problem med att köra bil i mörkret). Han gav henne bara en snabb blick, och ställde sig sen i vittnesbåset. Han har den där stilen i gången och när han rör sig som att han tror att han är cool, och egentligen bara vill göra "fuck-you"- tecknet till allihopa. Svarade snabbt NEJ till att vittna och gick sen snabbt därifrån. Han kommer aldrig att yppa ett ord frivilligt. Men, blir kul om(när) han så småningom blir tvungen att prata när fler detaljer börjar komma fram.

När DB kom in så blev jag lite förvånad. Han är lång, kortklippt mörkt hår, ser ganska bra ut och såg "hel och ren" ut. Städad och ordentlig, trots att han väl inte är det. Som en helt vanlig kille som typ sitter hemma med polare och spelar tv-spel. En skjorta och ett par (hela) jeans. JM gjorde sitt bästa för att se glad ut och liksom hälsa på honom. Hon och Hikes satt typ 4-5 meter därifrån, på högra sidan. Kan säga att jag inte märkte någon glad reaktion från honom trots JM:s charmförsök. Märkte knappt att han ens såg åt hennes håll. Hela han hade en väldigt spänd utstrålning. Han såg nästan förbannad ut, stel i kroppen, frustrerad. Han lär bära många känslor inom sig över allt som JM gjort och försökt dra in alla i. Inte heller lätt att glömma att hans egen mor försökte peka ut honom och JJ som gärningsmän till dådet mot hennes föräldrar. Han svarade ett tydligt "NEJ" till att vittna, gick snabbt ur salen utan att ge JM en blick. Skulle kunna tänka mig att han har så mycket ångest, vrede och frustration inom sig som skulle kunna ge en mental kollaps, där han berättar allt han vet. Alternativt, det jag skrev om förut, att han i drogat/berusat tillstånd måste avlasta sitt samvete och berättar det han vet för någon, han just då - i det tillståndet - tror att han kan lita på.

När JB kom in var hon klädd i vita jeans, ljus tröja och kort jacka med huva med pälskant. Lite sådär fjortisaktigt. Tatuerade ögonbryn, dock snyggare gjorda än sin mors, lösögonfransar, kraftig makeup och lite stripigt, aningen missfärgat hår. Hemmagjord färgning troligen. Hon tittade åt JM:s håll när hon kom in och hon var väl den enda i skaran som verkade besvara JM:s fejkhjärtliga försök till ögonkontakt och hälsning. När domaren dragit reglerna, att hon som anhörig inte var tvungen att vittna så var hennes första fråga: "det är om det här med morfar och mormor, va?" Att hon frågade det tyder ju på att hon absolut ville försäkra sig om att det gällde just det och inte Aki-mordet, innan hon kunde bestämma sig för att vittna eller inte. Ganska avslöjande tycker jag, det indikerar på att hon är inblandad i Aki-delen och om detta fall ville hon absolut inte vittna om.

Men, så svarade ju domaren vilket fall det gällde och då svarade hon "JA" till att vittna.
Syns på henne att hon försöker hålla en tuff attityd utåt, men jag tror att hon innerst inne är en ganska osäker liten tjej. Heder åt henne i alla fall att hon vittnade mot JM och sa att de aldrig någonsin märkt av att hon haft problem att köra i mörkret, att hon ofta åkt med sin mamma som förare när det varit mörkt. Åklagaren frågade henne om hon tror att hennes mamma är skyldig till det som hände JB:s morfar och mormor så svarade JB: "ja, det verkar ju så".
Sen frågade målsägarbiträdet om hon haft någon kontakt med sin mormor och moster och om hon vet hur de mår. JB sa att hon träffade speciellt mormor ofta men också mostern ibland. Sen skulle hon börja berätta om hur dåligt de mådde och fortsatte med hur dåligt hon själv och alla andra mådde.
När hon började prata om det här så vek sig rösten och hon började gråta. Tårarna rann och hon fick svårt att prata och det syntes att hon tyckte det kändes pinsamt att hon stod där och grät.
JM rörde inte en min, utan började anteckna i sitt block och viskade något till Hikes. FY FAN!

Jag tror att JB självklart påverkats av både arv och miljö - vem skulle inte bli skadad av att växa upp med JM? Visst kan hon också ha ärvt en del av JM:s dåliga egenskaper. BUP-utredningar m.m visar ju på en manipulerande person vid unga år. Men, jag tror inte att hon är lika störd som JM med psykopatiska drag osv. JB har ju varit drogberoende, mest av hasch och tramadol, varit på behandlingshem b.la. Som "knarkare" lär man sig också att ljuga, manipulera och att vara känslokall.
Tror en del av hennes personlighet under uppväxten handlar om just det. Och i den hemska kombinationen med JM:s brist på en kärleksfull och normal uppfostran. Allt handlar ju bara om JM själv, barnen har bara varit brickor i hennes spel. Inte konstigt att de tagit till droger för att bedöva känslan av att inte vara älskad på riktigt.

JB:s tårar i rätten var inget skådespeleri, det var äkta. Att hon stod upp och vittnade mot JM visar på ett litet, litet uppvaknande, vilket känns positivt. Hon är inte lika störd som mor sin och får hon adekvat hjälp av psykolog t.ex så kan en del av den hemska påverkan JM haft under hennes uppväxt, kanske vändas till att hon återfår självkänslan, får ett egenvärde och hjälp med att inse vad hon fått gå igenom som yngre. Att det inte var hennes fel. Att hennes dåliga mående som hon "medicinerade" bort med narkotika berodde på hennes empatistörda mor.
Finns vissa chanser att hon skulle mogna och öppna sig, speciellt om det också sker förändringar i gruppen, motsättningar, separation, svartsjuka, hämnd.
Eller att t.ex DB inte orkar längre, att han vill ha hennes stöd till att de ska berätta sanningen.

Tack för att du delade med dig. Mycket intressant.
Citera
2018-04-29, 03:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon har suttit på Kronobergshäktet.
Hon borde fört över till Hinseberg nu för utredning på vilken anstalt hon ska avkänna sitt straff.
Ja, brukar vara utredning på Hinseberg först. För hennes del är det nog bara Hinseberg eller Ystad som gäller. Dessa är de enda kvinnofängelser med "säkerhetsklass 2", vilket är de med högst säkerhet. Såg en artikel i Expressen från mars i år, som handlar om hur det går till när det bestäms var hon skall placeras. https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-blir-johanna-mollers-liv-i-fangelset-1/ Lägger upp några delar ur artikeln här:
Citat:
Först till riksmottagningen på Hinseberg utanför Örebro, där hon ska sitta medan Kriminalvården utreder vilket fängelse hon slutligen ska hamna på.
Utredningen tar sex till åtta veckor, under vilka utredarna tittar på domen, gör intervjuer, personlighetstester och observationer.

När anstalten bestämts påbörjas Johanna Möllers nya liv. Vid inskrivningen på anstalten kommer hon att bli utfrågad om sin fysiska och psykiska hälsa.
” … hur du mår och hur din psykiska hälsa har varit den senaste tiden.”

I fängelset låses fångarnas bostadsrum upp klockan 07 och stängs 18.45.
Önskar man gå på toaletten innan eller efter det hänvisas man på vissa avdelningar till en potta. Annars tvingas man vänta på kriminalvårdare som eskorterar en till en korridortoalett.

Utöver monteringsarbete och studier får kvinnorna vara ute på rastgården en timme om dagen. Vill de ha besök måste de ansöka om det i god tid – det kan ta en och en halv månad att få ett besökstillstånd.

Johanna Möller kan också vänta sig att bli kroppsvisiterad av kriminalvårdare när som helst. Personalen har också rätt att visitera fångars bostadsrum regelbundet.

I fängelset kommer hon kunna besökas av sina barn men det måste vara ”för barnets bästa och den som är vårdnadshavare för barnet måste godkänna besöket”.
Inga besök hos Johanna kan ingå i den regeln. Kan aldrig vara "för barnets bästa" att besöka henne, tvärtom. Barnbesök går FETBORT.
Citat:
EN VANLIG DAG PÅ KVINNOFÄNGELSET HINSEBERG
07.00 Uppstigning. Cellerna låses upp och frukost serveras.
08.30 Dagen börjar. De intagna jobbar med enklare montering eller växter i den park där vissa intagna har lov att arbeta. Vissa går i särskilda drogavvänjningsprogram.
12.00 Lunch. Fritt fram att ta en promenad på angivna platser.
13.00 Arbete/programverksamhet.
16.30-17 Middag.
17 Fritidsaktiviteter. Det finns en gymnastiksal och ett större gym. Flera av de intagna ägnar kvällarna åt att läsa läxor eller sjunga i anstaltens kör. På kvällen finns det möjlighet för de intagna att sköta kontakten med anhöriga.
18.45 Inlåsningen påbörjas. Läggdags.
Det enda som oroar mig med detta schema är den tidiga inlåsningen, kl. 18.45 och sen "läggdags". För Johannas del blir då denna tidiga "läggdags" istället "skrivdags". Hon kommer att börja med att skriva till Expressen och Aftonbladet, som uppvärmning och för att INGEN ska glömma bort att hon finns och att hon är oskyldig.
Åtskilliga timmar varje kväll kommer hon då att sitta och plita ner sina:
"JOH kan inte ha kört på den tiden, alltså är JOH oskyldig, allt är bara lögner från Moh."
Sedan så tillkommer diverse självömkande sidospår, för att liksom förstärka bilden av hur oskyldig hon är och hur orättvist och hemskt hon behandlats.
Teman blir då t.ex
# Att hennes avundsjuka mamma, som alltid hatat henne, har hjärntvättat hennes egna barn att vända sig mot henne.

# Och naturligtvis hur hemskt hon behandlas i fängelset, att vakterna ser ner på henne, de andra fångarna mobbar henne och hon känner sig som ett DET (igen).

# Eftersom att hon är helt oskyldig så är det självfallet advokat Hikes fel att hon blev dömd. Johanna kommer att kräva att allt tas om från början men med en ny advokat och då är det bara någon av Sveriges mest kända stjärnadvokater som gäller. Allt annat är JÄTTEORÄTTVIST!

# Hon kommer också skriva typ: "Jag behandlas sämre än fångarna på Guantanamo, eller var det Guatemala det hette? Skitsamma, jag behandlas sämre än Fångarna på Fortet, bara så ni vet.
Och jag som bara är en oskyldig 6-barnsmor, som bara vill vara hemma med barnen och baka bullar.

# Och fortsätter: Har jag inga rättigheter längre? Jag trodde att Sverige var ett demografiskt land. Menade nog demokratiskt. Jävla skitställe det här är, jag får bara papper och blyertspenna men inget jävla suddgummi, så jag kan inte sudda när det blir fel. Det är väl det som kallas pennalism, när man bara får en penna, men inget sudd.

Skitorättvist är allting och ingen har lyssnat fast jag berättat precis hur allt är, ändå är jag dömd.
Jag har t.o.m berättat hur allt har gått till på flera olika sätt, så att puckopoliserna och rättsgubbarna ska haja att det är 1000000% chans att jag är helt oskyldig. Ändå har idiotpoliserna bara lyssnat på lögnerna från Moh.

I morgon ska jag låna en bok av boktanten här i fängelset. Ska låna en som handlar om vilka som bestämmer mest i världen så att jag vet vilka jag ska skriva till. Om ni på Aftonbladet och Expressen har några tips, så får ni gärna skicka det till mig. Adressen är: Johanna Möller c/o Hinseberg kvinnofängelse(tror jag) Står inte ut i detta skitfängelse. Varför ska jag vara här bland kriminella, jag som inte gjort nåt alls? Så sjukt orättvist. De är idioter allihopa!

Puss, kram o en massa hjärtan från J Möller. <3 <3 <3 <3
Hör av mig mer sen, när jag har mer tid. : )
Citera
2018-04-29, 10:58
Medlem
Citat:

Bra skrivet.
Det var väl skönt för dig och ditt knä att du fick sitta där framme då.
Citera
2018-04-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ja, brukar vara utredning på Hinseberg först. För hennes del är det nog bara Hinseberg eller Ystad som gäller. Dessa är de enda kvinnofängelser med "säkerhetsklass 2", vilket är de med högst säkerhet. Såg en artikel i Expressen från mars i år, som handlar om hur det går till när det bestäms var hon skall placeras. https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-blir-johanna-mollers-liv-i-fangelset-1/ Lägger upp några delar ur artikeln här:Inga besök hos Johanna kan ingå i den regeln. Kan aldrig vara "för barnets bästa" att besöka henne, tvärtom. Barnbesök går FETBORT.
Det enda som oroar mig med detta schema är den tidiga inlåsningen, kl. 18.45 och sen "läggdags". För Johannas del blir då denna tidiga "läggdags" istället "skrivdags". Hon kommer att börja med att skriva till Expressen och Aftonbladet, som uppvärmning och för att INGEN ska glömma bort att hon finns och att hon är oskyldig.
"JOH kan inte ha kört på den tiden, alltså är JOH oskyldig, allt är bara lögner från Moh."
Sedan så tillkommer diverse självömkande sidospår, för att liksom förstärka bilden av hur oskyldig hon är och hur orättvist och hemskt hon behandlats.
Teman blir då t.ex
# Att hennes avundsjuka mamma, som alltid hatat henne, har hjärntvättat hennes egna barn att vända sig mot henne.

# Och naturligtvis hur hemskt hon behandlas i fängelset, att vakterna ser ner på henne, de andra fångarna mobbar henne och hon känner sig som ett DET (igen).

# Eftersom att hon är helt oskyldig så är det självfallet advokat Hikes fel att hon blev dömd. Johanna kommer att kräva att allt tas om från början men med en ny advokat och då är det bara någon av Sveriges mest kända stjärnadvokater som gäller. Allt annat är JÄTTEORÄTTVIST!

# Hon kommer också skriva typ: "Jag behandlas sämre än fångarna på Guantanamo, eller var det Guatemala det hette? Skitsamma, jag behandlas sämre än Fångarna på Fortet, bara så ni vet.
Och jag som bara är en oskyldig 6-barnsmor, som bara vill vara hemma med barnen och baka bullar.

# Och fortsätter: Har jag inga rättigheter längre? Jag trodde att Sverige var ett demografiskt land. Menade nog demokratiskt. Jävla skitställe det här är, jag får bara papper och blyertspenna men inget jävla suddgummi, så jag kan inte sudda när det blir fel. Det är väl det som kallas pennalism, när man bara får en penna, men inget sudd.

Skitorättvist är allting och ingen har lyssnat fast jag berättat precis hur allt är, ändå är jag dömd.
Jag har t.o.m berättat hur allt har gått till på flera olika sätt, så att puckopoliserna och rättsgubbarna ska haja att det är 1000000% chans att jag är helt oskyldig. Ändå har idiotpoliserna bara lyssnat på lögnerna från Moh.

I morgon ska jag låna en bok av boktanten här i fängelset. Ska låna en som handlar om vilka som bestämmer mest i världen så att jag vet vilka jag ska skriva till. Om ni på Aftonbladet och Expressen har några tips, så får ni gärna skicka det till mig. Adressen är: Johanna Möller c/o Hinseberg kvinnofängelse(tror jag) Står inte ut i detta skitfängelse. Varför ska jag vara här bland kriminella, jag som inte gjort nåt alls? Så sjukt orättvist. De är idioter allihopa!

Citera
2018-04-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ja, brukar vara utredning på Hinseberg först. För hennes del är det nog bara Hinseberg eller Ystad som gäller. Dessa är de enda kvinnofängelser med "säkerhetsklass 2", vilket är de med högst säkerhet. Såg en artikel i Expressen från mars i år, som handlar om hur det går till när det bestäms var hon skall placeras. https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-blir-johanna-mollers-liv-i-fangelset-1/ Lägger upp några delar ur artikeln här:Inga besök hos Johanna kan ingå i den regeln. Kan aldrig vara "för barnets bästa" att besöka henne, tvärtom. Barnbesök går FETBORT.
Teman blir då t.ex

😂😂 på pricken..
Citera
2018-04-29, 22:28
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Alltså, du är helt klart bästa skribenten som förgyller den här tråden!

Mycket målande och bra beskrivet (ånyo) av dina uppfattningar från rättssalen.

Ska det bli en lösning i Aki-mordet, måste JB och DB berätta hela sanningen om vad de vet eller tvingats hjälpa till med. JJ har så mycket skit i sitt bagage att han borde sys in rakt av och tas ifrån rätten att träffa sin son Million. JB måste frigöra sig från honom för att ha en chans att tillfriskna från den sjuka värld hon växt upp i och därmed dragits till droger och en misshandlande make.

Jag har sett ögonen (irl) på Johanna, JJ och JB. Den enda som kan ha en chans till ett hyfsat liv genom att välja rätt väg, är nog JB. De andra två är obotligt onda varelser.
Citera
2018-04-30, 21:55
Medlem
Gillar den här tråden- följer
JM går inte att släpoa- ett makabert öde......
Citera
2018-04-30, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Ska det bli en lösning i Aki-mordet, måste JB och DB berätta hela sanningen om vad de vet eller tvingats hjälpa till med. JJ har så mycket skit i sitt bagage att han borde sys in rakt av och tas ifrån rätten att träffa sin son Million. JB måste frigöra sig från honom för att ha en chans att tillfriskna från den sjuka värld hon växt upp i och därmed dragits till droger och en misshandlande make.

Jag har sett ögonen (irl) på Johanna, JJ och JB. Den enda som kan ha en chans till ett hyfsat liv genom att välja rätt väg, är nog JB. De andra två är obotligt onda varelser.

Håller med om att Magica är en exellent skribent. Kunnig, varm och rolig :-)

Visst borde JJ försvinna dit han hör hemma, på kåken troligtvis. Men man kan ju inte sy in honom för nåt innan man har bevis för att han har gjort nåt.

Men en sån personlighetstyp som JJ kommer inte kunna hålla tyst hur länge som helst om vad han ev har gjort. Eller vad han vet om annat. En sån som han har ett starkt bekräftelsebehov, kommer berätta för någon likasinnad för att få cred. Sen kan man hoppas att denna "någon" är klok nog att föra detta vidare. Helst till polisen. Hur som helst kommer det sippra ut.

Tror däremot att JB inte skulle våga göra det, trots att hon kanske helst av allt skulle vilja bli kvitt fanskapet.

Men som situationen nu är kommer hemligheten inte hålla i evigheter. Det gör det aldrig för den här typen av personer.

Men å andra sidan är folket runt JM livrädda att just HON kommer tjalla på de övriga, när hon äntligen inser att hon själv är körd. För allt i hennes liv handlar ju om just HENNE och då kan precis vad som helst hända. Hat, hämnd, vrede.

Tror inte vi behöver vänta särskilt länge på "Det Stora Raset".
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-30 kl. 22:18.
Citera
2018-05-01, 04:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Tackar allra mjukast, känns som alltför vänliga ord

Du har helt rätt, du som också sett JM, JJ och JB irl, JM och JJ är obotligt onda varelser.
De har det liksom i sig, empatilösheten, girigheten, "tänk bara på dig själv, skit i andra", strunta i lagar och regler och istället ta snabba genvägar till att fixa stora summor pengar.

Nu ligger väl JM några steg över JJ i "grader i Helvetet" såklart, med sina gärningar, dock är de av samma skrot och korn på flera sätt. Kan aldrig tänka mig JJ ta ett hederligt arbete, (räknar ej hans arbete i JM:s företag som ett "hederligt arbete") nej, det är han alldeles för "cool" och bekväm för, pengarna måste komma in på snabbare sätt och utan så stora arbetsinsatser av honom.

Och när det framkom i förhören att JM vid något tillfälle lånat en större summa pengar av honom så är den naturliga frågan; var kom de pengarna ifrån? Hade han någon registrerad firma el.dyl som gav en massa pengar i vinst? (obs! ironi)

När JB var "mammaledig" utan att ha haft ett jobb innan, då är det inte många kronor som betalas ut av Försäkringskassan. Så "officiellt" lär de väl ha levt på diverse bidrag. Sedan tillkommer ju JM:s alla transaktioner till dem - hon måste se till att lakejerna är helt beroende av henne, så de ställer upp när det behövs. Lojala. Den där viktiga "sammanhållningen" som JM alltid tar upp, att de "måste hålla ihop" när det egentligen är hon som ställt till med något djävulsskap.

JJ är kriminell, drar in pengar på olagliga aktiviteter. Narkotika, stöldgods t.ex. Kanske han agerar som torped också, skulle inte förvåna mig. På order och mot betalning från JM, så deltog han utan minsta tvekan i den grova, blodiga misshandeln av flyktingkillarna som JM sexuellt utnyttjat genom hot om utvisning.

Och vad hände sedan? Allt var ju helt solklart, med vilka gärningmännen var, vad motivet var och vem deras uppdragsgivare var. Vad hände med den utredningen och varför är ingen åtalad än?
Är utredningen möjligen nedlagd?

När vissa saker inte är som de borde vara där i Eskilstuna, när det inte verkar fungera riktigt som det ska på en ort när det gäller vissa polisutredningar, brist på åtal o.s.v så kan det kännas som att man kanske blir överdrivet misstänksam och börjar fundera på vad det är som ligger bakom sådant? Verkar för enkelt att skylla allt på polisens inkompetens, eller att åklagaren är för mesig och svag.

Finns det kanske någon slags maffia, en gruppering med en sådan som JJ och likasinnade som genom hot mot vissa av "lagens män" och deras familjer, ser till att styra upp vissa detaljer så att de får fortsätta att jobba ostört i sin vinstbringande kriminella bana? Är faktiskt så att man kan börja undra.
Tänker också på fallet med den äldre mannen som hade något med JM:s flyktingverksamhet att göra, (minns ej riktigt detaljerna) som ska ha blivit mördad på en parkeringsplats och det misstänktes väl vara några "ensamkommande flyktingkillar" som låg bakom mordet. Utreddes det fallet noggrant? Gick det till åtal? Kunde det möjligen vara JM som var uppdragsgivare, även där? Mig, veterligen, så löstes aldrig det fallet.

JJ är en empatilös, egotrippad kriminell parasit. Han träffar en ung, svensk tjej - JB - som han märker är i sårbart skick. Har varit drogberoende och varit på behandlingshem. Märker att hon har en mamma som, visserligen verkar rätt knäpp, men som ofta är rätt tät och då delar med sig av pengarna.
Kan knappast bli bättre, för en sådan som han. För att JB ska bli helt beroende av honom och inte bara lyda under mor sin, vad är då bättre än att skaffa ett barn ihop? Ser ju fint ut på "papperet" att han är pappa och har ett fast förhållande. "Gulliga familjen" utåt sett, är ett bra kamouflage för sådant han ägnar sig åt.

Om man kan tycka att både JM och JJ är obotligt onda varelser som parasiterar på andra, empatilöst utnyttjar folk och som aldrig skulle förnedra sig till att leva ett vanligt Svensson-liv, där JM är i en alldeles egen värstingklass med mord av "nära och kära" för sin girighets skull - då har de verkligen total avsaknad av godhet - och istället är ondskan, empatilösheten och girigheten som en naturlig del av dem själva. De har det i sig och det försvinner aldrig.
JM som en mördarpsykopat och JJ som en som gör vad som helst mot bra betalning och förtjänst.

Sedan så finns det en del som kan verka nästan lika hemska. Med en hård och tuff yta.
Men, som blivit till denna roll pga olika omständigheter, uppväxt, umgänge m.m.
Som JB, som präglats under uppväxten av sin psykopatmamma. Avsaknad av det viktigaste som kärlek, trygghet och tillit - som skapar en enorm tomhet och känslan av att vara betydelselös.
Istället för det som barn och ungdomar behöver för en positiv personlig utveckling - har Psykopat-Johanna sett till att göra barnen beroende av henne så att hon kan utnyttja dem till det hon behöver.
Fint att ha en mamma som kan ge några tramadol som lördagsgodis när begärda tjänster utförts rätt.

JM:s barn har blivit så förhärdade av hennes beteende, så till slut är det svårt att veta vad som är rätt och fel. Eller rättare sagt, man orkar inte längre tänka själv för det som Psykopatmamman sysslat med är i princip detsamma som den hjärntvätt som sektmedlemmar kan utsättas för.
Den egna fria viljan och fria tanken hamnar i skymundan. Är ju alltid ett sånt förbannat tjatande och upprepande från "sektledare-Johanna", så vem orkar till slut att lägga någon energi på att ens säga emot. Man bara gör som hon säger istället, hur hård man än låtsas vara utåt eller t.o.m mot henne ibland. Slaget är ändå förlorat för JM vinner alltid....Gjorde, ända tills nu då.

Jag tror inte att JB har det "obotbara onda" inom sig. Hon har av ren självbevarelsedrift skaffat ett hårt skal, en tuff yta. Mammas behandling och droglivet hjälptes åt att förstärka hårdheten.
Med JM inlåst så försvinner hennes makt successivt över JB och hon kan mogna, komma till insikt och få den hjälp hon så väl behöver - då tror jag att JB inte behöver den överdrivna hårdheten och tuffheten längre utan hon kan finna sig själv och komma i kontakt med äkta känslor och då lär hon också finna att hon faktiskt har ett samvete och det samvetet är inte rent men behöver renas så att hon kan känna sig hel igen.

Jag tänker på vilken makt JM haft över JB t.ex när JM:s "flyktingsexskandal" var ett faktum i media.
När ekurirens reporter ringde upp JM för att konfrontera henne angående "sexfilmen" där hon var huvudpersonen. Och Psykopat-mamman skyller på sin egen då 18-åriga dotter.
Minns hur vansinnigt arg JB då blev på JM och den hatiska sms-konversation hon sedan hade med henne.

Trots det, så följer hon strax därefter med JM när hennes kompanjon Lotta tagit någon konsult/coach till hjälp för ett möte med JM där hon b.la ej ska tillåtas att vara på kontoret, lämna tillbaka nycklar osv. Alltså inte "synas" alls pga företaget gjorts till åtlöje och riskerar sin framtid pga JM:s flyktingsex.
Då är JB med som någon slags bodyguard till JM och är oförskämd och mycket otrevlig mot de övriga två - för JM:s skull. Detta är helt sjukt, med tanke på vad JM nyss utsatt sin dotter för, att försöka få henne att framstå som en hora, som jobbar med flyktingar och samtidigt knullar runt med dem.
Helt makabert av JM och lika makabert att se att JB ändå ställer upp och ska skydda henne sedan.

Ruskigt exempel på Master and Servant - situationen Mor/Dotter.

Ska lägga upp den sms-konversationen sen. Har ju varit uppe förr, men tål att ses och bedrövas av igen.
Citera
2018-05-01, 04:38
Medlem
magiciadehexs avatar
Här är den sjuka sms-konversationen (från FUP) mellan mor och dotter efter att "flyktingsexskandalen" var på löpsedlarna.

Sin vana trogen, när hon gjort något djävulsskap, så inleder JM med att skriva:
"Vi måste hålla ihop".

Intressant också när JB skriver: "Jag kommer fucka ditt liv.
Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är".

Då kan man undra lite om vad det är som Julia mer har att berätta,
som "fuckar" JM:s liv, där "alla får veta hur hon är"? Och slutligen, att hon nu "är körd"?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
(jag fetmarkerar JB:s text i sms-konversationen)

JM: Familjen måste hålla ihop

JB: Prata inte med mig. Du har gjort bort dig och försöker dra in mig i det här
Inte en chans de där är inte min familj

JM: Skydda varandra. Inget namn.

JM: Jag smsar dig sen

JB: Du är ingen mamma

JM: Jo en rädd mamma

JM: Behöver din hjälp

JB: Lös dina egna problem. Kommer aldrig hjälpa

JB: Våga bara hitta på att det är jag! Jag kommer fucka ditt liv.
Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är

JB: Du är fan sjuk i huvudet

JM: Julia

JM: Sluta

JB: Nej nu är du körd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in