Citat:
Tack så mycket för dina snälla kommentarer! Blir mycket glad!
Sällar mig till övriga skribenter, värdesätter och gillar dina inlägg väldigt mycket! Det känns ju oerhört positivt, att du och flera har en känsla att sanningen till slut skall komma fram när det gäller mordet på Aki. Tycker så fruktansvärt synd om hans anhöriga som inte har fått någon som helst upprättelse.
JJ, av vad jag sett på foton, ger sken av att vara en mycket obehaglig (små)gangster. Av syskonen så verkar sonen, DB vara en känslig kille, minns de högar av pappernäsdukar som han snörvlande kramade under förhöret. Chansen att han skall öppna sig är väl kanske inte så stor.
Han känner nog en stor lättnad över att deras bullbakande mamma är inom lås och bom.
JB är manipulerande, ärvt sin mors egenskaper. Tveksam om hon någonsin skulle yppa något om vad som hände i Granliden. Men, som du skriver, förhållandet med JJ kan ta slut, vem vet vad som händer då? Men JB torde bedöva sin ev ångest med Tramadol och diverse andra droger.
Så det känns oerhört positivt och lovande att du tror att sanningen skall till slut komma ifatt den fullständigt vidriga Mördar-Johanna. Rättvisan måste segra! Men samtidigt tror jag att hon fick ny glöd av att bli frikänd från Aki-delen, förmodligen går tankarna i hennes ytterst sjuka hjärna, att hon på något sätt även ska bli frikänd från mordet på Göran. Som ni alla säger, hon kommer att tillbringa sin tid med att författa skrivelser till allehanda olika instanser, EU-domstolen mm, mm. Nu gav ju brevet till Kaj Linna ingenting, men på fängelset får hon säkert kontakter som kan tipsa henne om andra tänkbara offer att bombardera med felstavade, hjärtbeprydda brev med löfte om stooora pengar.
Mördar-Johanna kommer aldrig någonsin att ge upp.
JJ, av vad jag sett på foton, ger sken av att vara en mycket obehaglig (små)gangster. Av syskonen så verkar sonen, DB vara en känslig kille, minns de högar av pappernäsdukar som han snörvlande kramade under förhöret. Chansen att han skall öppna sig är väl kanske inte så stor.
Han känner nog en stor lättnad över att deras bullbakande mamma är inom lås och bom.
JB är manipulerande, ärvt sin mors egenskaper. Tveksam om hon någonsin skulle yppa något om vad som hände i Granliden. Men, som du skriver, förhållandet med JJ kan ta slut, vem vet vad som händer då? Men JB torde bedöva sin ev ångest med Tramadol och diverse andra droger.
Så det känns oerhört positivt och lovande att du tror att sanningen skall till slut komma ifatt den fullständigt vidriga Mördar-Johanna. Rättvisan måste segra! Men samtidigt tror jag att hon fick ny glöd av att bli frikänd från Aki-delen, förmodligen går tankarna i hennes ytterst sjuka hjärna, att hon på något sätt även ska bli frikänd från mordet på Göran. Som ni alla säger, hon kommer att tillbringa sin tid med att författa skrivelser till allehanda olika instanser, EU-domstolen mm, mm. Nu gav ju brevet till Kaj Linna ingenting, men på fängelset får hon säkert kontakter som kan tipsa henne om andra tänkbara offer att bombardera med felstavade, hjärtbeprydda brev med löfte om stooora pengar.
Mördar-Johanna kommer aldrig någonsin att ge upp.
Tyder på en fin stämning i tråden, när man t.o.m får beröm
Ja, jag tror på att sanningen om mordet på Aki till slut kommer fram. Om det kanske kan glädja någon så brukar jag ofta ha rätt i min instinktiva känsla. Inte för att jag går omkring och tror att jag kan förutspå saker eller känner en "instinktiv känsla" till vad som helst. Nej, gäller bara sådant som engagerar mig mycket, speciellt när det gäller allvarliga orättvisor, där människor blir drabbade av lögner, där sanningen inte kommit fram.
Det finns ingen rättvisa i att Akis anhöriga skulle få ett så ovärdigt liv, att de tvingas leva med vetskapen om att mordet på Aki nonchalerats som en möjlig olycka. Det är skamligt och den första polisutredningen bär skammens prägel.
Trots att Akis anhöriga flera gånger bad polisen om att utreda det som mord, för de var säkra på att JM låg bakom det hela, gjordes - ingenting. T.o.m GW hade ju kontaktat ansvarig utredare i fallet, om sina misstankar, att det verkar orimligt att en vältränad, simkunnig karl drunknar på så grunt vatten.
Aki måste få frid i sin grav och hans anhöriga måste få ett värdigt och sanningsenligt avslut.
De ska inte behöva tänka på hur JM på något sätt, genom hot förmodligen, tvingat med honom till Granliden, trots att de visste att han ville hålla sig så långt ifrån henne som möjligt, för att han var rädd för sitt liv. De anhöriga måste ju också ha en massa mardrömslika tankar om hur det egentligen gick till, hur han måste ha övermannats av flera personer och vilken dödsångest, hjälplöshet och panik han måste ha hunnit känna, de sista minuterna av sitt liv.
Det här är en alldeles förskräcklig historia. En älskad och godhjärtad människa, en far, en son och en bror, elimineras som en "sak" utan mänskligt värde, för att en djävulsk kvinna ville fylla på sitt bankkonto ännu mer. Men, JM tar allting för givet, tror att hon ligger säkert till nu när det gäller Aki.
Så borde hon inte tänka, men kan inte tänka på annat sätt. Hon glömmer att hon gjort alltför många väldigt illa, genom utnyttjande och manipulatin. Gäller speciellt hennes familj och framförallt sina egna barn. Det är sår som aldrig läker av sig själv. Läker endast genom rannsakan, att vara ärlig mot sig själv och sitt hjärta. Sanningen ger läkande av de själsliga såren. Till slut kommer Aki att få ro i sin grav och hans anhöriga det avslut de skulle ha fått för länge sen.
Är min bestämda tro.
PS: Angående dina kommentarer om JJ, JB och DB så hade jag tänkt skriva en del om det och vad jag tror, b.la av hur jag uppfattade deras personligheter i rätten den dagen jag var där. Men, jag tar det i ett separat inlägg, det fick inte plats här - blev för många "tecken". Har förmågan att bli lite för långrandig ibland och svårt att fatta mig kort.
)