2018-01-27, 18:27
Medlem
Ur en norsk sida jag kan rekommendera om man vill veta hur t.ex en narcissist fungerar, med tanke på att jag tror JM har störningen narcissism/psykopati. "Narcissisten är psykopatens lillebror":

https://www.tengel.no/

...Menneskene rundt seg behandler narsissisten som en forlengelse av seg selv. De er hans eiendom, og han hevder å eie virkeligheten. Han oppfattelse av virkeligheten er den eneste rette..."
Citera
2018-01-27, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ur en norsk sida jag kan rekommendera om man vill veta hur t.ex en narcissist fungerar, med tanke på att jag tror JM har störningen narcissism/psykopati. "Narcissisten är psykopatens lillebror":

https://www.tengel.no/

...Menneskene rundt seg behandler narsissisten som en forlengelse av seg selv. De er hans eiendom, og han hevder å eie virkeligheten. Han oppfattelse av virkeligheten er den eneste rette..."

Ja, här passar just den ordningsföljden/styrkan in om JM, narcissism/psykopati.

Ibland, som i fallet Kim Wall ser, jag det omvända psykopati/narcissism. Men begreppen ingår oftast tillsammans som parhästar i en djävulsdans som slutar i Ondskans tecken.
Citera
2018-01-27, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, här passar just den ordningsföljden/styrkan in om JM, narcissism/psykopati.

Ibland, som i fallet Kim Wall ser, jag det omvända psykopati/narcissism. Men begreppen ingår oftast tillsammans som parhästar i en djävulsdans som slutar i Ondskans tecken.

Det är gräsligt. Jag följer ju även ubåtsfallet, så visst finns det stora likheter. Kanske blir de 2 brevvänner sen, om hon nöjer sig med honom . Men kanske hon hellre skulle slå sig i slang med Helge Fossmo? Det tror jag. Där har du också ondskan personifierad. (Synd bara att de ännu inte lyckats fånga ultra-häxan Åsa Waldau - hon har också mycket på sitt samvete.)
Citera
2018-01-27, 20:05
Medlem
Citat:
Det är gräsligt. Jag följer ju även ubåtsfallet, så visst finns det stora likheter. Kanske blir de 2 brevvänner sen, om hon nöjer sig med honom . Men kanske hon hellre skulle slå sig i slang med Helge Fossmo? Det tror jag. Där har du också ondskan personifierad. (Synd bara att de ännu inte lyckats fånga ultra-häxan Åsa Waldau - hon har också mycket på sitt samvete.)

PM och JM. Aldrig.

JM betagen av pengar - PM ett konkursbo

PM gillade oskuldsfulla kvinnor - JM mer än villig och våt som ett vårdike

PM ville se skräck i ögonen - enda skräck i JMs ögon var om en välfylld plånbok slogs igen

Båda ville stå på scenen

Nej, total mismatch
Citera
2018-01-28, 16:37
Medlem
I morgon 29/1 är det MRs advokat Jährestens tur att hålla sin slutplädering. Jag gissar att domen från TR kommer kvarstå. Vad skulle det finnas för förmildrande omständigheter för ett så grymt brott?

På tisdag 30/1 är det JMs advokat Hikes tur att slutplädera. Ska bli ytterst intressant att höra vad hon har att tillföra. Antar att hon kommer gå hårt åt Aki-delen och försöka få ett tidsbestämt straff för JM.

Hoppas att man inte ändrar livstidsdomen. JM har alldeles för mycket på sitt samvete och är en farlig kvinna som har ställt till med alldeles för mycket för sin omgivning.
Citera
2018-01-29, 00:08
Medlem
Bewitcheds avatar
Ändå märkligt att AM ens vill återvända till sommarstugan. Iof kanske ett sätt att bearbeta. Förvisso så kan hon kanske få en minnesbild ... lite väl sent efter hovrätten dock.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/johanna-moller-far-traffa-sina-barn-igen/
Citera
2018-01-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Precis! Men jag tror inte JM ser det så, hon ser det nog hellre som att hade haft nära kontakt hade de inte vittnat på det sättet. Och så tänker hon att det borde väl alla förstå.

Sant. JM har en helt egen världsbild som hon utgår ifrån.
Citera
2018-01-29, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Ändå märkligt att AM ens vill återvända till sommarstugan. Iof kanske ett sätt att bearbeta. Förvisso så kan hon kanske få en minnesbild ... lite väl sent efter hovrätten dock.

https://www.ekuriren.se/eskilstuna/johanna-moller-far-traffa-sina-barn-igen/

Den främsta anledningen, som jag uppfattat det, var att AM ville ha bort avspärrningarna från sommarstugan var för att renovera upp huset igen så att den försäljning som påbörjats och var i slutskedet när mordet/mordförsöket hände kunde fullföljas/påbörjas på nytt.

Svårt att tro att hon vill sätta sin fot där igen.
Citera
2018-01-29, 07:21
Medlem
Citat:
Ska det nånsin komma något om inspelningar och blodig tröja, så lär det komma avJähresten på måndag. Men jag tror inte det, eftersom dessa saker inte existerar...

Vad Hikes har att säga ska bli intressant att höra.
Jag tror inte heller det existerar, varken tröja eller inspelning.
Ja, Hikes slutplädering ska bli intressant att höra.
Citera
2018-01-29, 15:47
Medlem
Tryckkokarens avatar
Hur kan det komma sig att JMs mamma och syster har en hotbild mot sig?

Vet inte om det behandlats tidigare i tråden.

Citat:
Efter sommarstugemordet meddelade polisen att både Möllers mamma och syster var tvungna att fly landet eftersom det fanns en hotbild mot dem. Även i dag lever de under polisbeskydd, meddelade Cleve.
– De lever utifrån strikta säkerhetsrutiner och har omfattande skyddsinsatser beviljade för sig och för de hem där de lever.
Källa: Expressen

Tycker det verkar väldigt märkligt.
Citera
2018-01-29, 17:54
Medlem
mahkees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
ÄNTLIGEN FOLKET!

Så jävla skön dag idag. Kom idag över ljudfilerna på hela rättegången så låt oss nu lyssna på monstret och vad hon sa i rättegången.

Jag orkade inte kopiera varje fil för sig. Det är hur många ljudfiler som helst. Packa upp ZIP-filen bara. Jag, eller vi, har lyssnat i några timmar och Johanna kommer inte att göra er besviken. Hur höga förväntningar ni än har kommer detta att motsvara dem.

(Har laddat upp hela dagen för uppkopplingen segar lite beroende på vart vi kör.)

Jag vet att det är äckligt att skratta när folk har dött, men om man bortser från det tragiska och bara ser till Johanna. Hur efterbliven ni än trodde hon skulle vara i rätten, så är hon värre. Nu sitter vi alla på färd neråt Sverige i en bil - och folk som bad mig sänka innan skrattar sig hesa istället och är i övrigt knäppt tysta nu.

Tanka & packa upp och lyssna här: https://goo.gl/UVBTRD

Har äntligen lyckats få hem din ljudfil! De är ju inte numrerade- är det någon speciell ordning man bör lyssna i? Tack för uppladdning!
Citera
2018-01-29, 20:40
Medlem
Reimers avatar
Slutpläderingarna från Cleve (målsägarbiträde) och Jähresten (Rajabi,s advokat)var de förväntade, inget nytt kom fram enligt vad jag kunde utröna, bifogar en länk för den som vill läsa själv.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/arbogafallet-i-hovratten-svt-rapporterar-direkt

I morgon är det Hikes tur att tala och det vill till en talekonst likt Cicero,s för att ändra livstidsdomen för Johanna Möller, ska i alla fall bli intressant att höra hur Hikes lägger upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in