2018-04-25, 14:12
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack själv
Jag tror också att det finns en hel del obehagliga sanningar kvar.
Men, jag har en stark känsla inom mig, att det så småningom kommer att hända saker som gör att sanningen segrar till slut. Att sanningen och rättvisan kommer ikapp denna hemska människa, mycket mer än hittills. På ett eller annat sätt. Möjligen på något helt oväntat sätt.
Vi får se. Men jag hoppas och jag tror på det.

Jag hoppas också att sanningen om Akis död kommer fram. Det är inte lätt att leva med en så stor hemlighet som vetskapen/ deltagandet i ett mord.

En mening från Julias förhör kan inte lämna mig. Varför sa hon i förhöret att hon inte förstår hur JM skulle ha klarat av att frakta Akis kropp "den långa biten". Varför sa hon så när Johannas sanning var att Aki hade drunknat vid bryggan? Varför tog hon för givet att om Aki dödats så hade det skett en längre bit från bryggan?

Frågor som kanske får sitt svar en dag i framtiden. Det hoppas jag på!
Citera
2018-04-25, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag hoppas också att sanningen om Akis död kommer fram. Det är inte lätt att leva med en så stor hemlighet som vetskapen/ deltagandet i ett mord.

En mening från Julias förhör kan inte lämna mig. Varför sa hon i förhöret att hon inte förstår hur JM skulle ha klarat av att frakta Akis kropp "den långa biten". Varför sa hon så när Johannas sanning var att Aki hade drunknat vid bryggan? Varför tog hon för givet att om Aki dödats så hade det skett en längre bit från bryggan?

Det fetade: Har också undrat över JBs uttalande. Som jag tror: en av JM drogad och lullig Aki leds till bilen i Eskilstuna, körs till sommarstugan och kastas i vattnet. Oförmögen att kunna ta sig iland. Drunknar.
Citera
2018-04-25, 15:52
Medlem
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/hd-provar-inte-sommarstugemorden
Ny artikel som kom igår, som det också blev betalvägg nu såg jag.
Citera
2018-04-25, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin

Som jag minns från tidigare i tråden så har det varit väldigt många, olika alternativ om hur dödandet/dränkningen gick till. En teori var väl att Aki skulle ha blivit dränkt med huvud nedåt i en vattentunna uppe vid huset.

Funderingarna har gått som så att Aki kan ha blivit inrullad i en matta och att Johanna med hjälp av ev JJ hållit ner den hårt rullade mattan i vattentunnan och dränkt Aki på så sätt. Sedan in med hela mattpaketet med den nu döde Aki i en bil och kört ner till bryggan. Och till sist rullat ner kroppen i Hjälmaren.

Javisst, det är det man hoppas på, att svaret en gång ska komma fram. Framför allt med tanke på Akis anhöriga, så att de kan få svar och någon form av avslut. Som det är nu måste det kännas förfärligt att Mördar-Johanna blev frikänd på den delen.
Citera
2018-04-25, 16:00
Medlem
Nu när HD sagt sitt bör hon väl sitta i fängelse? Någon som vet? Och vilka regler gäller för besök?
Citera
2018-04-25, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Nu när HD sagt sitt bör hon väl sitta i fängelse? Någon som vet? Och vilka regler gäller för besök?
Hon förs först över till riksmottagningen på Hinseberg för att utredas på vilket anstalt hon ska utplaceras.
Så hon kanske har transporteras dit nu från Kronobergshäktet.
Citera
2018-04-25, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon förs först över till riksmottagningen på Hinseberg för att utredas på vilket anstalt hon ska utplaceras.
Så hon kanske har transporteras dit nu från Kronobergshäktet.

Det har hon säkerligen gjort. Jag bara hoppas nu att hon inte får träffa tvillingarna, det skulle nog göra dem förvirrade och oroliga. Men soc har ju andra kriterier. Verkar som att förälderns rättigheter är viktigare än barnens.

Här kan vi tala om Barnkonvntionen, som JM på sitt snurriga sätt har hänvisat till flertalet gånger.

Det finns många andra frågor att ställa gällande socialtjänstlagen, inte minst vad det är för folk som sitter där och gör utredningar. Kunde man låta JM göra sådana så kan väl vad fel som helst förekomma.
Citera
2018-04-25, 20:22
Medlem
Ett nytt falla att följa? En drogberoende, kriminell kvinna som suktade efter lyx och ständigt nya sensationer mördade sin sambo, tror man. Hon fick aldrig nog....

Man bli helt beklämd och jag kan snart inte längre ta in den ondska som finns. Vad är det egentligen för jävla ideal som skapas av främst media?

Läs här:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/misstanken-hon-bjods-pa-lyxresor-skot-ihjal-sin-pojkvan/
Senast redigerad av zilvereko 2018-04-25 kl. 20:25.
Citera
2018-04-26, 06:58
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/hd-provar-inte-sommarstugemorden
Ny artikel som kom igår, som det också blev betalvägg nu såg jag.

Amanda Hikes har skött sin uppgift ypperligt bra med tanke på hur ansatt hon varit av Johanna. Vilken bedrift att klara balansgången till att aldrig offentligt säga något som bekräftar det hon vetat hela tiden, att klienten är skyldig till allt hon stod åtalad för.

Citat från betalartikeln:
"För Amanda Hikes som funnits vid Johanna Möllers sida under en väldigt lång tid väntar nu en annan vardag, med andra uppdrag och nya klienter.

– Ja det här målet har ju tagit all tid i anspråk. Det blir lätt ett vakuum efter ett sådant här mål. Men nu väntar nya uppdrag, säger hon."
Citera
2018-04-26, 11:36
Medlem
EndastJag01s avatar
Ja, det blir ett vakuum inte bara för Hikes utan för oss alla som följt det under så lång tid.
Det låter väl hemskt men jag hoppas att vi får höra av JM allt emellanåt så att vi vet att hon är frustrerad, känner sig orättvist behandlad också i fortsättningen.
Jag skulle till och med kunna tänka mig att skicka henne någon present i form av ett block och en penna!
Citera
2018-04-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Ja, det blir ett vakuum inte bara för Hikes utan för oss alla som följt det under så lång tid.
Det låter väl hemskt men jag hoppas att vi får höra av JM allt emellanåt så att vi vet att hon är frustrerad, känner sig orättvist behandlad också i fortsättningen.
Jag skulle till och med kunna tänka mig att skicka henne någon present i form av ett block och en penna!
Det lär nog Kriminalvården hålla henne med så det behöver du inte :-)
Det lär nog komma mera skrivelser när hon är installerad på anstalten :-)
Citera
2018-04-26, 14:04
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Det lär nog Kriminalvården hålla henne med så det behöver du inte :-)
Det lär nog komma mera skrivelser när hon är installerad på anstalten :-)

Var befinner sig JM just nu? På inskrivningen på Hinseberg för utredning var hon ska avtjäna sitt livstidsstraff?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in