Citat:
Ursprungligen postat av
Pethuglin
Jag hoppas också att sanningen om Akis död kommer fram. Det är inte lätt att leva med en så stor hemlighet som vetskapen/ deltagandet i ett mord.
En mening från Julias förhör kan inte lämna mig. Varför sa hon i förhöret att hon inte förstår hur JM skulle ha klarat av att frakta Akis kropp "den långa biten". Varför sa hon så när Johannas sanning var att Aki hade drunknat vid bryggan? Varför tog hon för givet att om Aki dödats så hade det skett en längre bit från bryggan?
Frågor som kanske får sitt svar en dag i framtiden. Det hoppas jag på!
Som jag minns från tidigare i tråden så har det varit väldigt många, olika alternativ om hur dödandet/dränkningen gick till. En teori var väl att Aki skulle ha blivit dränkt med huvud nedåt i en vattentunna uppe vid huset.
Funderingarna har gått som så att Aki kan ha blivit inrullad i en matta och att Johanna med hjälp av ev JJ hållit ner den hårt rullade mattan i vattentunnan och dränkt Aki på så sätt. Sedan in med hela mattpaketet med den nu döde Aki i en bil och kört ner till bryggan. Och till sist rullat ner kroppen i Hjälmaren.
Javisst, det är det man hoppas på, att svaret en gång ska komma fram. Framför allt med tanke på Akis anhöriga, så att de kan få svar och någon form av avslut. Som det är nu måste det kännas förfärligt att Mördar-Johanna blev frikänd på den delen.