2018-02-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
http://www.svea.se/Om-Svea-hovratt/Nyheter-fran-Svea-hovratt/Hovratten-har-i-dag-meddelat-dom-i-Arbogamalet-/

Skulle vara intressant vad för besvärande omständigheter hovrätten tycker det finns för att inte säga att bevisningen räcker till för mordet på Aki?

Annars nöjd med Hovrättens dom och speciellt att skadeståndet ökade.

Undra hur de båda tog emot detta där de sitter och om någon av de skulle tro att de kanske skulle gå fria eller få sina straff sänkta.

Skulle gissa inom en vecka så kommer Johanna att ha skrivit brev till tidningar och kommit på nya saker som skall fria henne eller andra ursäkter.
Citera
2018-02-27, 14:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fezzik
http://www.svea.se/Om-Svea-hovratt/Nyheter-fran-Svea-hovratt/Hovratten-har-i-dag-meddelat-dom-i-Arbogamalet-/

Okej tack!

Jaha. Då får poliser och juristerna pilla vidare ett par år med det andra.

Hon döms för stämpling.

Hon "döms för ljug", men det anses inte ställt utom allt tvivel att och hur hon främjat ett ev mord på maken.

Ej ställt utom allt tvivel att han blivit mördad...

Jag tycker att det är lite ynkligt, om än inte obegripligt. Man får hoppas på att detta leder till och bidrar till att andra medhjälpare till mordet på AP kan fällas så småningom.
Citera
2018-02-27, 14:14
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Vad tror ni? Nu när APs död inte är ett mord i lagens mening, kan då JM inkassera livförsäkringen? Eller faller det på urkundsförfalskning??

Det kanske klargjordes redan i TR domen??
Citera
2018-02-27, 14:15
Medlem
lasternassummas avatar
Jag har viss förståelse för att HR friade JM för mordet på Aki, under rådande omständigheter. Jag beklagar ändå beslutet.

Friandet sätter fokus på alla de märkliga beslut av polis i Köping, polis och åklagare i Västerås och alla andra inblandade från rättsväsendet, som gjort sig skyldiga till ett så exceptionellt slarv så att det dröjde 13 månader från mordet på Aki tills det att mordet började utredas. Trots att det fanns en lång rad tydliga tecken på att ett brott begåtts redan omedelbart efter mordet. Under tiden förstördes en rad bevis, t.ex. i form av övervakningsfilmer, som troligen hade kunnat fälla JM och hennes medhjälpare vid mordet på Aki.

Jag ser fram emot ett uttalande från IF, som nog insåg att Aki hade mördats ganska snabbt efter hans död.

Citera
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Vad tror ni? Nu när APs död inte är ett mord i lagens mening, kan då JM inkassera livförsäkringen? Eller faller det på urkundsförfalskning??

Jag minns inte, var urkundsförfalskningen bevisad? Isåfall så kraschar det självklart där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Nej, den lär hon inte få, det är nog helt uteslutet.
Citera
2018-02-27, 14:17
Medlem
Var väl rätt så väntat att HR skulle ändra på detta?
Makens död utreddes inte ordentligt då han påträffats, hade man gjort som man ska göra när man påträffar en död person så hade bevisen varit starkare mot Möller och man hade även kunnat styrka att mannen inte drunknat på platsen.

Var det inte så att han INTE hade vatten från sjön i lungorna? Utan annat vatten som visade på att det var troligare att han drunknat i ett badkar?
Har för mig det, kan vara ute och cykla.
Citera
2018-02-27, 14:18
Medlem
Friad för Aki fallet med dömd för mordet på pappan och mordförsöket på mamman.
Bra att hovrätten fastställde straffet för MR på fjorton års fängelse och utvisning.
Bra med förhöjt skadestånd till Johannas anhöriga.
Citera
2018-02-27, 14:20
Medlem
why123s avatar
Fasiken vad ledsen jag är för Akis anhöriga. De ska fortsätta sväva i ovisshet, fast det är så mycket som talar för att hon haft men hans död att göra. Visst förstår/förstod jag att det skulle bli svårt när det inte ens kunde avgöras om han blivit dränkt eller kvävd.

Men usch, jag tänker på hans tonårsbarn och hela Aki-historien är den som berört mig mest. Ingen polisutredning när han hittades och sannolikheten att han drunknade på det grunda vattnet känns obefintlig.
Det blir ingen rättvisa för Aki och därmed inget skadestånd för hans barn..
Senast redigerad av why123 2018-02-27 kl. 14:23. Anledning: .
Citera
2018-02-27, 14:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag har viss förståelse för att HR friade JM för mordet på Aki, under rådande omständigheter. Jag beklagar ändå beslutet.

Friandet sätter fokus på alla de märkliga beslut av polis i Köping, polis och åklagare i Västerås och alla andra inblandade från rättsväsendet, som gjort sig skyldiga till ett så exceptionellt slarv så att det dröjde 13 månader från mordet på Aki tills det att mordet började utredas. Trots att det fanns en lång rad tydliga tecken på att ett brott begåtts redan omedelbart efter mordet. Under tiden förstördes en rad bevis, t.ex. i form av övervakningsfilmer, som troligen hade kunnat fälla JM och hennes medhjälpare vid mordet på Aki.

Jag ser fram emot ett uttalande från IF, som nog insåg att Aki hade mördats ganska snabbt efter hans död.

Bara att instämma i det där...
Citera
2018-02-27, 14:28
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Okej tack!

Jaha. Då får poliser och juristerna pilla vidare ett par år med det andra.

Hon döms för stämpling.

Hon "döms för ljug", men det anses inte ställt utom allt tvivel att och hur hon främjat ett ev mord på maken.

Ej ställt utom allt tvivel att han blivit mördad...

Jag tycker att det är lite ynkligt, om än inte obegripligt. Man får hoppas på att detta leder till och bidrar till att andra medhjälpare till mordet på AP kan fällas så småningom.
Min fetning/understrykning: i den delen kommer det med all sannolikhet att utredas vidare. Så kan man ju hoppas på ett överklagande så att det går lite snabbare att skaka fram de som var behjälpliga när hon dräpte Aki. Att hon tillsammans med ytterligare personer är skyldig till hans död, tvivlar jag inte en sekund på.

Känner mig ändå tämligen nöjd med att Mördar-Johanna fick sin välförtjänta livstidsdom och den kommer att stå sig även vid ett överklagande
Citera
2018-02-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Fasiken vad ledsen jag är för Akis anhöriga. De ska fortsätta sväva i ovisshet, fast det är så mycket som talar för att hon haft men hans död att göra. Visst förstår/förstod jag att det skulle bli svårt när det inte ens kunde avgöras om han blivit dränkt eller kvävd.

Men usch, jag tänker på hans tonårsbarn och hela Aki-historien är den som berört mig mest. Ingen polisutredning när han hittades och sannolikheten att han drunknade på det grunda vattnet känns obefintlig.
Det blir ingen rättvisa för Aki och därmed inget skadestånd för hans barn..

Jag håller med men även om JM blivit dömd i HR så hade de inte fått någon visshet i hur det gick till. Det hade säkert känts skönt om hon officiellt blivit dömd för anstiftan men de hade fortfarande inte fått veta vad som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in