Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-05, 12:45
  #33577
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
"Inga kommentarer" är en klassiker gällande fjullfjädrade kriminella som kan komma att härmas av patetiska wannabes. Men gällande JM vore det väl nästintill en dröm.

Det är lite dubbelt det där: så fort hon öppnar munnen så försäger hon sig.
Citera
2017-08-05, 12:46
  #33578
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samotsamot
Seglade förbi Granliden imorse, och då var det folk ute på bryggan. Två kvinnor och en man fick jag det till. Och tre hundar. Nån som vet om någon av döttrarna har hundar?

Jag vill vitsa men mitt omdöme förbjuder mig.
Citera
2017-08-05, 12:47
  #33579
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samotsamot
Seglade förbi Granliden imorse, och då var det folk ute på bryggan. Två kvinnor och en man fick jag det till. Och tre hundar. Nån som vet om någon av döttrarna har hundar?
Krim? Avspärrningarna lär väl sitta än. Eller var det badande, tjo och tjim?
Citera
2017-08-05, 12:51
  #33580
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Krim? Avspärrningarna lär väl sitta än. Eller var det badande, tjo och tjim?

Inte var det krim. Såg ut att vara ganska unga, i sk myskläder. Två av dom rodde ut i båten sen.
Citera
2017-08-05, 12:54
  #33581
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samotsamot
Inte var det krim. Såg ut att vara ganska unga, i sk myskläder. Två av dom rodde ut i båten sen.
Åh, fan. Det var märkligt, förvånar mig då banden brukar sitta. Synd du inte fotade.
Citera
2017-08-05, 12:56
  #33582
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Åh, fan. Det var märkligt, förvånar mig då banden brukar sitta.

Banden vid vägen är borta sen länge. Men jag trodde att huset fortfarande var avspärrat. Kanske det är iofs. Vet du om det är nån i familjen som har hundar. De här verkade vara typ dalmatiner.
Citera
2017-08-05, 13:01
  #33583
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samotsamot
Banden vid vägen är borta sen länge. Men jag trodde att huset fortfarande var avspärrat. Kanske det är iofs. Vet du om det är nån i familjen som har hundar. De här verkade vara typ dalmatiner.
Banden brukar förflyttas om ytterområden har sökts av men själva tomten/huset brukar ändå anses vara av vikt att vara spärrat så länge Fu är öppen.
JJ/JB har väl kamphund annars vete tusan?
Citera
2017-08-05, 13:01
  #33584
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samotsamot
Banden vid vägen är borta sen länge. Men jag trodde att huset fortfarande var avspärrat. Kanske det är iofs. Vet du om det är nån i familjen som har hundar. De här verkade vara typ dalmatiner.

Morbiditetsturister?

Eller trådvänner?
Citera
2017-08-05, 13:05
  #33585
Medlem
samotsamots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Morbiditetsturister?

Eller trådvänner?

Jag tänkte också på det. Men dom verkade så hemmastadda, fällde upp parasoll och rodde båt osv. Synd som sagt att jag inte kunde ta nån bild. Hade lämnat telefonen i land, väntade mig en ganska hetsig segling.
Citera
2017-08-05, 13:12
  #33586
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag tror inte att hon förlyfte sig, däremot har hon nu förhävt sig. Hennes favoritvapen sitter under näsan.

Som en tribut till den arme Aki får Finlands nationalmålning Sårad ängel (AII 1703 Haavoittunut enkeli) tjäna:
simbergintoinenmaailma.fi

Ja, dislokaliserad sisu är väl fleras bekymmer. Fast det tar olika gestalt.
Citera
2017-08-05, 13:18
  #33587
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jeesssus - vad är ni ute efter? Perfektion?
Det ligger helt avsides och det är en klassiker att stoppa lik i bagagen. Det är sketna 130 meter och mitt i natten. Grannar drygt en halv kilometer bort sover. Det är djup skog runtom.
Möjligtvis kan väl nån bäver eller Lom passera men det ser jag inte som oroväckande.

Edit. Uppenbart har till och med JM och potentiella medhjälpare tagit sig dit utan att iakttas.


Ta och kolla hur länge han låg i vattnet... räkna baklänges från det så är det troligtvis lättare att eliminera
Citera
2017-08-05, 13:19
  #33588
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samotsamot
Jag tänkte också på det. Men dom verkade så hemmastadda, fällde upp parasoll och rodde båt osv. Synd som sagt att jag inte kunde ta nån bild. Hade lämnat telefonen i land, väntade mig en ganska hetsig segling.

Det kan ju vara tekniker och folk med spårhundar. Det är ju en mystifik plats som har stor betydelse i händelsedramat. Kanske man finner nya ledtrådar? Bara man inte finner spår efter flera lik - det vore ohyggligt hemskt. På något sätt känns det som att det nästan skulle kunna vara möjligt när det gäller Killer & Drama Queen Johanna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback