2022-06-17, 00:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
https://www.domstol.se/hovratten-for-nedre-norrland/nyheter/2022/06/information-i-mal-b-852-22-resning-rorande-mordet-i-husum/
Oj! Måste försöka gå då, på så många jag kan.
Citera
2022-06-17, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elena7
Med tanke på teckningen av döskallen och GOP , någon som vet om det kan vara en fil som slutar så med .Gop , likväl som .com?

Internet fanns knappt vid tiden för mordet så det känns inte troligt.
Citera
2022-06-17, 17:21
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Internet fanns knappt vid tiden för mordet så det känns inte troligt.
Ändå hade han lyckats ladda hem våldsporr... vad är det ens?
Citera
2022-06-17, 18:39
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elena7
Med tanke på teckningen av döskallen och GOP , någon som vet om det kan vara en fil som slutar så med .Gop , likväl som .com?

Det verkar inte finnas någon fil som heter .gop

På nätet hittar jag bara Republikanerna som använder .gop
Citera
2022-06-18, 00:51
Medlem
KnasTramss avatar
Preliminär bevisuppgift från åklagaren

--

Dokumentet är en preliminär lista på den bevisning som den nya åklagaren planerar att använda sig av under förhandlingen. Listan innehåller bl.a. fyra avlidna vittnen.

Vallningsfilmen som har diskuterats en hel del i tråden ingår i den bevisning som åklagaren tänker använda sig av.

Citat:
Övrig bevisning

Uppspelning av en rekonstruktion som hölls 1997-11-24 med OW angående ett tänkt händelseförlopp vid dödandet av Malin Lindström (Åklagaren ombesörjer uppspelning av dvd, ca 25 min)

Sannolikt kommer videon att spelas upp under åklagarens sakframställan. Enligt domstolens planering avhandlas parternas sakframställningar den 30 juni.
Citera
2022-06-18, 00:59
Medlem
KnasTramss avatar
Bevisuppgift från advokat Ulf Holst

Citera
2022-06-18, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Bevisuppgift från advokat Ulf Holst

Fantastiskt att du hann få tag i detta innan helgen!
Det ska dock ha inkommit nya dokument den 16/6 från Holst. Får se på måndag, vad det är för trams..
Senast redigerad av Mumsbulle 2022-06-18 kl. 01:34.
Citera
2022-06-18, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Ändå hade han lyckats ladda hem våldsporr... vad är det ens?

Vid denna tid var det 56k modem på sin höjd för hemmen i Husum. De enda snabba linorna som fanns vid tiden hade skolan och fritidsgården. Så sannolikt där och på Parkskolans nät det laddades ner. Minns att det var ganska obehagligt när han kom och ville ha datorn på fritidsgården, var mycket "mjukvara" som skulle laddas ner så han ockuperade datorn timmar i stöten. Detta var förvisso efter frikännandet men metoden var nog etablerad sen länge om jag skulle gissa.

Undrar om det kommer dyka upp nya fynd i hans internethistorik idag och om de är användbara.
Citera
2022-06-18, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MoreCowbell
Vid denna tid var det 56k modem på sin höjd för hemmen i Husum. De enda snabba linorna som fanns vid tiden hade skolan och fritidsgården. Så sannolikt där och på Parkskolans nät det laddades ner. Minns att det var ganska obehagligt när han kom och ville ha datorn på fritidsgården, var mycket "mjukvara" som skulle laddas ner så han ockuperade datorn timmar i stöten. Detta var förvisso efter frikännandet men metoden var nog etablerad sen länge om jag skulle gissa.

Undrar om det kommer dyka upp nya fynd i hans internethistorik idag och om de är användbara.
Var det möjligt att sitta och ockupera en dator så pass länge, ladda ner skumma grejjer mm, datorer fanns inte i var mans hem. Han hade väl dator och internet hemma?
Hur gick snacket, vågade han sig in på fritidsgården? Var han inte för gammal för tillträde där?
Citera
2022-06-18, 15:59
Medlem
SteveBs avatar
God Of Pain ? Det kan jag tänka mig att han drömt om att vara.
Citera
2022-06-18, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Helt absurt
Tror han försöker in i det sista, för att lilla mamsen inte ska bli besviken..
Undrar om hon hörts igen?

Hur vet du att han ändrar versioner?
Citera
2022-06-18, 16:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1991fp
Hur vet du att han ändrar versioner?
Det framgår i de uppladdade dokumenten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera