2022-06-29, 18:26
Medlem
Vill tipsa om denna nya serie på SVT Play: https://www.svtplay.se/video/35818425/kriminalarkivet-mordet-pa-malin/kriminalarkivet-mordet-pa-malin-forsvinnandet
Citera
2022-06-29, 18:54
Medlem
Såg den nya dokumentären på SVT play om fallet och fy vad upprörd och ledsen och arg jag blir att se hur denne ynkrygg och sadistiske kvinnomördare gått fri i alla år, med vetskap om hur Malins föräldrar tvingats leva i ovisshet. Fast de ju visste att det var han från början. Så ynkligt att inte berätta, det måste vara en extremt egoistisk person frånsett hur man är skapta om man kan utföra ett sådant sadistiskt mord på en ung oskyldig flicka. Och påstå att hon försökte sälja sin kropp, få trehundra tusen i skadestånd osv. Nej man blir så fruktansvärt arg och ledsen. Hur han han kunnat gå fri alla dessa år när folk måste ha förstått?! Hur har ingen kunnat reagera?
Citera
2022-06-29, 19:36
Medlem
Känns som karbon på Edvin Gyllensvan.. Han hade också livsfarliga vänner med ett oerhört våldskapital.
Ellias hette en vill jag minnas..
Senast redigerad av AntiFlag 2022-06-29 kl. 19:45.
Citera
2022-06-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Känns som karbon på Edvin Gyllensvan.. Han hade också livsfarliga vänner med ett oerhört våldskapital.
Ellias hette en vill jag minnas..

Elias och Mattias vilka gangster det är
Citera
2022-06-29, 20:11
Medlem
ÖA (allehanda.se) kommer att rapportera från rättegången. Det är det säkert fler som gör, läste en artikel om hur stort mediaintresse det är för rättegången med många förbokade platser. Men jag ville bara tipsa om dem iaf då de annonserat ut att de kommer att göra det.

Nu återstår bara för en annan att kliva upp tidigt och hoppas på att komma in.
Citera
2022-06-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Att en mamma till en misstänkt gärningsman reagerar så är ju inte så konstigt. Det sista man vill tro är ju att ens barn är en mördare. Att han sen har jobbar 10 dagar i streck o s v är ju inte så konstigt eftersom det har vart hans sätt att få tankarna på annat. Jobbet har förmodligen vart hans räddning när han mått som sämst. Även att han gått fri under så pass många år så har han alltid vart en fånge i sin egen kropp. Att han har lidit och lider mer eller mindre för varje dag som går, och så gjort under alla dess år är högst troligt.

Hoppas nu han har så pass mycket stake i sig att han för 3:e och förhoppningsvis sista gången erkänner allt och berättar i detalj om vad som exakt hände den där novemberkvällen för snart 26 år sen. Han är skyldig Malins föräldrar det. Det sista de vill att få veta hela sanningen innan dom själva stämplar ut för gott.

Att han är skyldig, det vet redan både Malins föräldrar, polisen och allmänheten.

Vi kunde ju läsa idag om hans senaste förklaring. Att han skulle tvärvända och erkänna imorgon ser jag inte som troligt. Han har visat hela vägen hur mycket han skiter i hennes familj. Finns ingen stake i den här mannen.
Citera
2022-06-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootis
Kan tänka mig vilka kompisar han åsyftar och att kommer namnge de för att så tvivel. Av dessa 3 så lever 2. Tro om det är spelbart på svenska spel....

Jaså, hade han 3 kompisar ändå? Hade jag aldrig trott faktiskt.

Men han hävdar ju att det är på tok för farligt för honom att uppge några namn.
Citera
2022-06-29, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KriminoLogisk
Vi kunde ju läsa idag om hans senaste förklaring. Att han skulle tvärvända och erkänna imorgon ser jag inte som troligt. Han har visat hela vägen hur mycket han skiter i hennes familj. Finns ingen stake i den här mannen.
Hoppas att åklagarna och målsägsndebiträdet är pålästa och lägger upp det bra, så att han förstår att det är dags att berätta vad som faktiskt hände.
Citera
2022-06-29, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Såg den nya dokumentären på SVT play om fallet och fy vad upprörd och ledsen och arg jag blir att se hur denne ynkrygg och sadistiske kvinnomördare gått fri i alla år, med vetskap om hur Malins föräldrar tvingats leva i ovisshet. Fast de ju visste att det var han från början. Så ynkligt att inte berätta, det måste vara en extremt egoistisk person frånsett hur man är skapta om man kan utföra ett sådant sadistiskt mord på en ung oskyldig flicka. Och påstå att hon försökte sälja sin kropp, få trehundra tusen i skadestånd osv. Nej man blir så fruktansvärt arg och ledsen. Hur han han kunnat gå fri alla dessa år när folk måste ha förstått?! Hur har ingen kunnat reagera?
Håller med! Det jag mest undrade över var varför de inte kunde topsa denna vidriga O? Vi är ju ändå inne i 2020? Örebro-mannen Niklas Erik Axel Eliasson uteblev väl från en topsning, trots att han inte var dömd tidigare, men blev tvingad till en. Har jag missförstått det eller?
Citera
2022-06-29, 20:38
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzebra
Håller med! Det jag mest undrade över var varför de inte kunde topsa denna vidriga O? Vi är ju ändå inne i 2020? Örebro-mannen Niklas Erik Axel Eliasson uteblev väl från en topsning, trots att han inte var dömd tidigare, men blev tvingad till en. Har jag missförstått det eller?

Har du helt lyckats missa debatten i media ang varför hans DNA inte får insamlas?

Stod massor om detta i ex Aftonbladet/Expressen bla.
Citera
2022-06-29, 20:40
Medlem
Finns de bild på Gärningsmannen hittar ej
Senast redigerad av Naaw88 2022-06-29 kl. 20:47.
Citera
2022-06-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Har du helt lyckats missa debatten i media ang varför hans DNA inte får insamlas?

Stod massor om detta i ex Aftonbladet/Expressen bla.
Uppenbarligen har jag missat det! Fill me in, varför fick de inte topsa honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in