2022-06-06, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ytsmygaren
Det känns som att det finns en störning i hela OW’s familj.
Det är bara äldsta systern C som har lämnat boet och verkar vara gift och har familj.
De andra två systrarna (35år) bor hemma hos mamman, har barn men ingen fader verkar existera.
Tro vem som är pappan till deras barn?

Kan va så att mamman är uppe i åren och inte är pigg så tvillingdöttrarna bor där för att hjälpa henne?!
Skumt är det.

Har du läst i tidigare svar så hade du vetat att tvillingarna har barn utan fäder då dom är provrörsbarn.

Vad beträffar modern så är hon såvitt jag förstått från samtal i byn att hon inte är speciellt pigg och tar sig fram med en eloped numer
Citera
2022-06-06, 11:51
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvasdan
Dom 2 busshållplatserna är inte på samma ställe, enda dom har gemensamt är i samma del av staden men dom är inte nära att det på så vis skulle framkalla någon interaktion mellan dom två.

Sedan så var det väldigt liten interaktion mellan park och nola, såvida det inte är känningar innan man börjar på respektive skola så därigenom har dom inte heller träffats.
Malin gick på vårdskolan va?
Citera
2022-06-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMars
Ingen som är medlem i någon Svegsgrupp på Facebook? Vad skriver dom där?
Jag bor i Sveg och är med i ett par 'Svegsgrupper' på fb. Det enda som postats var i den ena av dem och då postades länk till artikeln om att fallet tas upp igen. Några kommentarer till inlägget där man anser det vara bra att det tas upp igen samt en massa gillamarkeringar.
Citera
2022-06-06, 16:41
Medlem
Hejsan jag har inte läst tråden
Men enligt mina egna undersökningar så är detta brottet redan preskriberat vad det gäller denna gärningsmannen då han va under 21 år när brottet begicks . . Dvs själva brottet kan fortfarande utredas men inte mot denna mannen.

Jag vet att det kom en ny lag nyligen som avskaffade preskriptionstiden för unga lagöverträdare för mord och terrorist brott . Men detta gäller ju inte retroaktivt, när denna nya lagen kom så va det ju redan preskriberat i hans fall .

Rätta mig någon snälla om jag har fel

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/med-anledning-av-prop-201819138-straffet-for_H70251
Citera
2022-06-06, 16:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dontforgetme
Men enligt mina egna undersökningar så är detta brottet redan preskriberat vad det gäller denna gärningsmannen då han va under 21 år när brottet begicks . . Dvs själva brottet kan fortfarande utredas men inte mot denna mannen.

Jag vet att det kom en ny lag nyligen som avskaffade preskriptionstiden för unga lagöverträdare för mord och terrorist brott . Men detta gäller ju inte retroaktivt, när denna nya lagen kom så va det ju redan preskriberat i hans fall .

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/motion/med-anledning-av-prop-201819138-straffet-for_H70251
Du ska nog börja med att läsa den dokumentation som finns, gällande just prövningen av detta fall, det har redan stötts och blötts i Högsta Domstolen, nu räknar vi ner dagarna tills aset får ta sitt straff.
Citera
2022-06-06, 17:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
Provrörsbarn.

Citat:
Har du läst i tidigare svar så hade du vetat att tvillingarna har barn utan fäder då dom är provrörsbarn.

Vad beträffar modern så är hon såvitt jag förstått från samtal i byn att hon inte är speciellt pigg och tar sig fram med en eloped numer

Inte så vanligt att två systrar, dessutom tvillingar, har provrörsbarn utan kända fäder.

Kanske kom provrörsbefruktningarna från en och samma man?
Citera
2022-06-06, 18:16
Medlem
Bombi-Bitts avatar
Citat:

Jag trodde så oxå - men:

Det råder preskriptionsavbrott eftersom han varit häktad.

https://www.domstol.se/hogsta-domstolen/avgoranden/2021/95848/

Punkterna 12 och framåt plus punkt 39.
Citera
2022-06-06, 19:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Givetvis har detta tagits upp och både stötts och blötts, det är ju en rätt viktig ’detalj’ med preskriptionstiden.
Tänkte du att det var något som åklagare/försvarare osv inte skulle ha nån koll på..?

Man kan läsa igenom nån sida i ämnet också innan man postar, eller använda sökfunktionen (eller Google) 🔍, det kan ju hända att det man skriver redan har tagits upp och diskuterats.
Så slipper man fylla ut tråden med en massa upprepning.
Citera
2022-06-06, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Inte så vanligt att två systrar, dessutom tvillingar, har provrörsbarn utan kända fäder.

Kanske kom provrörsbefruktningarna från en och samma man?

Tanken har slagit mig också.
Citera
2022-06-06, 20:13
Medlem
Citat:

Klart jag vet att de har provrörsbarn, det är du som inte fattar vad jag ville få fram.
Spermierna kanske kommer från någon i familjen.
Citera
2022-06-06, 20:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Klart jag vet att de har provrörsbarn, det är du som inte fattar vad jag ville få fram.
Spermierna kanske kommer från någon i familjen.
Då är det inte provrörsbefruktning det rör sig om utan insemination.
Endast provrörsbefruktning har nämnts i tråden.
Är nog inte tillåtet att köra med spermier från någon i familjen. Eller menar du att O.W bidragit?
Senast redigerad av rubin22 2022-06-06 kl. 20:51.
Citera
2022-06-06, 21:27
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket märkligt.

Citat:
Tanken har slagit mig också.

Mycket märkligt med dessa tvillingsystrar.

Man blir ju något fundersam över detta högst ovanliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in