Citat:
Ursprungligen postat av
rubin22
Han är väl rädd för att han snart måste skaka galler?
Den lilla vidriga parasiten som tror han förtjänar att leva och ett fritt liv dessutom..
Äckligt värre! 🤑
Det var väl advokat Holst som hade "tuggat av fyra tänder" och inte Olof? Helt ärligt tror jag faktiskt inte Olof har sån stor rädsla för att "sitta inne", jag tror med handen på hjärtat att Olof kommer uppskatta fängelset.
Det är väldigt rutinstyrt på anstalt, det är i princip samma varje dag, livet är väldigt förutsägbart och någonting säger mig att Olof tycker om struktur och ordning och reda.
Dessutom var det i någon podd jag lyssnade på när de intervjuade någon av polismännen som gjorde ursprungs utredningen som sade att Olof verkade trivas eller inte vara så brydd av att sitta häktat åtminstonde, någonting som av egen erfarenhet är över-vidrigt.
Men har du inget behov av social kontakt, du har inget större behov av meningsfulla diskussioner och liknande så är fängelse inga problem. Han kommer ju dessutom sitta på en snusk-avdelning så relativt säker kommer han ju att vara, eller så durkar han sig och får sitta ensam och joddla.
Tyvärr så kommer fängelse att vara någonting ganska "gött" för Olof, det är det allra jävla vidrigaste. Människor med anti-socialt beteende och introverta personer verkar tycka kåken är helt fantastiskt, de lullar runt, får mat tre gånger per dag, får en sysselsättning och någon som tvättar åt dem och säger åt dem vad de ska göra från morgon till kväll. Eftersom dessa människor inte har behov av social samvaro eller kontakt med andra så blir det heller inte så mycket straff av det hela..
Däremot så kanske Olof blir ledsen att han inte kan mysa med lilla mamma längre, den kärringen är ju en helt egen berättelse för sig. När det hela begav sig på -90 talet och Olof satt häktad och misstänkt för mordet så sprang "Olof-mamman" runt på komvux (där hon pluggade) och skröt vitt och brett om att Olof var hennes son och hur oskyldig han var.
Ifall det var min unge med den bevisningen så hade jag nog valt en lite mer lågmäld ton i samtalet, hon var alltså "känd" som "Malin-mördarens mamma", på grund av att hon för alla som ville eller inte ville höra berättade detta, ytterst makabert och knepigt beteende av damen.