2022-07-03, 08:35
Medlem
Vem är det Bambikill skriver om som är kuf och 3år yngre som alla tjejer är rädda för.
Det står på sidan 417.
Ett gammalt inlägg som citerats.
Citera
2022-07-03, 08:53
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Dum fråga förstås men är språket i rättssalen så där "folkligt"?

Är det inte så att man gärna använder sig av uttrycken/orden som GM själv använder? Dvs då ”runka” ist för ”onanera” här. Syns ju även under förhör i FUP osv.

Tror jag har läst det någonstans, men är inte 💯.
Citera
2022-07-03, 09:25
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag själv skulle definitivt inte vilja ha mer med min son att göra. Och aldrig i världen bo kvar i huset där allt hände!
Jag har svårt att tro att modern inte fattar att han är mördaren. Detta är dysfunktionell familj, allt tyder på det.
Att mamman dessutom går ut med i intervjuer att sonen är oskyldig är än sjukare. Jävla kärring! Usch!
Jag tror ju att jag skulle göra som dig men man upptäcker nog att det inte går att fly ifrån sina tankar eller glömma. För en normal person tror jag nästan att det är värre att vara förälder till en gm än förälder till offret.

Offrets anhörigas sorg är ju ren, de kan minnas sin anhöriga med stolthet och glädje och de anhöriga har omgivningens sympati. Som anhörig till en gm så har man ju också förlorat någon men man skäms väl samtidigt något fruktansvärt även om man själv inte har någon skuld. Det blir kanske omöjligt att försöka minnas det lilla barnet utan att känna ilska och skam och jag tror att mitt liv skulle vara förstört för alltid hur långt jag än flyttade eller försökte glömma.

Nu kanske mamman inte är normal och kanske sonen har ärvt sin galenskap från henne så hon inte skäms? Då är det ju en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Sailormoon1983
Vem är det Bambikill skriver om som är kuf och 3år yngre som alla tjejer är rädda för.
Det står på sidan 417.

Var det inte ett inlägg för att grumla vattnen och sprida osäkerhet om vem som är gm?

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Är det inte så att man gärna använder sig av uttrycken/orden som GM själv använder? Dvs då ”runka” ist för ”onanera” här. Syns ju även under förhör i FUP osv.

Tror jag har läst det någonstans, men är inte 💯.

Ok, jag har ingen aning, tyckte bara spontant att det låter lite märkligt att det i seriösa sammanhang talas så där men det beror nog bara på att jag själv har lite svårt att snacka på det sättet.
Senast redigerad av orrtupp 2022-07-03 kl. 09:29.
Citera
2022-07-03, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Var det inte ett inlägg för att grumla vattnen och sprida osäkerhet om vem som är gm?
Det tvivlar jag på var meningen med inlägget, Bambikill var ju den första i tråden med att lägga upp en bild på Olof, ett gammalt skolfoto. Det var bara Bambikills kompis som hade teorin att Olof hade fått hjälp med mordet.
Citera
2022-07-03, 09:53
Medlem
Det är tydligt att OW är desperat (och gör allt för att undkomma att bli dömd för mord) med sin nya hitte-på-berättelsen om det kriminella runkargänget i Husum trots att…

- det inte finns någon kännedom om detta kriminella gäng överhuvudtaget i byn
- enstöringen OW inte haft så många vänner utan främst suttit vid datorn
- han är den enda som synts i närheten av brottsoffret
- hans DNA är den enda som finns på brottsoffret
- fibrerna från hennes unika blåa tröja från Fruit of the Loom återfanns hos honom
- att teckningarna föreställande bundna sexualoffer, kranium, tejp och knulldockor hittats undangömda i ett uthus.
- han hade kunskap om hennes hårborste som hittats i närheten av brottsplatsen.

Jag kanske har missat något men blir man inte dömd på dessa saker så klarar man sig undan rätt mycket.

Jag tippar på att den ”gode” OW åker in i några ynka år (8 år minus allt vad det innebär) men jag hoppas bilden på honom kommer spridas efter att domen blir känd så han blir officiellt straffad för detta i resten av hans patetiska liv och att ML med familj får den upprättelse de förtjänar!

Jag har stött på brottsoffret många gånger i hennes korta liv (kände henne ej) och det är orättvist och djupt tragiskt att hon skulle behöva gå detta fruktansvärda öde till mötes. Ett öde som har påverkat många av oss genom livet.
Citera
2022-07-03, 10:13
Medlem
När förväntas domen vara avklarat efter slutpläderingen på tisdag? När får vi äntligen svaret på att Olof hamnar bakom galler?

Ang Holst uttalande om att han med säkerhet trodde på en friande dom, är det inte endast för att kunna ”påverka”?
Citera
2022-07-03, 10:25
Medlem
Danieloss avatar
Jag ryser av den där otäcka teckningen på kraniet som han hade. Så sjukt obehagligt att tänka sig att mördaren förmodligen gick tillbaka till platsen och ritade av hennes skalle som en slags sjuk trofé. Stackars hennes anhöriga som fått höra alla dessa hemska detaljer på rättegångarna!
Citera
2022-07-03, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sailormoon1983
Det står på sidan 417.

Ja märkligt. Hade man inte visst bättre kunde man tro att Bambikill känner samma Mollgans och personer som Olof.
Citera
2022-07-03, 10:29
Medlem
Är det någon som vet vilken dag kusinen ska vittna?
Citera
2022-07-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mali09
Det är tydligt att OW är desperat (och gör allt för att undkomma att bli dömd för mord) med sin nya hitte-på-berättelsen om det kriminella runkargänget i Husum trots att…

- det inte finns någon kännedom om detta kriminella gäng överhuvudtaget i byn
- enstöringen OW inte haft så många vänner utan främst suttit vid datorn
- han är den enda som synts i närheten av brottsoffret
- hans DNA är den enda som finns på brottsoffret
- fibrerna från hennes unika blåa tröja från Fruit of the Loom återfanns hos honom
- att teckningarna föreställande bundna sexualoffer, kranium, tejp och knulldockor hittats undangömda i ett uthus.
- han hade kunskap om hennes hårborste som hittats i närheten av brottsplatsen.

Jag kanske har missat något men blir man inte dömd på dessa saker så klarar man sig undan rätt mycket.

Jag tippar på att den ”gode” OW åker in i några ynka år (8 år minus allt vad det innebär) men jag hoppas bilden på honom kommer spridas efter att domen blir känd så han blir officiellt straffad för detta i resten av hans patetiska liv och att ML med familj får den upprättelse de förtjänar!

Jag har stött på brottsoffret många gånger i hennes korta liv (kände henne ej) och det är orättvist och djupt tragiskt att hon skulle behöva gå detta fruktansvärda öde till mötes. Ett öde som har påverkat många av oss genom livet.

Blir inte OW dömd för mordet har botten verkligen gått ur den svenska rättssystemet. I fall han skulle komma undan (hemska tanke) kan man börja med att lägga ned alla Kalla fall-grupper.

Anledningen till att gamla mord kan finna en lösning bygger mycket på att DNA-tekniken har gått framåt. Ett DNA-fynd tillsammans med andra indicier kan bli helt avgörande.

I det här fallet finns det indicier så det räcker och blir över för att döma Sveriges ”värsta” och för all del ”sämsta vanelögnare” för mord.
Citera
2022-07-03, 10:53
Medlem
När man lyssnar på intervjuerna som SVT och Allehanda gör med den ”flinande arrogante Holst” kan man konstatera att han har passerat ”bäst före datum”. Aldrig i livet att någon advokat med stjärnstatus skulle kläcka ur sig så infernaliska korkade uttalanden. Det han säger väger lättare än en vindpust! Han gör bort sig, bra så!

Man vill spy på karln, när han drar på offerkoftan på OW. Bl.a. påstår han att OW ”tvingades” till den ena lögnen efter den andra, vid förhören med polisen. Jo tjena!
Citera
2022-07-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
När man lyssnar på intervjuerna som SVT och Allehanda gör med den ”flinande arrogante Holst” kan man konstatera att han har passerat ”bäst före datum”. Aldrig i livet att någon advokat med stjärnstatus skulle kläcka ur sig så infernaliska korkade uttalanden. Det han säger väger lättare än en vindpust! Han gör bort sig, bra så!

Man vill spy på karln, när han drar på offerkoftan på OW. Bl.a. påstår han att OW ”tvingades” till den ena lögnen efter den andra, vid förhören med polisen. Jo tjena!

Håller helt med. De är som klippt och skurna för varann. Vem vet, kanske varit ute och runkat i skogen tsm 🤷‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in