2022-07-11, 18:21
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Vad är det du inte förstår? Det har INTE återfunnits på hennes kropp. Vi är ju helt överens!?

Formulerar du dig fel utan källa, får du vackert ta och skylla dig själv. Rätt ska vara rätt - inte minst för förförståelsen av händelseförloppet.
Dessutom är det respektlöst mot närstående, om det inte stämmer. Snurrigt!

edit. (redigerat m. hänsyn till resningspromemorian, s.9 alt. s.12).
Senast redigerad av Xedome 2022-07-11 kl. 18:43.
Citera
2022-07-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Skriv inte att det även återfunnits på kroppen då. Formulerar du dig fel, får du vackert ta och skylla dig själv. Snurrigt!

Absolut, jag skall tänka på det i resten av mitt liv...
Citera
2022-07-11, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Det finns andra, lokala vittnen som identifierat OW på vägen flera gånger den aktuella dagen och aktuellt tidsspann, plats. Då i närheten av flicka på andra sidan vägen.

Uppgifterna ovan har framkommit både i tidiga förhör och föregående rättegång, såvitt jag förstod rätten och hörda vittnen rätt.

(vittnet du nämner deltog ju också på rättegången med tolk i realtid & återupprepade då sitt vittnesmål)

Precis, och av dessa har i alla fall jag hittills uppfattat KA som den första som namngav OW (19 dec).

Hittar inget om att vittnet uppgav föregående rättegång att hon såg OW vid avstigningen vid Linaplatån. Frågan kvarstår om hon berättade det redan första veckan (28 nov). Genom en okänd och/eller jävig tolk, till en polis som varken skrev ner vem som tolkade eller lät henne läsa och godkänna uppgifterna. Hon tog ju särskilt upp nu att hon inte fick en chans att bekräfta att allt verkligen kommit med. Vet du eller någon annan vem som tolkade det förhöret?

OW kunde med den uppgiften ha förhörts redan inom en vecka. I stället fick han tre veckors försprång.
Citera
2022-07-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iCunt
Tack.

Vart bodde OW vid tillfället?

Bruksvägen 56 i Husum.
Citera
2022-07-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Efter att ha lyssnat igenom 5 timmars rättegång så kan det finnas ett skräckscenario ur denna närmast otroliga historia.

HD skall som Du säger pröva ett fall om det framkommer bevisning som troligen hade medfört ett annorlunda domstolsutslag vid den aktuella rättegången.

Så långt är vi alla överens:
Det saknades då teknisk bevisning som kunde binda O till Malin.

I samband med att DNA kunde fastställas så kunde man binda O till kroppen.
Därmed borde det vara klappat och klart kan man tycka……. MEN

Nu kommer O med en helt både osannolik och absurd historia!
De runkar på den s.k ledarens uppmaning.

O hjälper sedan till att lyfta bort Malins kropp genom att grabba tag med sin hand i den öppna gylfen.
Han hävdar då att han kan ha haft sperma på fingrarna som han då omedvetet skall ha kletat på offret.

Det är den förklaringen som hovrätten skall bedöma efter att DNA beviset har presenterats i kombination med Olofs förklaring.

Givetvis förstår ju alla att det är rena falsarier men hur skall rätten ställa sig rent juridiskt?

Är det utom allt rimligt tvivel?

Har det kommit någon förklaring på typ inlägg tio i denna tråd bilden han målat på ett huvud med bokstäverna gop. Jag tänker o för hans namn men finns det några g och p i denna ronkklubb?...
Citera
2022-07-12, 00:02
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605

Har det kommit någon förklaring på typ inlägg tio i denna tråd bilden han målat på ett huvud med bokstäverna gop. Jag tänker o för hans namn men finns det några g och p i denna ronkklubb?...

Inte vad jag vet. Runkolof fick frågan på rättegången och svarade att han inte hade en aning var det kom ifrån.
Citera
2022-07-12, 00:02
Medlem
Skogswalds avatar
Orkar inte läsa bakomliggande sidor, trött.
Blev han dömd eller? Mamma undrar!
Citera
2022-07-12, 01:12
Avslutad
Han sitter fortfarande häktad, vilket tyder på en fällande dom. Men osvuret är bäst
Citera
2022-07-12, 15:18
Medlem
st33rs avatar
Visst var ett datum satt för när domen skullle komma?

Är inte övertygad om att han kommer fällas tyvärr.
Citera
2022-07-12, 15:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Visst var ett datum satt för när domen skullle komma?

Är inte övertygad om att han kommer fällas tyvärr.

19/7 enligt vad jag förstått.
Citera
2022-07-12, 17:55
Medlem
Det här in säkerligen ha diskuterats tidigare i den här omfattande tråden, men en sak som helt övergår mitt förstånd efter att nu ha lyssnat på ungefär halva upptagningen från rättegången är hur fan karljäveln resonerat när han diktat upp sin historia?!?

”Ajdå, ny teknik kan påvisa att det faktiskt är min sperma på offrets kläder. Nu får jag allt ta att revidera min historia för att förklara det där”

Spontana idéer jag tror att jag själv hade klurat ut om jag nu mot förmodan någonsin skulle hamna är i en liknande situation inkluderar t e x någon olycklig tillfällighet i stil med;

”Jag pratade kort med en person jag nu förstår kan ha varit Malin. Innan vi gick skilda vägar skakade vi hand. Jag kan ju mycket väl ha haft en liten rest sperma kvar från handen från morgonrunket och det kan ju ha varit så det överfördes till henne om hon sen rörde vid sina byxor”

Vad drar miffot till med istället?
”Jag ingick i ett knivsamlande ’White trash’-gäng som brukade åka runt i olika bilar vi lyckats låna oss till och i de fallen vi lyckats komma över en dunk diesel för att kunna åka ut en sväng i skogen och ställa oss på rad och runka tillsammans. En dag tyckte ledaren för gänget att det va en skön idé att runka runt ett lik vi råkar springa på i skogen. Det va kanske så min sperma hamnade på offret?
Nämnde jag förresten att jag var lägst i rang i denna formidabla samling dårar? En riktig looser bland loosers helt enkelt”

Jag gör antagandet att han diktat ihop historien i förhoppning att bli frikänd och då infinner ju sig frågan;
VEM I HELVETE VILL BLI FRIKÄND PÅ JUST DEN FÖRKLARINGEN?

Mördare eller inte i rättens mening är man ju rimligen dömd till ett liv av arbetslöshet, social utstötning och allmänt idiotförklarad av alla och i alla avseenden.

Eller är hans strategi att ”om jag klämmer i med något så otroligt och samtidigt så förödmjukande pinsamt för mig själv tänker rätten att det där förklarar ju varför jag håller käften om det i 26 år”.

Vilken dåre, oavsett vilket
Citera
2022-07-12, 18:39
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Det här in säkerligen ha diskuterats tidigare i den här omfattande tråden, men en sak som helt övergår mitt förstånd efter att nu ha lyssnat på ungefär halva upptagningen från rättegången är hur fan karljäveln resonerat när han diktat upp sin historia?!?

”Ajdå, ny teknik kan påvisa att det faktiskt är min sperma på offrets kläder. Nu får jag allt ta att revidera min historia för att förklara det där”

Spontana idéer jag tror att jag själv hade klurat ut om jag nu mot förmodan någonsin skulle hamna är i en liknande situation inkluderar t e x någon olycklig tillfällighet i stil med;

”Jag pratade kort med en person jag nu förstår kan ha varit Malin. Innan vi gick skilda vägar skakade vi hand. Jag kan ju mycket väl ha haft en liten rest sperma kvar från handen från morgonrunket och det kan ju ha varit så det överfördes till henne om hon sen rörde vid sina byxor”

Vad drar miffot till med istället?
”Jag ingick i ett knivsamlande ’White trash’-gäng som brukade åka runt i olika bilar vi lyckats låna oss till och i de fallen vi lyckats komma över en dunk diesel för att kunna åka ut en sväng i skogen och ställa oss på rad och runka tillsammans. En dag tyckte ledaren för gänget att det va en skön idé att runka runt ett lik vi råkar springa på i skogen. Det va kanske så min sperma hamnade på offret?
Nämnde jag förresten att jag var lägst i rang i denna formidabla samling dårar? En riktig looser bland loosers helt enkelt”

Jag gör antagandet att han diktat ihop historien i förhoppning att bli frikänd och då infinner ju sig frågan;
VEM I HELVETE VILL BLI FRIKÄND PÅ JUST DEN FÖRKLARINGEN?

Mördare eller inte i rättens mening är man ju rimligen dömd till ett liv av arbetslöshet, social utstötning och allmänt idiotförklarad av alla och i alla avseenden.

Eller är hans strategi att ”om jag klämmer i med något så otroligt och samtidigt så förödmjukande pinsamt för mig själv tänker rätten att det där förklarar ju varför jag håller käften om det i 26 år”.

Vilken dåre, oavsett vilket

Ja den här människan är inte ihopskruvad på samma verkstad som resten av oss, helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in