Jaha, god natt då, Olof. Första natten av många nätter där du är gäst hos staten igen, för första gången sedan 1998. Jag bryr mig inte om påföljden, om det blir två eller fem års fängelse är helt ointressant. Det viktiga är att du nu för alltid stämplas som den mördare du är och att de närstående till Malin äntligen får ett avslut.
Men Dödskallen med texten GOP nu då , ingen som hittat någon ledtråd till det genom åren? Han hade ju själv nämnt att det förekommit sådan bild i nåt magasin men kunde inte visa på det vid förfrågan.
Kan ju vara helt eget påhitt med att O:et står för Olof på nåt vis
Han verkar smal också. På Facebook har företaget en sida. Där är en bild med en kille och ett barn, mamman sade väl att hans syskonbarn älskade honom. Dock är den killen grov. Sen har de lagt ut en bild med fyra anställda med jultröjor på, de är oxå grova och känns inte heller som rätt person.
Jag vet hur han ser ut. Jag kollade och han förekommer inte på någon bild. På PR-bilder så måste man ha skriftligt medgivande från personen som man tagit en bild av. Jag ser åtminstone tre anledningar till att han inte kan vara med.
1. Han är inte den man vill ha som ansiktet utåt milt sagt så varken Sykes eller en reklamfotograf skulle få för sig att han har nått reklamvärde.
2. Han skulle inte tillåta bilder.
3. Han skulle inte ge sitt medgivande.
Nånstans har jag ändå haft en känsla att han kanske inte var ensam om det. Det känns som att det är stora portioner ur händelseförloppet som är märkliga. Framför allt avstånden. Satt just och tittade på både bilresan längs bruksvägen och gången från E4 upp till fyndplatsen. Det är ju stora avstånd båda två. Sen måste det ju va i princip omöjligt att va och springa längs E4 utan att bli upptäkt av ett antal förbipasserande.
Ganska hemskt att skylla på okända människor för att en psykopat som OW ska fråntas sitt eget ansvar. OW har aldrig själv anklagat någon annan
Ganska hemskt att skylla på okända människor för att en psykopat som OW ska fråntas sitt eget ansvar. OW har aldrig själv anklagat någon annan
Nah.. bara en känsla och en teori. Har väl inte direkt skyllt på nån känner jag. Att frånta nåt ansvar är inte heller vad jag är ute efter. Då har väl fler gjort sig skyldiga att lägga ansvar på mamman. Jag bara spekulerar här.
Fick inte han ersättning för tiden han satt häktad senast på 90-talet? Hur funkar det om han blir dömd? Blir han återbetalningsskyldig då?
Nu vet inte jag hur det fungerar, men det mest logiska är att han får sitta av hela straffet och att tiden han satt häktad på 90-talet inte räknas av eftersom han redan har blivit kompenserad för det.
Avsnitt 1: Sammanfattning av FUP och förhör med vittnen.
Avsnitt 2: Förhör med OW och hans familj.
Avsnitt 3: Sven-Åke C:s insats och vallningen/rekonstruktionen.
Avsnitt 4: Tekniskt protokoll. Protokollet har maskats något. Vissa grafiska bilder från brottsplats m.m. saknas. Några av de maskade bilderna har publicerats av TV4, se länk längre ned i inlägget.
Avsnitt 5: Beslag, husrannsakan och kroppsbesiktning.
Avsnitt 6: Komplettering. Innehåller några ytterligare förhör och en massa om de blå fibrer som kom från Malins tröja.
Tilläggsprotokoll: Innehåller några kompletterande förhör som hölls efter fällande dom i tingsrätt och lite annat.