2022-05-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Kan finnas bild på deras sidor
https://www.sykes.com/sweden/tjanster/#

Jag vet hur han ser ut. Jag kollade och han förekommer inte på någon bild. På PR-bilder så måste man ha skriftligt medgivande från personen som man tagit en bild av. Jag ser åtminstone tre anledningar till att han inte kan vara med.
1. Han är inte den man vill ha som ansiktet utåt milt sagt så varken Sykes eller en reklamfotograf skulle få för sig att han har nått reklamvärde.
2. Han skulle inte tillåta bilder.
3. Han skulle inte ge sitt medgivande.
Citera
2022-05-30, 21:53
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-47N
Vad bra med folk på plats! Rapportera gärna allt. Ser fram emot en fällande dom mot ännu en vidrig människa som hållit sig undan rättvisan så länge.
Härligt när det rullas upp fall som detta, Billdal etc.

Absolut. Så länge det inte är fullständigt massivt med folk som ska in så kommer jag in. Räknar ju med att det blir svårare att få plats på själva rättegången men jag ska verkligen försöka vid bägge tillfällen, vara där långt före med matsäck och campingstol 😆

Som nämnts ridigare så är det ju fotoförbud i salen men jag tar block och penna iaf. Gör mitt bästa före, under och efter. Media lär ju rapportera som ett bra komplement.

Vore ju kanon om fler kan men vet inte hur många som är lika intresserade med geografisk närhet med möjlighet/villighet att stanna hemma från eventuellt arbete.
Citera
2022-05-30, 22:04
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Hade väntat mig att en rättegång kan dröja men enligt överåklagare Mats Svensson så kommer det gå undan ändå. Har väl vant mig vid att exakt allt ska ta lång tid jag bara för att det är ett resningsärende som tagit lång tid 😆

https://www.dn.se/sverige/hd-beviljar-resning-i-malinfallet-ny-rattegang-vantas/
Nä, det kommer sannolikt att gå väldigt fort. Utredningen är ju redan färdig och mål där den misstänkte är häktad har förtur. Jag skrev faktiskt lite om det här redan för ett halvår sen. (FB) Mordet på Malin Lindström i Husum, Örnsköldsviks kommun, 1996-11-23

Citat:
En relevant följdverkan av om han skulle bli häktad är att rättegången i hovrätten kommer att tas upp väldigt snabbt. Ärenden där den tilltalade sitter häktad har förtur och då inleds rättegången normalt inom fyra veckor. Som bekant så går det väldigt långsamt i HD, men om resning beviljas så kan det alltså rulla på i hög fart därefter. Vi får se hur det blir.

--

Jag bor en bra bit från Sundsvall, men förhoppningsvis har jag möjlighet att besöka åtminstone någon av förhandlingsdagarna i hovrätten. Har följt det här fallet så pass länge att det skulle kännas väldigt synd att missa rättegången.
Citera
2022-05-30, 22:05
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Halvt OT..
Hörning? Det finns idag 29 personer i Sverige med det efternamnet. Bland annat en D Hörning som bl a driver Seriemördarpodden, Olösta mord, Massmördarpodden och Mördarpodden.
Finns det nån form av gemensam nämnare där? Kanske något för Olösta mord att ta upp och flytta prata om i Mördarpodden sedan?
Måste erkänna att jag inte står ut med att lyssna på de poddarna pga dåligt manus och sättet att prata.

Lite mer OnT.. när bytte han namn till Wiberg?

Har ingen koll vad gäller namnet.
Men det finns flera poddar om Malins fall. Sök på Malin Lindström samt Malin-fallet. Har kommit upp ett helt gäng sedan resningsprocessen gick igång. Bland annat Olösta fall har gjort ett avsnitt tidigare, sedan ett uppdaterat avsnitt efter DNA-träffen.

Förhoppningsvis kommer fler snart, men de flesta avvaktar nog utfallet innan de sammanfattar det hela. Jag ser fram emot Viaplay-dokumentär eller avsnitt av Svenska fall eller liknande, förutsatt att han döms.

Mina favoriter av dessa poddar är Hasse Aros "Fallen jag aldrig glömmer" som har 2 delar om detta som kom ut efter resningsansökan. Även P3 Krim, som gjorde en uppdaterad podd senast idag som jag dock inte lyssnat på än men gillade den senast. Finns som sagt fler än dom 2 som gjort som jag kanske inte är fullt lika förtjust i.
Citera
2022-05-30, 22:07
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Nä, det kommer sannolikt att gå väldigt fort. Utredningen är ju redan färdig och mål där den misstänkte är häktad har förtur. Jag skrev faktiskt lite om det här redan för ett halvår sen. (FB) Mordet på Malin Lindström i Husum, Örnsköldsviks kommun, 1996-11-23

--

Jag bor en bra bit från Sundsvall, men förhoppningsvis har jag möjlighet att besöka åtminstone någon av förhandlingsdagarna i hovrätten. Har följt det här fallet så pass länge att det skulle kännas väldigt synd att missa

Well, jag är tjejen i campingstolen!
Senast redigerad av KrimiMilla 2022-05-30 kl. 22:10.
Citera
2022-05-30, 22:12
Medlem
Härligt med folk på plats.

ganska märkligt att det skall rabatteras, eventuell påföljd. precis som i Billdals-fallet. Aldrig något fokus på brottsoffers lidande, bara GMs.. Sverige i ett nötskal.. om något bör det straffas hårdare om man håller sig undan och inte medverkar.
Citera
2022-05-30, 22:16
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Du får göra avdrag på tiden han tidigare suttit i häkte.

Fick inte han ersättning för tiden han satt häktad senast på 90-talet? Hur funkar det om han blir dömd? Blir han återbetalningsskyldig då?
Citera
2022-05-30, 22:23
Medlem
KnasTramss avatar
Överklagandeskrift från advokat Ulf Holst, 1998

--

När OW överklagade tingsrättens fällande dom 1998 lämnade hans advokat in den här skriften till hovrätten. Det är ett väldigt omfattande dokument, men personligen tycker jag att det är rätt intressant. Tillsammans med allt annat som är känt så ger det en ganska bra bild av hur advokat Holst sannolikt kommer att lägga upp försvaret under den kommande förhandlingen i hovrätten.

Avsnitten som berör OWs Paragraf 7-undersökning och RPU har maskats, men skriften innehåller en hel del nya uppgifter om OWs person och annat.
Citera
2022-05-30, 22:26
Medlem
Största frågan är hur hennes föräldrar klarat behärska sig? Med ett så solklart fallerande från rättsväsendet under så lång tid. Man hade ju tagit lagen i egna händer för mycket mindre.
Citera
2022-05-30, 22:29
Medlem
Kan vi kanske till slut få veta vad GOP står för? som man funderat på det.
Citera
2022-05-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoreCowbell
Jag vet hur han ser ut. Jag kollade och han förekommer inte på någon bild. På PR-bilder så måste man ha skriftligt medgivande från personen som man tagit en bild av. Jag ser åtminstone tre anledningar till att han inte kan vara med.
1. Han är inte den man vill ha som ansiktet utåt milt sagt så varken Sykes eller en reklamfotograf skulle få för sig att han har nått reklamvärde.
2. Han skulle inte tillåta bilder.
3. Han skulle inte ge sitt medgivande.

Sökte på namnet, orten och företaget. Då kom en svartvit bild på en man. Kanske du kan göra samma sökning och se om du känner igen honom. LinkedIN
Citera
2022-05-30, 22:44
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Sökte på namnet, orten och företaget. Då kom en svartvit bild på en man. Kanske du kan göra samma sökning och se om du känner igen honom. LinkedIN

Det är inte han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in