2021-07-26, 09:12
Medlem
Slemrotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Nej, jag skrev att Malin kanske var alkoholpåverkad för att jag tycker att det är en sannolik förklaring till varför hon skulle ha ställt upp på sex, om hon inte blev våldtagen. Någon har då först övertalat henne att dricka alkohol, antagligen någonstans inomhus. Och OW var då där och hade sex med henne. Och sen dödades hon tex pga oro att hon skulle polisanmäla, eller så dog hon på annat sätt och gömdes sen undan.

Och jag tycker att det är ett mer sannolikt händelseförlopp, än att OW följer efter henne från sin bostad, i syfte att överfalla, tejpa och våldta henne mm, i sitt hemområde mitt på ljusa dagen, och ute i novemberkylan dessutom.

Jag har läst en del av dina fullständigt förnuftsvidriga inlägg och inser att ditt eviga idisslande tyder på att du har någon form av psykisk diagnos.
Symtomen tyder på autism/asberger. Det är något du knappast själv kan bemästra.
I all välmening SÖK HJÄLP!
Citera
2021-07-26, 11:05
Medlem
Alla i Sveg vet vem han är och vad han har gjort. En riktigt obehaglig människa som ALLA håller sig undan från.. han verkar dock inte fatta det själv haha han märker inte av när folk inte vill fortsätta prata med kräket! Som många skrivit här så ser han efterbliven ut!
Citera
2021-07-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemroten
Jag har läst en del av dina fullständigt förnuftsvidriga inlägg och inser att ditt eviga idisslande tyder på att du har någon form av psykisk diagnos.
Symtomen tyder på autism/asberger. Det är något du knappast själv kan bemästra.
I all välmening SÖK HJÄLP!

Denna användare har också startat en tråd såg jag som handlar om incest , uppmanar alla att kolla detta för ni kommer bli chockade vilken sjuk människa det här är denna ”euko”

”I småbarnsåldern onanerar man ju så mycket, och det är rimligt att man ber sin mamma, som är den som gett en mest sexuell stimulans (tex när hon badar barnet) om hjälp med att onanera..

Så varför blir vissa barn homosexuella?

Pojkar som inte avvisas av sin mamma när de gör sexuella närmanden mot henne, utan kanske istället uppmuntras att fortsätta genom att mamma skrattar och säger tex "åh vilken fin snopp du har, får jag leka med den"

Håller med ovanstående , du behöver akut vård euko
Citera
2021-07-26, 15:25
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Rätt meningslöst att diskutera med Eoku.... Han tycker att allt är rimligare än att flickan blivit sexualmördad. Nu har han gått in på idén om att flickan var på fest eller på annat sätt druckit sig full och legat med OW, för att sen gå ut i kylan och bli mördad. Det är så patetiskt att man skäms när man läser det. Flickan var lite blyg, hade varit mobbad, skulle åka till en vän i Husum. Därtill ska hon hem till middagen därhemma med sina föräldrar. Känns ju sannolikt att hon då
1. Dricker sig full på blanka eftermiddagen utan att kompisen närvarar
2. Säljer sex till förbipasserande i Husums skogar
3. Ligger med OW på nån fest utan att ha träffat honom tidigare.
4. Blir påkörd och dumpad i skogen efter att ha blivit "fejkvåldsutsatt för att det ska se ut som ett sexualmord"
5. Blir kidnappad för att hennes pappa arbetat i USA, därefter mördad utan att lösensumma kommunicerats, jo och det också...våldtagen.
6. Får ett epileptiskt anfall som slutar i döden, och därefter göms undan för att OW, som försökte hjälpa henne, blir rädd, men ändå ejakulerar i byxorna på det stackars flickabarnet som avlidit.

Det är så förbannat patetiska försök att avhända sig skulden att inte ens OW´s mamma skulle komma på så jävla usla förklaringar.

Du har ju missat en av mina absoluta favoriter!

1. Först och främst att hon hade sex med OW, och detta frivilligt, förstås, vilket ju är skrattretande i sig att någon har.

2. Men att hon skulle ha frivilligt sex med honom, kan eoku eventuellt förklara med att hon mitt på dagen klev av bussen, antingen med vilje eller av misstag på fel ställe, och lät sig övertalas till att dricka sig full.

4. Detta alltså medan hennes kompis stod och väntade på henne mitt i vintern på en annan busshållplats, men det förklarar eoku med att det är inget konstigt att Malin skiter i kompisen och låter henne vänta där och bli jävligt orolig, kompisen bor tydligen inte långt från busshållplatsen så fryser hon kan hon gå hem. Jamen dåså

5. För dagsfest med främlingar-teorin hänvisar han till fyndet av etanol på liket i FUP, där man hittar normalt förekommande etanol som bildas i lik efter döden, som stöttning för att hon kan ha druckit alkohol, bara det att alkoholen hon själv drack saknas i obduktionen pga nedbrytning. (Jag har ingen aning om varför han refererar till den naturliga etanol som uppkommit efter döden som stöttning för att alkohol som hon druckit inte dykt upp på obduktionen dock.)

6. Till det centrala - en god kristen med moralen i topp ser dem ha sex, blir så omåttligt förbannad att det pågår sex före äktenskapet så att hen knivmördar M. It's the right thing to do.

(Och glöm inte att hon i teorin med det olyckliga epilepsianfallet också bundits till händer, fötter och mun, för att "förhindra att hon går iväg om hon vaknar", samt huggits i ryggen med kniv av OW upprepade gånger - "för att få liv i henne")

En människa som på fullaste allvar kan klämma ur sig det där, som kan sitta och läsa obduktionsprotokollet där de rapporterar sju skarpkantade skador över ryggen med sårkanaler in i kroppen, såren har sannolikt orsakats av en eneggad kniv, och därifrån dra slutsatsen att det är "nog svårt att utesluta att djur, tex fåglar, har varit där och hackat på henne, och på så sätt orsakat några av såren på hennes kropp." då är det verkligen extremt jäkla viktigt för en att OW frikänns, jag lämnar det bara så.

I stort sett allt utom en störd grabb som tagit ett tillfälle i akt att sexualmörda en kvinna är naturligtvis "mer sannolikt."

Vad som sannolikt hänt i just det här fallet baserar vi andra och rättsväsendet utifrån befintlig bevisning och i termer som utom rimligt tvivel. Inte alternativa teorier utan rimlighet eller bevisning.

Jag vet att man inte ska "mata trollet" och allt det där, men det är ändå hysteriskt roligt på ett sätt. Jag kan verkligen inte låta bli i alla fall, jag kan inte. Det är som en drog att döma ut det här skitsnacket. Jag erkänner att jag är svag.
Citera
2021-07-26, 17:35
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Hahaha! Jag dör!! Du kommer ju fan ihåg alla teorier också! Jag tänker att det första en blyg gymnasietjej som ska hälsa på en kompis i Husum tänker är: -Var hittar jag en finnig artonåring med aspergers för att knulla lite här på hälleberget i smällkalla höstkylan och snögloppet!
När hon sen knatar iväg där längs vägen så råkar hon observeras av några klasskamrater som vet om att hennes stenrika pappa har ett skrin med pengar och ett checkhäfte, så dom beslutar sig för att kidnappa henne efter att hon mött sin Don Juan och han har fått spruta lite i brallorna på henne.
När hon sen kidnappas efter att OW i godan ro har gått för att stjäla lite stål nere på den lokala industrin, då får hon jordens jävla epilepsianfall.. men kidnapparna som är gentlemän binder henne så hon inte ska skada sig, och flyr platsen utan att ha fått några pengar. Den gode OW knallar dock tillbaka för att be om giftermål eller liknande, för dom har ju egentligen ett förhållande, och hittar föremålet för sitt hjärtas låga liggande död i skogen, tejpad till händer och fötter, varvid han självklart tar kniven och försöker återuppliva henne medelst nån form av allvarligt misslyckad operation.

Eoku må vara ett troll, misstänkt för att vara nån i handlingen, samt en helt märklig individ, men jävlar vilka historier han kan hitta på!!

Jag håller med dig KrimiMilla jag kan inte låta bli att fascineras av det han skriver!
Citera
2021-07-26, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns det något i utredningen som tyder på att det är så det gick till? Jag menar då alltså faktiska omständigheter, teknisk bevisning, vittnesuppgifter eller så?

Det finns faktiska omständigheter och vittnesuppgifter, som talar för att både OW och Malin var på Motorgården lördagen den 23 november 1996, alltså dagen då Malin försvann, och jag har i tidigare inlägg skrivit om det:

(FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 1996-11-23

Och på sida 147 i fup avsnitt 1, där står det om väderleksförhållanden den dagen Malin försvann. Det snöade från middagstid till midnatt 1-2 cm lätt snö, och temperaturen var 0 till -5 grader.
Och det är inte ett väder som man har sex i, vilket talar för att OW har haft sex med Malin inomhus, tex på Motorgården som ligger bara några hundra meter ifrån platsen där hon hittades.

Och väderleksförhållanden och Malins långa bussresa och långa promenad, det talar för att Malin har haft behov av att söka skydd mot kylan någonstans inomhus, och låna toaletten, och ringa sin kompis eller sina föräldrar och be dem hämta henne (om det fanns telefon där), och kanske dricka och äta lite.

Och om det är så att både Malin och OW var på Motorgården, då betyder det att de andra som var på Motorgården ljög, när de sa att OW inte kom dit. Och det öppnar då upp för flera andra händelseförlopp, som kan innebära att någon annan än OW dödade Malin. Eller iallafall att andra än OW vet mer om vad som hände Malin, än vad de har sagt till polisen.

Och teknisk bevisning mot någon finns det inte mycket av överhuvudtaget i det här fallet, inget mordvapen och ingen bestämd mordplats. Det som finns (enligt NFC) är OW:s sperma på Malins byxor. Men det bevisar ju inte att han dödade henne, utan bara att han hade sex med henne.

Och ingen husrannsakan gjordes på Motorgården, och jag har inte heller hittat några förhör i fup med de som var på Motorgården vid tiden när Malin försvann.
Så det kanske hade funnits mer som talade för att hon var på Motorgården den dagen hon försvann, och att någon annan än OW dödade henne, om utredningen hade fokuserat mer på Motorgården och på de som var där då.
Och jag tycker att det är fel att fälla OW för mord, i brist på mer information om vad som hände Malin.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kan minnas fel, men han som mördade Elin Krantz? Körde inte han med att han hade haft sex med henne, men sedan lämnade henne. Någon annan ska därefter mördat henne. Det blev ingen större debatt om det försvaret - för alla var det uppenbart att han ljög.

Mot OW finns det antagligen två skillnader. OW har inte varit konsekvent i sin version. Vidare känns en Göteborgsk förort en helgnatt som en mer riskabel plats (fler folk, och därmed fler presumtiva mördare). Att någon, efter ML och OW haft ömsesidig sex i skogen, ska ha stött på sin mördare känns då mindre sannolikt.

Men du tror ju på att någon har mördat Malin. Och om du kan tro på att OW har mördat Malin, då borde du väl kunna tro på att någon annan istället har mördat Malin?

Och att ha sex minskar inte risken att man kort därefter blir mördad, alltså av någon annan än den man hade sex med. Det kan snarare öka risken att bli mördad av någon annan än den man hade sex med, tex som vid svartsjukemord.
Och någon kan tex ha följt efter Malin en längre tid, och därför ha sett Malin med OW, tex på Motorgården. Och då kan den personen ha blivit galen av svartsjuka och därför överfallit Malin utanför Motorgården, och tejpat henne och sen dödat henne inne i skogen.
Tejp kan den personen ha haft med sig för att han har tänkt länge att han kan bli tvungen att föra bort Malin någonstans, för att få henne för sig själv. Men efter att han sett henne med OW så var hon förstörd enligt honom, och därför kände han sig tvungen att döda henne.
Och det är bara ett av många möjliga händelseförlopp, där OW har haft sex med Malin men inte har dödat henne.
Citera
2021-07-26, 18:39
Avslutad
Citat:
Det finns faktiska omständigheter och vittnesuppgifter, som talar för att både OW och Malin var på Motorgården lördagen den 23 november 1996, alltså dagen då Malin försvann, och jag har i tidigare inlägg skrivit om det:

Och på sida 147 i fup avsnitt 1, där står det om väderleksförhållanden den dagen Malin försvann. Det snöade från middagstid till midnatt 1-2 cm lätt snö, och temperaturen var 0 till -5 grader.
Och det är inte ett väder som man har sex i, vilket talar för att OW har haft sex med Malin inomhus, tex på Motorgården som ligger bara några hundra meter ifrån platsen där hon hittades.

Och väderleksförhållanden och Malins långa bussresa och långa promenad, det talar för att Malin har haft behov av att söka skydd mot kylan någonstans inomhus, och låna toaletten, och ringa sin kompis eller sina föräldrar och be dem hämta henne (om det fanns telefon där), och kanske dricka och äta lite.

Och om det är så att både Malin och OW var på Motorgården, då betyder det att de andra som var på Motorgården ljög, när de sa att OW inte kom dit. Och det öppnar då upp för flera andra händelseförlopp, som kan innebära att någon annan än OW dödade Malin. Eller iallafall att andra än OW vet mer om vad som hände Malin, än vad de har sagt till polisen.

Och teknisk bevisning mot någon finns det inte mycket av överhuvudtaget i det här fallet, inget mordvapen och ingen bestämd mordplats. Det som finns (enligt NFC) är OW:s sperma på Malins byxor. Men det bevisar ju inte att han dödade henne, utan bara att han hade sex med henne.

Och ingen husrannsakan gjordes på Motorgården, och jag har inte heller hittat några förhör i fup med de som var på Motorgården vid tiden när Malin försvann.
Så det kanske hade funnits mer som talade för att hon var på Motorgården den dagen hon försvann, och att någon annan än OW dödade henne, om utredningen hade fokuserat mer på Motorgården och på de som var där då.
Och jag tycker att det är fel att fälla OW för mord, i brist på mer information om vad som hände Malin.

Men du tror ju på att någon har mördat Malin. Och om du kan tro på att OW har mördat Malin, då borde du väl kunna tro på att någon annan istället har mördat Malin?

Och att ha sex minskar inte risken att man kort därefter blir mördad, alltså av någon annan än den man hade sex med. Det kan snarare öka risken att bli mördad av någon annan än den man hade sex med, tex som vid svartsjukemord.
Och någon kan tex ha följt efter Malin en längre tid, och därför ha sett Malin med OW, tex på Motorgården. Och då kan den personen ha blivit galen av svartsjuka och därför överfallit Malin utanför Motorgården, och tejpat henne och sen dödat henne inne i skogen.
Tejp kan den personen ha haft med sig för att han har tänkt länge att han kan bli tvungen att föra bort Malin någonstans, för att få henne för sig själv. Men efter att han sett henne med OW så var hon förstörd enligt honom, och därför kände han sig tvungen att döda henne.
Och det är bara ett av många möjliga händelseförlopp, där OW har haft sex med Malin men inte har dödat henne.
Du verkar ha många teorier om varför O inte mördat, varför reagerade hans mamma så märkligt när FBI-snubben var på platsen, tror du?
Tror du att O och hans mor haft ett osunt förhållande till varandra, som du beskrivit i den andra tråden om pedofiler?
Citera
2021-07-26, 18:48
Medlem
KrimiMillas avatar
Citat:

Men snälla du. 🤦‍♀️ Det är ingen vedertagen sanning att Olof och Malin har haft sex med varandra. Så att spekulera i att det finns något som talar för att de haft det inomhus, vilket jävla pladder. Herregud.

Det enda någon av oss vet om något sexuellt är att Olof ejakulerat i direkt närhet av den mördade flickan. Ja förutom du, du skulle aldrig gå med på den bevisningen, du som tänker dig att Polisen kan ha planterat dit sperman. Men nu verkar du ju i och för sig gått vidare helt till att beviset är legit, att de haft sex och är helt besatt av Motorgården som om att ifall de vistats på Motorgården på något sätt ökar chansen att det varit någon annan.

Vidare har någon skurit upp ett hål bak på byxorna och bundit och tejpat henne, i min mening är det också sexuellt relaterat, men det finns det däremot inte något klart bevis för att det varit så. Han kanske bara tejpat för att det var kul eller för att hon inte skulle springa eller skrika iväg medan han våldförde sig eller plågade henne, jag håller det helt öppet när det gäller den här idioten.

Att diskutera vart de haft sex när det inte finns några bevis på att de haft sex är väl alldeles särdeles irrelevant.

Det finns anledningar till att vi tror att Olof har mördat Malin, att Tingsrätten trodde att Olof mördat Malin, och att det var en oenig Hovrätt. Detta var innan han matchade mot sperman. DNAt är bara den sista pusselbiten som faktiskt rent binder honom till offret. Det är ingen av oss som är övertygade om Olofs skuld som har någon som helst anledning att för den sakens skull också tro att vem fan som helst/alla utom OW har mördat Malin. Det saknar ju all form av logik verkligen.

Vare sig de varit på den förbaskade Motorgården eller inte, och folk ljuger om att han aldrig var där, och han ljuger om att han aldrig var där, så kommer det inte hjälpa eller förändra det relevanta, avgörandet av skuldfrågan. Det finns en massa luckor kring hur och var och varför, men skuldfrågan i sig är det inga som helst problem att utreda. Sorry.

Sen har jag ingen aning om varför du tror att mördare inte döms för att det inte finns mordvapen eller mordplats. Ett slags önsketänkande om hur det ska fungera, men inte hur det faktiskt fungerar, som med mycket annat du uttalar dig om.
Citera
2021-07-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du verkar ha många teorier om varför O inte mördat, varför reagerade hans mamma så märkligt när FBI-snubben var på platsen, tror du?
Tror du att O och hans mor haft ett osunt förhållande till varandra, som du beskrivit i den andra tråden om pedofiler?

”För allt som ger sexuell tillfredsställelse kan användas för att få sexuell tillfredsställelse. Människor har ju sex med sina händer tex, och istället för en hand kan det bli tex ett djurs underliv som används för att få sexuell tillfredsställelse, om inga andra valmöjligheter finns.”

Detta har han oxå skrivit! Och det framkom i fup att Olof hade sökt på djurporr! Konstigt sammanträffande 🤔
Citera
2021-07-26, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KrimiMilla
Men snälla du. 🤦‍♀️ Det är ingen vedertagen sanning att Olof och Malin har haft sex med varandra. Så att spekulera i att det finns något som talar för att de haft det inomhus, vilket jävla pladder. Herregud.

Det enda någon av oss vet om något sexuellt är att Olof ejakulerat i direkt närhet av den mördade flickan. Ja förutom du, du skulle aldrig gå med på den bevisningen, du som tänker dig att Polisen kan ha planterat dit sperman. Men nu verkar du ju i och för sig gått vidare helt till att beviset är legit, att de haft sex och är helt besatt av Motorgården som om att ifall de vistats på Motorgården på något sätt ökar chansen att det varit någon annan.

Vidare har någon skurit upp ett hål bak på byxorna och bundit och tejpat henne, i min mening är det också sexuellt relaterat, men det finns det däremot inte något klart bevis för att det varit så. Han kanske bara tejpat för att det var kul eller för att hon inte skulle springa eller skrika iväg medan han våldförde sig eller plågade henne, jag håller det helt öppet när det gäller den här idioten.

Att diskutera vart de haft sex när det inte finns några bevis på att de haft sex är väl alldeles särdeles irrelevant.

Det finns anledningar till att vi tror att Olof har mördat Malin, att Tingsrätten trodde att Olof mördat Malin, och att det var en oenig Hovrätt. Detta var innan han matchade mot sperman. DNAt är bara den sista pusselbiten som faktiskt rent binder honom till offret. Det är ingen av oss som är övertygade om Olofs skuld som har någon som helst anledning att för den sakens skull också tro att vem fan som helst/alla utom OW har mördat Malin. Det saknar ju all form av logik verkligen.

Vare sig de varit på den förbaskade Motorgården eller inte, och folk ljuger om att han aldrig var där, och han ljuger om att han aldrig var där, så kommer det inte hjälpa eller förändra det relevanta, avgörandet av skuldfrågan. Det finns en massa luckor kring hur och var och varför, men skuldfrågan i sig är det inga som helst problem att utreda. Sorry.

Sen har jag ingen aning om varför du tror att mördare inte döms för att det inte finns mordvapen eller mordplats. Ett slags önsketänkande om hur det ska fungera, men inte hur det faktiskt fungerar, som med mycket annat du uttalar dig om.

Jag har inte sagt att OW och Malin har haft sex med varandra, jag har sagt att OW hade sex med Malin (och jag utgår ifrån NFC:s DNA-analys och bortser ifrån eventuella brister med den). Om Malin hade sex frivilligt eller ofrivilligt, det vet jag inte, och därför säger jag inte att de hade sex med varandra, utan jag säger bara att OW hade sex med Malin. En våldtäktsman har sex med sitt offer, förstår du?

Och läget i det här fallet skulle förstås förändras fullständigt, om det visade sig att både OW och Malin var på Motorgården den dagen hon försvann. Domstolen skulle då bla kräva att polisen håller förhör med de som var på Motorgården, innan rättegången kan börja/fortsätta. För att ta reda på varför de har ljugit, om det var för att skydda OW eller om det var för att skydda sig själva.

Och det påverkar visst domstolens beslut att inget mordvapen har hittats och att mordplatsen inte är bestämd. Enormt mycket dessutom.

Och ser du inga som helst problem med att OW skulle ha ejakulerat utomhus i 0 till -5 graders kyla, att han ens skulle vilja göra det?
Tycker du inte att det är mer sannolikt att han har ejakulerat någonstans inomhus?
Senast redigerad av eoku 2021-07-26 kl. 19:25.
Citera
2021-07-26, 19:20
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Det finns faktiska omständigheter och vittnesuppgifter, som talar för att både OW och Malin var på motorgården

Nej, det finns inget som tyder på det. Det är dina fantasier som du torgfört här på flashback. Att du påstår en sak innebär inte att det blir sanning.
Senast redigerad av IdiAminsKusin 2021-07-26 kl. 19:23.
Citera
2021-07-26, 19:22
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Och ser du inga som helst problem med att OW skulle ha ejakulerat utomhus i 0 till -5 graders kyla, att han ens skulle vilja göra det?
Tycker du inte att det är mer sannolikt att han har ejakulerat någonstans inomhus

Sannolikt den sämsta förklaringen kring varför någon inte skulle ha genomfört en våldtäkt.... ryska soldater våldtog tyska kvinnor medans sagda kvinnor frös ihjäl under den pågående ryska offensiven 1944.

Med förklaringen att något borde vara mer sannolikt och därmed motsäga bevis så är det faktiskt otroligt mycket mer sannolikt att en artonåring i Husum är en vettig gosse med sunda värderingar, så då är det ju sannolikt så att OW är en sådan. Du har en del kvar att lära dig i det där med sannolikhetslära.
Senast redigerad av IdiAminsKusin 2021-07-26 kl. 19:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in