2017-01-27, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hoppas verkligen att Eurosport fortsätter att sända, de har gjort ett bra jobb med Bundesliga och har bidragit till att fler har fått upp ögonen för tysk fotboll och Bundesligas höga klass. Själv följer jag ingen annan liga för tillfället dels p.g.a. kostnaderna för Viasat och C More och dels för att den i mitt tycke roligaste fotbollen och skönaste klubbkulturen finns i Tyskland.

Eurosport plockade upp Bundesliga när vi som mest behövde det, och då vill jag inte att någon annan aktör kommer och skördar frukterna och tvingar på oss svindyra abonnemang. Min förhoppning är att Eurosport också börjar sända matcherna i huvudkanalen, jag har inte tillgång till Eurosport 2 i HD och får hålla till godo med en hopplöst grynig och lätt huvudvärksframkallande bild.

Hoppas det jag också, viaplay är alldeles för dyrt för mig som bara följer Bundesliga... Eurosport har det denna säsongen, det är förhandling om det. Jag frågade kviborg på twitter om det för någon månad sedan och, han sade då att dem hoppas att dom kan säkra även nästa säsong och framåt.
Citera
2017-01-27, 19:32
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Varför vill Köln ha en långtidsskadad mittback som måste vara rejält rostig, om han ens kan spela? Nå ja, det är deras problem.

12 miljoner euro för Ramos är väl inte helt fel heller, med tanke på hur lite speltid han fått. Kombon Granada/Kina förstår jag dock inte. Långpendla?

Efter tappat Mavraj till HSV måste ju dem handla in något fram till sommaren, dem tappar deras erfarna mittback och hämtar in en annan erfaren spelare. Får hoppas han håller lite bättre nu då, alltid gillar honom, även efter hans dispyt mot Robben .
Citera
2017-01-27, 19:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Ta det som att Brandt lämnar till sommaren?
Brandt är en spelare som många vill ha hoppas han stannar i Tyskland.
Citera
2017-01-27, 19:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Känner du honom personligen? Jag kan inte avgöra om en människa är osympatisk bara genom att "kolla på fotboll", såvida inte personen ifråga verkligen utmärker sig negativt. Jag har sett många matcher med Dortmund och Subotic utan att få intrycket att han skulle vara särskilt "grisig". Det finns betydligt värre exemplar i så fall. Men visst, som försvarare lär man inte vara älskad av motståndarforwards, men de är ju inga sanningsvittnen direkt. Jag försöker också skilja på fotbollsspelaren och människan, vilket du tycks ha problem med.

Men självklart, den som någon gång gjort något taskigt mot en Bayrare är så klart en värdelös individ
Jo han är ett svin på plan hur han är i dina drömmars säng skiter jag fullständigt i, det är nog bara du som måste känna spelarna personligen för att ha en åsikt.
Citera
2017-01-27, 19:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fortfarande sur för vad han gjorde mot Robben efter straffen 2012?
Det där är ett för dumt inlägg för att bemötas.
Citera
2017-01-27, 19:40
Medlem
dippsis avatar
Lucas Scholl hamnar i Nordhausen, har han talang i närheten av sin far?
Citera
2017-01-27, 20:22
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Lucas Scholl hamnar i Nordhausen, har han talang i närheten av sin far?
Tror inte det. Även om en del söner till stora fotbollsspelare lyckats i sina karriärer har jag inget minne av att någon ens varit i närheten av sin pappa. Till skillnad från bröder, där en yngre kan överträffa sin äldre.

Kan inte komma på något sådant exempel när sonen blir bättre än sin "stjärna" till far, i någon sport. I verkliga världen förekommer detta, varför inte inom idrott?
Citera
2017-01-27, 21:50
Medlem
Citat:
Tror inte det. Även om en del söner till stora fotbollsspelare lyckats i sina karriärer har jag inget minne av att någon ens varit i närheten av sin pappa. Till skillnad från bröder, där en yngre kan överträffa sin äldre.

Kan inte komma på något sådant exempel när sonen blir bättre än sin "stjärna" till far, i någon sport. I verkliga världen förekommer detta, varför inte inom idrott?
Jag är visserligen för ung för att ha sett Roy Andersson spela men sönerna, främst Patrik får man ju säga har överglänst sin far. Eller var inte Roy "stjärna" nog?

Hur är det med Paolo och Cesare Maldini?
Citera
2017-01-28, 14:43
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag är visserligen för ung för att ha sett Roy Andersson spela men sönerna, främst Patrik får man ju säga har överglänst sin far. Eller var inte Roy "stjärna" nog?

Hur är det med Paolo och Cesare Maldini?
Du har rätt, Roy ska nog räknas som "stjärna" och far/son Maldini glömde jag bort, men inte är det många exempel som finns. Inget tyskt i varje fall. (Kom på ett tredje exempel, Arnor och Eidur Gudjohnsen)
Citera
2017-01-28, 15:46
Medlem
dippsis avatar
Citat:

Jo sant nu när du säger det, kanske en Mitchell Weiser blir bättre än sin far?
Citera
2017-01-28, 22:08
Medlem
Oranginas avatar
Boomshakalaka Rückrunde!

Vfb top 3. Hamburg bottom 3.

Life's good! Nu kör vi

Vfb ein Leben lang!
Citera
2017-01-28, 23:14
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Boomshakalaka Rückrunde!

Vfb top 3. Hamburg bottom 3.

Life's good! Nu kör vi

Vfb ein Leben lang!
Tror att vi båda kan enas om att det var bra att Braunschweig tappade poäng idag. Synd bara att Nyman skulle stänka in kvitteringen på övertid. Både mitt och ditt gäng har alltså chansen att gå upp i serieledning på målskillnad. Tror dock att Pauli slår er i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in