2017-01-25, 06:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Han slutade sin karriär i december, spelade knappt i FCK efter han kom dit. Men är som sagt kompis med Rangnick sen Hoffenheimtiden och, vad jag fattat, en trevlig person. Spelat inte bara i Gifarna utom Tyskland utan också i Norge och så lite i Danmark.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hans ledaregenskaper var uppskattade i Tyskland, han var väl lagkapten både i Hoffenheim och Nürnberg? Även när han hade långvariga skadeproblem fick han behålla bindeln. Ändå måste jag säga att jag är överraskad över att han redan nu får en så hög post i en så pass framgångsrik klubb med så höga ambitioner. Jag antar att de personliga kontakterna har vägt tungt här.

Jo jag minns mest hans fina säsonger i Nürnberg där han var lysande under någon säsong.
Läste lite nyss att han håller på med en utbildning inom området.

Kul för honom men nu börjar det bli för många svenskar i BL, intresset kommer öka och då kommer det fler dårar in i trådarna.
Citera
2017-01-25, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo jag minns mest hans fina säsonger i Nürnberg där han var lysande under någon säsong.
Läste lite nyss att han håller på med en utbildning inom området.

Kul för honom men nu börjar det bli för många svenskar i BL, intresset kommer öka och då kommer det fler dårar in i trådarna.
Tror knappast att intresset kommer öka för att någon blir en sportchefs assistent..
Citera
2017-01-25, 09:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tror knappast att intresset kommer öka för att någon blir en sportchefs assistent..
Du dök ju upp nu.

Watzke börjar bli mer och mer som ett skämt inom den tyska fotbollen nu börjar fans från dom flesta klubbar lessna på hans eviga gnäll på Bayern och att dom köper upp hans lag.

Tror inte att Freiburg fansen är så glada när dom tappat tre av sina stora stjärnor till just Dortmund.

Max Eberls saknad över sin största stjärna kom fram tydligt i kickers program från igår men där hittar jag inget klipp bara det på Watzkes eviga klagan. http://video.eurosport.de/fussball/kicker-tv-der-talk/2016-2017/bvb-boss-hans-joachim-watzke-im-kickertalk-bayern-reisst-unsere-mannschaft-immer-wieder-ein_vid95461 8/video.shtml

Kul att Watzke och Zorc inte pratat med Tuchel något om värvningen av Isak.
http://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/bundesliga/thomas-tuchel-wusste-nichts-vom-isak-transfer-49939020.sport.html
Citera
2017-01-25, 13:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Watzke börjar bli mer och mer som ett skämt inom den tyska fotbollen nu börjar fans från dom flesta klubbar lessna på hans eviga gnäll på Bayern och att dom köper upp hans lag.

Tror inte att Freiburg fansen är så glada när dom tappat tre av sina stora stjärnor till just Dortmund.

Skillnaden är väl att Dortmund har riktiga stjärnor medan Freiburg har Freiburg-stjärnor ... Dortmund har ju bevisligen en god förmåga att hitta talanger som man utvecklar till riktiga stjärnor som Bayern sedan kan köpa upp
Citera
2017-01-25, 14:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Skillnaden är väl att Dortmund har riktiga stjärnor medan Freiburg har Freiburg-stjärnor ... Dortmund har ju bevisligen en god förmåga att hitta talanger som man utvecklar till riktiga stjärnor som Bayern sedan kan köpa upp
Bürki var BL bästa målvakt efter Neuer när han gick, Ginter var också en lysande spelare.
Jag tror att Max Eberl inte håller med att Reus inte var en stjärna när han lämnade, lika så Toprak osv osv riktigt stora etablerade namn inom BL som Dortmund knipit åt sig. Det finns ju fler exempel dom tog Herthas stora stjärna Ramos.
Detta är helt normalt gjort av Dortmund det tycker alla men vad folk börjat opponera sig emot är att Watzkes skiva fastnat på repeat.
Citera
2017-01-25, 14:10
Medlem
cyberkalles avatar
Schalke har värvat Wolfsburgs Caligiuri det är en grym värvning.

Salafisten Änis Ben-Hatira löser sitt kontrakt med Darmstadt, nu kan han bli terrorist på heltid.
Citera
2017-01-25, 15:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Delvis sant. Dortmund gör stora stjärnköp med från om inte högsta hyllan så näst högsta. Dom är en stor fisk dom med..om inte lika som Bayern och dom andra absoluta toppklubbarna i Europa. Men den näst största i Tyskland.
Citera
2017-01-26, 10:53
Medlem
motvalls avatar
Lite transfernytt;
Subotic lånas ut av BVB till Köln resten av säsongen
Ramos är äntligen klar för Granada/Kina och lämnar Dortmund. De betalar €12M enligt Kicker.
Citera
2017-01-26, 13:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Lite transfernytt;
Ramos är äntligen klar för Granada/Kina och lämnar Dortmund. De betalar €12M enligt Kicker.

Varför vill Köln ha en långtidsskadad mittback som måste vara rejält rostig, om han ens kan spela? Nå ja, det är deras problem.

12 miljoner euro för Ramos är väl inte helt fel heller, med tanke på hur lite speltid han fått. Kombon Granada/Kina förstår jag dock inte. Långpendla?
Citera
2017-01-26, 13:07
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
12 miljoner euro för Ramos är väl inte helt fel heller, med tanke på hur lite speltid han fått. Kombon Granada/Kina förstår jag dock inte. Långpendla?
Granada har kinesisk ägare så Ramos har köpts av en kinesisk klubb men lånas ut till Granada resten av säsongen.
Citera
2017-01-26, 13:16
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Granada har kinesisk ägare så Ramos har köpts av en kinesisk klubb men lånas ut till Granada resten av säsongen.

Tack för svar. Jag misstänkte att det var nåt sånt, men var för slö för att ta reda på det själv

Kineserna hoppas väl att Ramos ska spela sig i form i Granada, men frågan är om han är en bättre spelare om ett halvår efter att ha harvat runt i ett sånt hopplöst lag som Granada för närvarande.
Citera
2017-01-26, 13:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Lite transfernytt;

Citat:
Varför vill Köln ha en långtidsskadad mittback som måste vara rejält rostig, om han ens kan spela? Nå ja, det är deras problem.

Äntligen gör Dortmund något vettigt som att bli av med den grisen.

Sportchefen i Köln måste har rökt på ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in