2017-01-05, 18:04
Medlem
motvalls avatar
Uli Hoeneß fyller idag 65, grattis. Hade inte några paragrafryttare satt gubben i fängsel för vad nitiska straffande tyskar anser vara ekonomiska brott men det vi svenskar anser är avdragsgilla förluster från året före, undrar jag om han vore kvar i Bayern? Tack för att du gör det.

Att komma tillbaka och bevisa mer än förväntat är Hoeness, och även Bayern orginal. Den klubben jag föll för på 70-talet. Ingen mästarklubb som numera utan ett gäng kämpar som alltid vann.
Citera
2017-01-10, 10:08
Medlem
cyberkalles avatar
Badstuber är enig med Schalke det är bara formaliteter som återstår, det ser ut som att Bayern vill förlänga men att han går på lån till Gelsenkirchen.

Thiago har skadat sig ordentligt på träningslägret och blir borta en längre tid.

Wolfsburg har värvat Paul-Georges Ntep från Rennes, Yunus Malli från Mainz, Riechedly Bazoer från Ajax samt Victor Osimhen från Ultimate Strikers Academy (Nigeria) tydligen en ung lovande anfallare.

Det blev många spelare för Draxler pengarna.

Timo Kraus som ansvarar för Merchandising inom HSV är sedan i lördags natt spårlöst försvunnen.

Tio dagar kvar nu.
Citera
2017-01-10, 17:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Badstuber är enig med Schalke det är bara formaliteter som återstår, det ser ut som att Bayern vill förlänga men att han går på lån till Gelsenkirchen.

Thiago har skadat sig ordentligt på träningslägret och blir borta en längre tid.

Wolfsburg har värvat Paul-Georges Ntep från Rennes, Yunus Malli från Mainz, Riechedly Bazoer från Ajax samt Victor Osimhen från Ultimate Strikers Academy (Nigeria) tydligen en ung lovande anfallare.

Det blev många spelare för Draxler pengarna.

Timo Kraus som ansvarar för Merchandising inom HSV är sedan i lördags natt spårlöst försvunnen.

Tio dagar kvar nu.

Det gick fort Badstuber är nu klar på lån för Schalke.
Citera
2017-01-10, 18:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Det gick fort Badstuber är nu klar på lån för Schalke.
Bra.
Citera
2017-01-10, 22:45
Avstängd
Halloween2s avatar
Vem är denne Fabian Benko jag aldrig hört om förr? 2måls skytt för bayern tidigare i kväll.
Citera
2017-01-11, 09:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vem är denne Fabian Benko jag aldrig hört om förr? 2måls skytt för bayern tidigare i kväll.

Jag har nämnt honom någon gång, det är en riktigt lovande kille 18år gammal en klar favorit att ta över mittfältet inom kort.
Han har spelat i A-laget redan som 16-åring men bara i träningsmatcher.
Citera
2017-01-11, 12:54
Medlem
cyberkalles avatar
Klaas-Jan Huntelaar är på väg bort från Schalke i och med att dom värvat Nürnbergs Guido Burgstaller

Märkligt att Nürnberg nu släppt sin bästa målgörare i kampen om att ta steget upp till BL igen dom är ju "bara" 7 poäng från en kvalplats.

Schalke har rustat för att klättra i tabellen men börjar det lika svagt som i höstas så tror jag att Weinzierl blir första tränaren att få lämna.

Snart 60 år sedan som Schalke tog sin senaste titel i BL eller blev tyska mästare då nuvarande BL inte fanns 1958.
Däremot har dom varit tvåa fyra gånger efter millennieskiftet.
Citera
2017-01-11, 18:07
Avslutad
Citat:
Wolfsburg har värvat Paul-Georges Ntep
Du menar Alieu Darbo?
Citera
2017-01-11, 19:44
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Du menar Alieu Darbo?
Nej den riktige fransk/kamerunske Ntep, inte svensk/gambianen som utgav sig för att vara honom. Antagligen tänkt att ersätta till PSG flyktade Draxler på vänsterkanten. Har visst spelat två landskamper för frallorna 2015.
Citera
2017-01-11, 21:08
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Klaas-Jan Huntelaar är på väg bort från Schalke i och med att dom värvat Nürnbergs Guido Burgstaller

Märkligt att Nürnberg nu släppt sin bästa målgörare i kampen om att ta steget upp till BL igen dom är ju "bara" 7 poäng från en kvalplats.

Bra för mig som H96-anhängare, men märkligt ja. Klubben måste ha grova finansiella problem. Under sommarfönstret släppte de ju t.ex. Kerk som var riktigt bra förra säsongen.
Citera
2017-01-11, 21:42
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Klubben måste ha grova finansiella problem.
Tror samma sak, inget läge att sälja en målskytt nu utan mer att köpa fler. (Burgstaller har gjort 14, näst bäste anfallare, Matavz, 5 st.)

Har dock ingen känsla av att de haft svindyra spelare eller omkostnader och de har inte heller tappat speciellt mycket publik de senaste åren, förutom den naturliga när man hamnar i Zweite.

En undran är om det finns samma system i BL som i EPL med att ett lag som ramlar ner får en ekonomisk "fallskärm" de första åren i andra divisionen? Förr fanns inget sådant, men idag med större TV-inkomster har det kanske införs utan att jag noterat detta? FCN har ju legat i BL2 tre säsongen nu.
Senast redigerad av motvall 2017-01-11 kl. 21:45.
Citera
2017-01-11, 22:19
Medlem
motvalls avatar
Hittade denna bra sammanställning av Focus för de transfers som så här långt skett i BL denna vinterpaus;
http://www.focus.de/sport/fussball/bundesliga1/bundesliga-winter-transfers-alle-neuzugaenge-und-abgaenge-in-der-uebersicht_id_6472592.html
Mer än väntat, tyska klubbar värvar/säljer på sommaren normalår.

Edit: Notera att St Pauli värvar Flum från Frankfurt. Passande namn för dem.
Senast redigerad av motvall 2017-01-11 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in