2017-01-29, 17:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Boomshakalaka Rückrunde!

Vfb top 3. Hamburg bottom 3.

Life's good! Nu kör vi

Vfb ein Leben lang!
Grattis till vinsten idag något turlig men det hör till.
Snart möts vi igen.
Citera
2017-01-29, 19:22
Medlem
cyberkalles avatar
Jävligt jobbigt att vara Dortmundsupporter denna säsong allt ser så bra ut långa stunder sen så faller man igenom.
Nåväl en CL-plats ska dom greja.
Citera
2017-01-29, 19:32
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jävligt jobbigt att vara Dortmundsupporter denna säsong allt ser så bra ut långa stunder sen så faller man igenom.
Håller med. Som jag skrev i matchtråden blir jag inte riktigt klok på hur Tuchel agerar och hanterar sitt lag. Något är fel, vad detta sedan är har jag svårt att sätta fingret på. Kanske han som person inte passar hos BVB, en klubb där så mycket handlar om känslor och så lite om logik.
Citera
2017-01-29, 19:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Håller med. Som jag skrev i matchtråden blir jag inte riktigt klok på hur Tuchel agerar och hanterar sitt lag. Något är fel, vad detta sedan är har jag svårt att sätta fingret på. Kanske han som person inte passar hos BVB, en klubb där så mycket handlar om känslor och så lite om logik.
Jo något är galet för det känns som att kanske uppgiften är för stor för honom.
Citera
2017-01-29, 20:02
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Citat:
Ja Dortmund fortsätter att rada upp besvikelser till insatser. Mainz utan offensive spelmotorn Malli ska man bara slå! Tur trots allt att Red Bull köpt upp sig i BL. Annars hade ligan varit avgjord redan nu i Januari. (väntar fortfarande på Coca-Cola Cloppenburg som framtida maktfaktor inom den tyska fotbollen)

Intressant att Mainz lånat in Bojan Krkic från Stoke. Ojämn lirare men något ska han väl kunna åstadkomma?

I morgon möter Hannover Kaiserslautern i en match där vinst innebär att man går upp i serieledning. Avspark 20:15.
Citera
2017-01-31, 09:02
Medlem
cyberkalles avatar
Kampen om en plats upp till BL är riktigt riktigt jämn och spännande.

1. Hannover 35p
2. Braunschweig 35p

3. Stuttgart 35p
4. Union Berlin 31p
5. Dynamo Dresden 30p

Dom två första är direktkvalificerade och det tredje laget får kvala.

Jag hoppas att Dynamo tar tredje platsen efter Hannover och Stuttgart deras fans är rätt grymma även om dom har lite svårt att kontrollera sina känslor ibland, jag har för mig att det var någon dispyt i cupen för inte så länge sedan(var det mot Hannover?)

Sedan så är Dynamo en klubb som så sent som augusti 2015 fick hjälp av Bayern München med ekonomin då dom spelade en välgörenhetsmatch där alla intäkter (1,2 miljoner €) gick oavkortat till klubben och är sedan mars 2016 helt skuldfria för första gången på 25 år.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-01-31 kl. 09:15.
Citera
2017-01-31, 10:00
Medlem
cyberkalles avatar
Mikael Ishak har jag noll koll på vem det är men han är tydligen klar för Der Club.
Moritz Leitner en gammal 1860 produkt som inte varit helt lyckad ska enligt Corriere dello Sport vara klar för en övergång från Lazio till Augsburg.
På tal om 1860 så har dom gjort klart med Dansken Christian Gytkjær.
Stuttgart har gjort klart med Ebenezer Ofori från AIK.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-01-31 kl. 10:11.
Citera
2017-01-31, 12:21
Medlem
Oranginas avatar
En av Allsvenskans bästa spelare.

Spännande! Bra värvning
Citera
2017-01-31, 14:42
Medlem
cyberkalles avatar
Bayerns underbarn som Pep tog med till proffsens träning redan när han var 15 Antonio Trograncic(nu 17år) är klar för Ajax
Citera
2017-01-31, 20:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Mikael Ishak har jag noll koll på vem det är men han är tydligen klar för Der Club.
Moritz Leitner en gammal 1860 produkt som inte varit helt lyckad ska enligt Corriere dello Sport vara klar för en övergång från Lazio till Augsburg.
På tal om 1860 så har dom gjort klart med Dansken Christian Gytkjær.
Stuttgart har gjort klart med Ebenezer Ofori från AIK.

Mikael Ishak spelade i Köln för några år sedan utan att lyckas, Assyriskakille från början som tillhört ett par klubbar efter Kölntiden. Har däremot funkat i gamla U21-landslaget och senaste åren i Danmark.

Mer tyska transfers sista dagen;
Altintop ser ut att lämna Augsburg för Darmstadt (som värvat två andra defensiva spelare, Kamavuaka och Banggaard, under dagen), helt klart oväntat i så fall.
VfB värvar unge (19) franske backen Jerome Onguene och lånar 18-årige Josip Brekalo från VfL, Württembergarna verkar förnya laget.
Citera
2017-01-31, 20:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Mikael Ishak spelade i Köln för några år sedan utan att lyckas, Assyriskakille från början som tillhört ett par klubbar efter Kölntiden. Har däremot funkat i gamla U21-landslaget och senaste åren i Danmark.

Mer tyska transfers sista dagen;
Altintop ser ut att lämna Augsburg för Darmstadt (som värvat två andra defensiva spelare, Kamavuaka och Banggaard, under dagen), helt klart oväntat i så fall.
VfB värvar unge (19) franske backen Jerome Onguene och lånar 18-årige Josip Brekalo från VfL, Württembergarna verkar förnya laget.
Ja just det det är därifrån jag känner igen namnet från tiden i Cologne.

Altintop blir dock kvar i Augsburg fast Altintop blir även klar för spel i Darmstadt....hur kommer det sig?
Citera
2017-01-31, 20:32
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Altintop blir dock kvar i Augsburg fast Altintop blir även klar för spel i Darmstadt....hur kommer det sig?
Väldigt lik i varje fall och jag skrev "ser ut"

Nog blev du lite orolig, vår enda "Augsburgsupporter"?
Senast redigerad av motvall 2017-01-31 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in