2016-09-18, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
HBG = Helsingborg
HH = Hamburg

Tror nog ändå att man har lite mer tålamod med Labbadia. Vettefan vem man ska hämta in annars. Slomka igen kanske? Luhukay blev ju nyligen ledig också.

Ryktas ju bort redan om de förlorar mot Freiburg så han blir nog inte kvar. Finns väl en viss breitenreiter? Han som tog schalke till 5e plats förra året.

Förövrigt Hamburg heter HH för att dem heter Hansestadt Hamburg.
Senast redigerad av borjeboy 2016-09-18 kl. 10:00.
Citera
2016-09-18, 10:45
Medlem
Ewrus avatar
Då va det klart att Skripnik lämnar. Det ser II tränare Nouri tar över (tills ny tränare hittas). Bra och nödvändig nyhet, men oväntat. Trodde inte de skulle våga bra redan.
Citera
2016-09-18, 12:20
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Då va det klart att Skripnik lämnar. Det ser II tränare Nouri tar över (tills ny tränare hittas). Bra och nödvändig nyhet, men oväntat. Trodde inte de skulle våga bra redan.
Mobilen ville inte riktigt va med... Ska vara Werder IIs tränare Nouri som tar över tillfälligt. Kan han motivera spelarna till på onsdag?
Citera
2016-09-18, 14:06
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Mobilen ville inte riktigt va med... Ska vara Werder IIs tränare Nouri som tar över tillfälligt. Kan han motivera spelarna till på onsdag?

Breitenreiter har jag hört kan bli en långsiktig lösning! Vem ser ni helst?
Citera
2016-09-18, 14:16
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Breitenreiter har jag hört kan bli en långsiktig lösning! Vem ser ni helst?
Det är samma som jag hört, har dock ingen koll på tränare och noll koll på vem som skulle passa bäst. Men det bör vara någon helt utanför Bremen (det är redan väldigt många gamla spelare i leden).
Citera
2016-09-18, 15:57
Bannlyst
Citat:
Det är samma som jag hört, har dock ingen koll på tränare och noll koll på vem som skulle passa bäst. Men det bör vara någon helt utanför Bremen (det är redan väldigt många gamla spelare i leden).

https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Schaaf är väl ledig och han ska vara på Bremen bänken så är det bara Mer seriöst så tror jag väl på breitenreiter ajg också men han kanske hamnar i Hamburg då hsvs tränare med hänger väldigt löst.
Senast redigerad av borjeboy 2016-09-18 kl. 16:24.
Citera
2016-09-18, 16:41
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Schaaf är väl ledig och han ska vara på Bremen bänken så är det bara Mer seriöst så tror jag väl på breitenreiter ajg också men han kanske hamnar i Hamburg då hsvs tränare med hänger väldigt löst.
Schaaf och Herzog ryktas det om, hoppas dock på något nytt utifrån. Tur Bremen sparkade tränaren först så Baumann snabbt kan knipa en ny tränare innan de andra gör det. Det går rädda säsongen, det är ju bara Augsburgsmatchen som är en katastrofförlust (förutom cupen).

Blir dock inte lätt för en ny tränare, Kruse, Pizarro, Bargfrede, Caldriola, Bartels skadade och nu Johannson skadad. Så framåt finns nu bara Thy (Gnabry visade sig vara en katastrof längst fram, men riktigt bra ett steg bakom)...
Citera
2016-09-18, 20:00
Bannlyst
även en liten kris i Schalke nu, men man ser ju iaf att Wienzirl har en tanke och en idé. Som han dock inte riktigt fått ut ännu, matchen idag är s04s sämsta insats på länge.. fanns inget alls framåt men nya tag mot Köln hur gör man mål på dem? Ingen som vet men det måste ju gå
Citera
2016-09-18, 20:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
vilken match hannover96 arminia biefeld blev.. 3-3..

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vi får hoppas att Germanofil ger en kommentar i den "riktiga" tråden, antagligen satt han på en kneipe och besåg allt.
Kneipe nej tyvärr inte men vi hade en "släktfest" idag som gjorde att jag bara kunde se första halvlek. Riktigt dålig insats, framför allt defensivt. Nye norrmannen Strandberg var inte speciellt säker i positionsspelet och hans landsman Fossum (som annars är bra som sexa) var helt malplacerad på högerbacken. Offensivt saknades en spelidé men man lyckades ändå på något jävla sätt göra tre mål och ta en lite tursam poäng.

Jag var rädd för att det skulle bli såhär efter den lite oturliga förlusten mor Dresden där viktige Sané flippade ur och nu är avstängd i fem matcher. Känns som att Hannover även i år är ett lag där alla spelare har glaspsyke och tappar konceptet helt vid minsta motgång. Slomka använde ju sig framgångsrikt av en idrottsspsykolog den säsongen han mirakulöst räddade H96 kvar i BL. Något liknande behövs nu kan jag tänka mig.
Citera
2016-09-18, 20:32
Medlem
Tre matcher, tre vinster. Riktigt fin start på säsongen för Hertha!
Det ser bra ut än sålänge.
Det kommer ju tyvärr bli förlust för Hertha på onsdag men håller tummarna för att de krigar sig till ett 0-0 resultat.
Citera
2016-09-19, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Om HSV inte tar poäng i Freiburg och då utgår jag iskallt ifrån att FCB vinner i HBG så ryker BL om åtta dgr. Vem tar över?
Min kompis som är Braunschweig fan och jag brukar ibland ha en hönan eller ägget diskussion. Jag tror att om ett lag förlorar stort, omotiverad stort HSV - RB Leipzig 0:4 brukar det vara en signal till styrelsen. Sparkar tränaren! Det funkar inte längre. Sist BL fick sparken från HSV efter 5:1 mot Hoffenheim ( Tesches mål var ett misstag från halva planen ) så var det också en signal. Bruno fick dojan dagen efter.
Har han varit på en spelarfru igen? Inte första gången isf! Själv tror/tycker jag att BL är kortsiktig en bra tränare men inte på lång tid.
Jag röstar för Horst Hrubesch, ein Hamburger Jung!

http://soccer-leaks.blogspot.se/2011/01/bruno-macht-die-spielerfrauen-verruckt.html
Citera
2016-09-19, 10:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
även en liten kris i Schalke nu, men man ser ju iaf att Wienzirl har en tanke och en idé. Som han dock inte riktigt fått ut ännu, matchen idag är s04s sämsta insats på länge.. fanns inget alls framåt men nya tag mot Köln hur gör man mål på dem? Ingen som vet men det måste ju gå

Sjukt uselt spel av Schalke och inget av det fina spel som dom hade mot Bayern eller mot Nice syntes.

Fruktansvärd smäll på Augsburgs Dominik Kohr i gårdagens match och man såg att många av spelarna från bägge lagen tog illa vid.

Som Augsburgs president sa om Rodriguez "so eine arschloch"
http://www.bild.de/sport/fussball/fc-augsburg/brutalo-foul-schockt-die-liga-47885766.bild.html

Bayern hade tur i matchen mot Ingolstadt jag fattar inte hur passivt försvarsspelet blivit nu kommer förhoppningsvis Boateng tillbaka i gammal god form men i lördags så var det Neuer som räddade segern.

Som jag trodde så gjorde Bremen av sig med tränaren rätt snabbt.

Jag kommer aldrig aldrig mer haussa upp Leverkusen man blir så trött på det laget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in