2017-01-27, 12:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Äntligen gör Dortmund något vettigt som att bli av med den grisen.

Sportchefen i Köln måste har rökt på ordentligt.

Varför kallar du Subotic för gris? Har han sparkat på en Bayernspelare? Blev nån lite ledsen?
Citera
2017-01-27, 16:36
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Har inte sökt om detta i forumet så det kan redan diskuteras och då får jag be om ursäkt.

Såvitt jag vet har bara discovery rättigheter för bundesliga 16/17, är det tal om någon förlängning eller är viasat där och rycker?
Citera
2017-01-27, 16:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Varför kallar du Subotic för gris? Har han sparkat på en Bayernspelare? Blev nån lite ledsen?
Inte för att vara elak men dörjade du kolla på fotboll nyss?
Han är en osympatisk människa helt enkelt.
Citera
2017-01-27, 16:42
Medlem
cyberkalles avatar
Leon Bailey (19) mittfältare från Genk är på läkarundersökning hos Leverkusen.
Förre Bayernspelare numera i Bordeaux Diego Contento är nära att gå på lån till England.
Gladbach har förlängt med Sommer.
Citera
2017-01-27, 16:46
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Har inte sökt om detta i forumet så det kan redan diskuteras och då får jag be om ursäkt.

Såvitt jag vet har bara discovery rättigheter för bundesliga 16/17, är det tal om någon förlängning eller är viasat där och rycker?

Hoppas verkligen att Discovery får fortsätta sända Bundesliga på Eurosport då det känns ännu riktigt prisvärt.
Jag har inget svar på din fråga men jag har för mig att Motvall har koll på det.
Citera
2017-01-27, 16:51
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Leon Bailey (19) mittfältare från Genk är på läkarundersökning hos Leverkusen.

Ta det som att Brandt lämnar till sommaren?
Citera
2017-01-27, 17:31
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Hoppas verkligen att Discovery får fortsätta sända Bundesliga på Eurosport då det känns ännu riktigt prisvärt.
Jag har inget svar på din fråga men jag har för mig att Motvall har koll på det.
Som jag fattat det så har de rättigheterna även nästa säsong, men någon superkoll har jag inte. DFL (tyska ligaföreningen) skrev nya TV-kontrakt i somras, de ska sträcka sig till 2020, men om detta även gäller de svenska sändningarna vet jag inte. Sky har kvar de i Tyskland.
Senast redigerad av motvall 2017-01-27 kl. 17:34.
Citera
2017-01-27, 17:32
Medlem
motvalls avatar
Kicker har en lista på vilka klubbar som släppt in mest mål i Bundesliga under alla år;
1. Bremen 2592 st (53 säsonger)
2. Hamburg 2580 st (54 säsonger)
3. Stuttgart 2522 st (51 säsonger)
4. E Frankfurt 2499 st (48 säsonger)
5. M’ Gladbach 2403 st (49 säsonger)
6. Dortmund 2375 st (50 säsonger)
7. Schalke 2350 st (49 säsonger)
8. Kaiserslautern 2344 st (44 säsonger)
9. Köln 2267 st (46 säsonger)
10. Bayern 1929 st (52 säsonger)

Så där överdrivet seriöst ska man givetvis inte ta denna lista, antalet säsonger och då antalet matcher i BL1 skiljer sig mellan klubbarna. Stuttgart blir troligen passerade av Eintracht genom att vara degraderade till Zweite. Men lite kul är den allt, speciellt för oss med Bayernögon .
Citera
2017-01-27, 17:37
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Fortfarande sur för vad han gjorde mot Robben efter straffen 2012?
Citera
2017-01-27, 17:39
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Känner du honom personligen? Jag kan inte avgöra om en människa är osympatisk bara genom att "kolla på fotboll", såvida inte personen ifråga verkligen utmärker sig negativt. Jag har sett många matcher med Dortmund och Subotic utan att få intrycket att han skulle vara särskilt "grisig". Det finns betydligt värre exemplar i så fall. Men visst, som försvarare lär man inte vara älskad av motståndarforwards, men de är ju inga sanningsvittnen direkt. Jag försöker också skilja på fotbollsspelaren och människan, vilket du tycks ha problem med.

Men självklart, den som någon gång gjort något taskigt mot en Bayrare är så klart en värdelös individ
Citera
2017-01-27, 17:50
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl

Hoppas verkligen att Eurosport fortsätter att sända, de har gjort ett bra jobb med Bundesliga och har bidragit till att fler har fått upp ögonen för tysk fotboll och Bundesligas höga klass. Själv följer jag ingen annan liga för tillfället dels p.g.a. kostnaderna för Viasat och C More och dels för att den i mitt tycke roligaste fotbollen och skönaste klubbkulturen finns i Tyskland.

Eurosport plockade upp Bundesliga när vi som mest behövde det, och då vill jag inte att någon annan aktör kommer och skördar frukterna och tvingar på oss svindyra abonnemang. Min förhoppning är att Eurosport också börjar sända matcherna i huvudkanalen, jag har inte tillgång till Eurosport 2 i HD och får hålla till godo med en hopplöst grynig och lätt huvudvärksframkallande bild.
Citera
2017-01-27, 17:52
Medlem
motvalls avatar
Kör vidare med mer BL-statistik.

Mest gjorda mål;
1. Bayern 3804
2. Bremen 2997
3. Dortmund 2952
4. Stuttgart 2901
5. Hamburg 2889
6. M’Gladbach 2814
7. Köln 2552
8. Frankfurt 2528
9. Schalke 2430
10. Kaiserslautern 2348

Noterbart att det är samma klubbar som i förra listan, fast en annan ordning. Ganska klart vilka 10 klubbar som är störst genom tiderna alltså.

Ta målskillnaden också;
1. Bayern + 1929
2. Dortmund + 577
3. Leverkusen + 435
4. M’Gladbach + 411
5. Bremen + 405
6. Stuttgart + 379
7. Hamburg + 309
8. Köln + 285
9. Schalke +80
10. Wolfsburg + 36
11. Frankfurt +29
12. Leipzig + 19
13. K’Lautern +4
Alla andra har negativ sådan.

Lite förvånande att det bara är 8 st som har en solklar positiv målskillnad och att en nykomling kan komma med på listan. Är väl helt enkelt så att de flesta klubbarna historiskt brukar få storstryk av FC Bayern och Leipzig bara fått det en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in