2017-06-02, 16:30
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vad tror du Grus-Kalle? Blir det nystart i div 4 för 1860? Klockan 1531 vet vi besked.
Så blir det. Omstart i regionalliga (eller lägre) för Sechzig. Trots detta kommer Ismaik att fortsätta backa föreningen med pengar (och krav). Grus-Kalle och de andra fansen slipper alltså inte sin plågoande.
Citera
2017-06-02, 16:53
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
starkt av Paderborn ramla ur 3 divisioner på 3 år!

måste va ett slags rekord?
Än är det inte över, i mitten av juni får klubben svar på om man ändå kanske får stanna, nu när 1860 inte har råd med licensen.
Citera
2017-06-03, 04:43
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Än är det inte över, i mitten av juni får klubben svar på om man ändå kanske får stanna, nu när 1860 inte har råd med licensen.

vet blev en Jinx där.
Citera
2017-06-04, 13:51
Medlem
Germanofils avatar
Gladbachs Julian Korb sägs vara på väg till H96. Högerbacken skulle i så fall kosta ca 2,5 miljoner EUR. En bra investering om det stämmer. En ny högerback behövs då Sorg knappt håller måttet ens för Zweite.
Citera
2017-06-05, 02:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Gladbachs Julian Korb sägs vara på väg till H96. Högerbacken skulle i så fall kosta ca 2,5 miljoner EUR. En bra investering om det stämmer. En ny högerback behövs då Sorg knappt håller måttet ens för Zweite.

Skulle vara vettig för bägge Korb är helt okej men inte för en klubb som ändå ska vara på CL plats... Vilket jag iaf tycker att gladbach bör sikta på varje år..

Förövrigt turbulent i S04 igen. Wienzirl har blivit kallad fegis, urusel och att han har splittrat laget.. Ungefär detta är sagt av konoplyanka men han sade att många tycker som honom. Och insatserna i många matcher gånga säsongen tyder väl på att det inte har varit alltför bra. I klubben
Citera
2017-06-06, 15:28
Medlem
DavanDs avatar
http://www.bvb.de/News/Uebersicht/Peter-Bosz-wird-neuer-Cheftrainer-von-Borussia-Dortmund
Dortmunds nya tränare blir Peter Bosz från Ajax.
Citera
2017-06-06, 15:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
http://www.bvb.de/News/Uebersicht/Peter-Bosz-wird-neuer-Cheftrainer-von-Borussia-Dortmund
Såg det kan nog bli bra.
Många var förknippade med klubben på slutet
Hoppas att han gör Dortmund till en stark utmanare.
Citera
2017-06-06, 23:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavanD
Såg det nyss och tycker i princip det är ett nedköp, vad mina åsikter om Tuchel än varit/är. Lika svajigt försvarsspel och mindre erfarenhet av tufft motstånd. Tror de får svårt nå CL-plats nästa år, för antagligen sticker en del nyckelspelare nu med denna omstart av allt.

Vad Watzke sysslar eller sysslat med senaste åren har jag aldrig begripit som tur var, är ju ingen BVB:are direkt.
Citera
2017-06-07, 03:07
Medlem
Faktiskt rätt nöjd att tuchel lämnar, är alltsomoftast frustrerad över hans laguttagningar och formeringar. 5-backslinje och 7 def spelare på plan när man möter bottenlag hemma, spel utan någon playmaker på planen mot lågt stående försvar som man måste passa sig igenom. Dessa experiment var en stor orsak till alla onödiga poängtapp i alla oavgjorda kamper som borde och skulle vunnits med ett mer offensivt balanserat lag, det är stor skillnad på att ha 4 spelare framåt, tex i en 4-2-3-1 formation jämfört med de 3 offensiva pjäser tuchel körde med större delen av tiden med sina 5-2-3 eller 3-4-3 med 5-6 naturliga backar på plan.

Sen hävdar en del att han är snabb att ändra under match när det inte funkar, VA? säger jag, han satt ju och väntade till minut 70 hela tiden trots att laget helt kört fast framåt ända sedan matchstart, när han väl sedan gjorde byte tog han ofta ut den ende som kan slå en avgörande pass dvs Reus (jo jag vet om skadorna) och ersatte med en ny def spelare på fel position. antalet gånger jag suttit framför tv:n och skrikit efter en kreativ spelare in när motståndarna parkerat bussen denna säsong är rätt många.

Tror Bosz kan bli rätt bra, ajax lirade ju rätt fint offensivt.

Sjukast ryktet nu är att dortmund jagar Ballotelli och auba lämnar, låt oss hoppas det inte stämmer, en spelare som tagit mer tvärslut på hög nivå får man leta efter.
Senast redigerad av evanderross 2017-06-07 kl. 03:10.
Citera
2017-06-07, 12:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Ska mycket till att Philipp lämnar klubben som inte har några skulder och kontraktet sträcker sig länge än. En vital spelare för Freiburg som kan vara avgörande om vi stannar i förstaligan eller ej. Hoppas verkligen inte han går för 10 miljoner eller mindre. Grifo gick för 7 miljoner på utköpsklausul, men jag hoppas Freiburg slutat sälja billigt.
Det blev klart nu för dom 20 miljoner € som jag trodde.
Svårt tapp för er vem ersätter?
https://www.transfermarkt.de/wechsel-perfekt-freiburger-philipp-unterschreibt-beim-bvb/view/news/276907
Citera
2017-06-07, 14:27
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det blev klart nu för dom 20 miljoner € som jag trodde.
Svårt tapp för er vem ersätter?
https://www.transfermarkt.de/wechsel-perfekt-freiburger-philipp-unterschreibt-beim-bvb/view/news/276907
Först och främst, de 20 miljonerna kommer läggas på den nya arenan och på den egna ungdomsakademien. Vi kommer inte göra någon värvning för iallafall över 10 miljoner. De värvingar vi kommer göra är mest spelare som inte slagit igenom än, helst så unga och tyska som möjligt.

Philipp och Grifo var de unga som var duktigast i offensiven. Haberer får 'ersätta' Philipp i rollen som släpande forward bakom Petersen, vilket skapar en stor lucka på offensivt mittfält, och speciellt när det gäller yttrar.

Istället har det bara gått rykten kring anfallare och mittbackar. Insider-rykten finns ett fåtal av vad gäller yttermitt, men de spelarna är inte lika spännande. Saier och Hartenbach sitter som alltid på ett hundratal namn, så något kommer de nog trolla fram. De har ju hela sommaren på sig.

Den sista transfern för breddning av truppen kommer kanske ske väldigt sent, först när man vet om vi kvalat oss in till gruppspelet i EL eller ej. På samma sätt kanske man säljer en breddspelare först när man åkt ut kvalet. Men två spelare till det offensiva mittfältet borde vi få asap.
Citera
2017-06-07, 23:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Free agent Mario Balotelli will be a Borussia Dortmund player next season, according to the 26-year-old former Nice striker's agent.(Goal)

Aubameyangs ersättare? Det blir svårare för Isak att få speltid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in