2016-12-07, 21:48
Bannlyst
Så uppenbart även ikväll att Dortmund måste ha in en ny mittback men även skärpa sig rejält i försvaret om de ska slåss om titlar i år...

Vet inte för vilken gång i ordningen vi ser det i år...
Citera
2016-12-08, 07:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Så uppenbart även ikväll att Dortmund måste ha in en ny mittback men även skärpa sig rejält i försvaret om de ska slåss om titlar i år...

Vet inte för vilken gång i ordningen vi ser det i år...

Har dom några mittbackar som är skadade och väntas tillbaka innan CL drar igång igen i februari?
Citera
2016-12-08, 07:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Har dom några mittbackar som är skadade och väntas tillbaka innan CL drar igång igen i februari?

Nej. Är väl en fråga om Bartra, Ginter eller Bender ska spela bredvid Papa.

Tycker inte någon av de duger egentligen. Ginter har ju tidigare varit väldigt bra där.

Bartra är väl den av de 3 som jag tror har högst verkshöjd/uppsida vid mycket speltid då jag tror han kan blomma ut.

Annars får man nog kika efter en ny mittback till sommaren. Däremot bör man inte köpa en ny i januari för att kunna vinna titlar i år, laget är alldeles för ungt och yvigt för att ha det som kravbild. Gå långt i CL samt utmana om förstaplatsen duger gott och väl.

Men det börjar bli tröttsamt att ALLTID släppa in 1-2 mål oavsett motstånd. Och helst gärna 1-2 mål tidigt i matchen.

Däremot är det helt stört hur bra Reus är, man glömmer typ bort hur överjävligt bra han är då han går skadad konstant.

Utan skadebekymmer hade han ju varit topp 5 i världen. Han och Auba är magnifika tillsammans.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-12-08 kl. 07:46.
Citera
2016-12-08, 08:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nej. Är väl en fråga om Bartra, Ginter eller Bender ska spela bredvid Papa.

Tycker inte någon av de duger egentligen. Ginter har ju tidigare varit väldigt bra där.

Bartra är väl den av de 3 som jag tror har högst verkshöjd/uppsida vid mycket speltid då jag tror han kan blomma ut.

Annars får man nog kika efter en ny mittback till sommaren. Däremot bör man inte köpa en ny i januari för att kunna vinna titlar i år, laget är alldeles för ungt och yvigt för att ha det som kravbild. Gå långt i CL samt utmana om förstaplatsen duger gott och väl.

Men det börjar bli tröttsamt att ALLTID släppa in 1-2 mål oavsett motstånd. Och helst gärna 1-2 mål tidigt i matchen.

Däremot är det helt stört hur bra Reus är, man glömmer typ bort hur överjävligt bra han är då han går skadad konstant.

Utan skadebekymmer hade han ju varit topp 5 i världen. Han och Auba är magnifika tillsammans.

Tack för svar.

Ja fan Ginter var riktigt bra för inte så länge sedan.

Måste säga att jag blev överraskad över att Weidenfeller var riktigt bra igår.

Reus skadefri får alla som gillar fotboll att bli tårögd över hur bra han är. Kanske tur för Dortmund att han är så skadebenägen annars så kanske ni inte hade haft kvar honom i klubben och inte fått någon glädje alls av hans vackra spel.

Vem vill du se som motståndare i CL?
Citera
2016-12-08, 08:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Tack för svar.

Ja fan Ginter var riktigt bra för inte så länge sedan.

Måste säga att jag blev överraskad över att Weidenfeller var riktigt bra igår.

Reus skadefri får alla som gillar fotboll att bli tårögd över hur bra han är. Kanske tur för Dortmund att han är så skadebenägen annars så kanske ni inte hade haft kvar honom i klubben och inte fått någon glädje alls av hans vackra spel.

Vem vill du se som motståndare i CL?

Ginter var ju även väldigt bra som högerback men han är relativt misstagsbenägen.

Ja, turerna kring Reus har varit många och svårbegripliga. När han förlängde sitt kontrakt där för några år sen var iallafall jag mäkta förvånad. Troligen lär han ju bli kvar karriären ut i Dortmund nu. Han hade ju chansen att sticka där. Reus kanske även kan få Auba att stanna. De verkar trivas ihop, och Reus är ju mer eller mindre ensam en garant på framgångar i relativa former för Dortmund.

Tjadu, enklast möjliga motstånd förstås. Jag tror ändå inte på någon slutseger för Dortmund men Dortmund behöver avancera i ligan så tar gärna åtminstone 1 runda i CL mot något sämre lag.

Minns knappt vilka lag vi kan möta.
Citera
2016-12-08, 10:18
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Atletico och Dortmund går bort men vilket lag skulle passa oss bäst?
I nuvarande form så inget lag men om jag fick välja så kanske Leicester vore det bästa alternativet.

Dortmund kan få Benfica Porto Sevilla PSG eller City där är väl rimligtvis Porto det lämpligaste motståndet.

Ser inte något av lagen där som extremt skräckinjagande.

City har en hög högsta nivå men också en extremt låg lägstanivå.

Dortmunds högstanivå är antagligen högre än samtliga av de där lagen.

Svårast där är väl Sevilla, City, PSG och sen de två portugisiska lagen.

Inget lag jag fruktar enormt då det mesta kommer handla om Dortmunds egna nivå, men City kan jag väl gärna undvika.
Citera
2016-12-08, 23:01
Medlem
motvalls avatar
Kollade på RB Salzburg mot Schalke i EL och eftersom ingen startat en matchtråd blir det här.

TV produktionen hos Eurosport/Discovery är minst sagt udda för denna match. Istället för att som i BL bara få matchljud har de lagt till en "kommentator". Denna är Eintracht Frankfurts rätt dåliga klackledare och deras klack som körar. Bisarr upplevelse att höra Frankfurtsånger "eka" i Salzburg. Skämtar de med oss eller är Discovery så här kassa? Fejk, fejk, fejk.

S04 förlorade denna ointressanta match, var redan klara och RBS ute.
Citera
2016-12-09, 07:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kollade på RB Salzburg mot Schalke i EL och eftersom ingen startat en matchtråd blir det här.

TV produktionen hos Eurosport/Discovery är minst sagt udda för denna match. Istället för att som i BL bara få matchljud har de lagt till en "kommentator". Denna är Eintracht Frankfurts rätt dåliga klackledare och deras klack som körar. Bisarr upplevelse att höra Frankfurtsånger "eka" i Salzburg. Skämtar de med oss eller är Discovery så här kassa? Fejk, fejk, fejk.

S04 förlorade denna ointressanta match, var redan klara och RBS ute.
Vad fan var detta på någon av huvudkanalerna eller på player?
Låter som ett riktigt dåligt skämt.
Citera
2016-12-09, 21:20
Medlem
Samizdats avatar
Tyskland har alltid haft bra målvakter: Maier, Schumacher, Illgner, Kahn, Neuer...

... men hur har man kunnat få fram så extremt många bra målvakter nu? Födelseår & klubb inom parentes, med förbehåll för att jag glömt någon: Adler (-85, HSV), Neuer (-86, Bayern), Ulreich (-88, Bayern), Fährmann (-88, Schalke 04), Zieler (-89, Leicester), Trapp (-90, PSG), Baumann (-90, Hoffenheim), ter Stegen (-92, Barcelona), Leno (-92, Leverkusen), Horn (-93, Köln), Karius (-93, Liverpool).
Citera
2016-12-10, 16:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Vad fan var detta på någon av huvudkanalerna eller på player?
Låter som ett riktigt dåligt skämt.

Var på ES-player - okommenterad match. Och det lät som ett dåligt skämt, speciellt som man i bakgrunden då och då kunde höra den riktiga Salzburgpubliken.

Idag gör de däremot rätt, kollar på Bayern-VfL okommenterat med äkta Allianzljud.
Senast redigerad av motvall 2016-12-10 kl. 16:17.
Citera
2016-12-10, 17:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Tyskland har alltid haft bra målvakter: Maier, Schumacher, Illgner, Kahn, Neuer...

... men hur har man kunnat få fram så extremt många bra målvakter nu? Födelseår & klubb inom parentes, med förbehåll för att jag glömt någon: Adler (-85, HSV), Neuer (-86, Bayern), Ulreich (-88, Bayern), Fährmann (-88, Schalke 04), Zieler (-89, Leicester), Trapp (-90, PSG), Baumann (-90, Hoffenheim), ter Stegen (-92, Barcelona), Leno (-92, Leverkusen), Horn (-93, Köln), Karius (-93, Liverpool).
Otroligt vilka bra målvakter det finns i Tyskland och har inte någon skrivit i den förra tråden om detta.
Citera
2016-12-10, 18:04
Medlem
motvalls avatar
Svarar #Germanofil här istället för i matchtråden.
Citat:
Darmstadt och Ingolstadt sist i tabellen just nu. Känns bra tycker jag då jag inte har mycket till sympati för de lagen. Werder och Wolfsburg lever farligt nu när HSV kommit igång(?). Mönchengladbach utgår jag ifrån att de kommer att lyfta sig. Augsburg kan nog också bli en nedflyttningskandidat i vår.
Att Ingolstadt och Darmstadt skulle vara nedflyttningskandidater ihop med Bremen och Augsburg var ingen högoddsare före säsongen. Men där uppe....

Enda förväntade topplaget förutom Bayern är Dortmund på 6:e plats idag, räknar ej Hertha som ett sådant. S04, Bayer, Gladbach eller Wolfsburg ligger 10-15 poäng efter inte bara ett lag utan många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in