Jag måste bara skriva att jag är så jävla imponerad över denna upplaga av Die Mannschaft ingen av VM-hjältarna är med (jag räknar inte med Ginter som inte spelade en minut) Ett u-21 lag i stort sett.
Hur många länder hade klarat av detta?
Ja jag vet att dom inte vunnit något men ändå.
Jag håller med. Normalt vinner man VM med en generation spelare som alla är på sin toppnivå, men tyskarna fortsätter att leverera. Mycket tyder på att de är favoriter även i nästa VM, och kanske även det därefter?
Jag håller med. Normalt vinner man VM med en generation spelare som alla är på sin toppnivå, men tyskarna fortsätter att leverera. Mycket tyder på att de är favoriter även i nästa VM, och kanske även det därefter?
Sant och lägg till att Tyskland även är i U-21 final så ser framtiden riktigt ljus ut bara man kan förvalta all talang.
Vad tycker ni Bayern München fans om Kingsley Coman affären (kvinnomisshandel)? Hur ska klubben agera?
Med tanke på att konflikten mellan Coman och hans flickvän ska ha handlat om ett reklamkontrakt så tror jag att flickvännen bara är lite avundsjuk. Inte helt ovanligt att fotbollspelare blir anklagade för olika brott av kvinnor.
Kanske att Meyer eller Philipp, eller någon annan (Gnabry?), kan spela sig till en plats i a-landslaget inom något år men med tanke på vilken kvalitet man redan har där lär det bli svårt.
När det gäller målvakter har jag ingen koll på hur bra Pollersbeck är men är han ens topp 10 bland tyska målvakter? Fährmann, Neuer, ter Stegen, Leno, Horn, Baumann, Trapp, Ulreich, Adler, Zieler och Karius är de tyska målvakter jag kan komma på i nuläget. Helt OK valmöjligheter för Jogi.
Uppskattad ranking över Tysklands spelare
Med allt prat i tråden började jag fundera på hur brett Tyskland egentligen är, och hur spelarna i Confed och U21 står sig mot den övriga konkurrensen. Gjorde först en första elva och en andra, men fortsatte göra dem tills att alla intressanta spelare fått plats i en elva.
Då det egentligen är mest intressant med de två-tre första elvorna lägger jag de övriga bakom spoiler.
Observationer:
Sju elvor! Och ändå har jag säkert glömt någon som tas med i truppen nästa år.
Ingen världsklass bland anfallarna, men god bredd.
Yttermittfältet har bra bredd, men begränsat med världsklasspelare.
Innermittfältet är världsklass med många duktiga spelare som utmanar.
Ytterbackarna saknar toppspelare, men det kommer bli god konkurrens om platserna. Och även ifall det inte är Tyskland starka del är det ingen direkt svaghet.
Mittbackarna har en extrem toppbredd, men bakom de första tio är spelarna mindre namnkunniga.
Elvorna är skapta utefter hur bra jag tror spelarna kommer vara till VM, då till exempel Havertz och Philipp antagligen tagit ett steg framåt. De är skapta i en 4-4-2 enligt:
MS - HS
LA - DM - ZM - RA
LV - IV - IV - RV
TW
Understryket innebär att spelaren spelade i Confed. Fetmarkerat innebär U21.
Med allt prat i tråden började jag fundera på hur brett Tyskland egentligen är, och hur spelarna i Confed och U21 står sig mot den övriga konkurrensen. Gjorde först en första elva och en andra, men fortsatte göra dem tills att alla intressanta spelare fått plats i en elva.
Då det egentligen är mest intressant med de två-tre första elvorna lägger jag de övriga bakom spoiler.
Observationer:
Ytterbackarna saknar toppspelare, men det kommer bli god konkurrens om platserna. Och även ifall det inte är Tyskland starka del är det ingen direkt svaghet.
Mittbackarna har en extrem toppbredd, men bakom de första tio är spelarna mindre namnkunniga.
Elvorna är skapta utefter hur bra jag tror spelarna kommer vara till VM, då till exempel Havertz och Philipp antagligen tagit ett steg framåt. De är skapta i en 4-4-2 enligt:
MS - HS
LA - DM - ZM - RA
LV - IV - IV - RV
TW
Observationer:
MS - HS
LA - DM - ZM - RA
LV - IV - IV - RV
TW
Vad tror ni? Kommer Löw ta med någon till VM som inte finns bland mina tre första elvor? Hade ni rankat någon annorlunda, eller kastat om helt?
Intressant och jätteambitionsöst inlägg. Delar dina åsikter i huvuddragen. Du har ju använt den stora penseln liksom, att gå in på detaljer typ vilka som ska vara i första eller andra uppställningarna tycker jag är lite överkurs. ( Hej kalle!).
Om det är någon uppställning Löw inte kommer ställa upp i VM är det 4-4-2, men det är en bra modell att använda just vid denna slags jämförelser när det handlar om att studera urvalet. Vilka spelare är ens tänkbara? Delar dina åsikter i princip om vilka detta är i dagsläget, att sen några kommer floppa, några bli skadade (läs Reus) och andra få ett genombrott är en annan sak.
Man ser direkt att det är enklast för en ny spelare att slå sig in som ytterback, tror det finns goda chanser att vi får se någon från CC eller U21-laget i VM-startelvan. Anfallsbristen är välkänd, men Löw brukar inte ta ut speciellt många sådana i sina trupper, tror max två tas ut.
På mittfältet är konkurrensen däremot stenhård, vilka som kommer med beror i stor utsträckning på hur Joggi vill spela. Med en trebackslinje och ett slags tremannaanfall, som i ConFed, blir det en hel del mittfältare som kan få plats. Vill han ha kantspel eller centrera? Hur många defensiva behövs? O s v.
Men återigen, intressant inlägg och en bra utgångspunkt inför framtida diskussioner.