2016-07-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Ingen vill ha Kopparberg verkar det som... Dalarnas skithål, Örebro län, landskapet Västmanland... Till ortens försvar får jag dock säga att de få personer jag träffat från Kopparberg faktiskt har varit helt normala.

Lite mer on topic: Fick en tanke. Det har ju förekommit uppgifter om att BO först blivit strypt i en lägenhet och sen stucken med kniv i en bil, samt nu senast att kroppen ska ha varit styckad. Kan det här "stucken med kniv" ha syftat på styckning? Men nej, inte ens det här gänget kan väl ha fått för sig att stycka en kropp i en bil????

Från expressen: "Exmaken fick identifiera kroppen genom en bild av en tatuering. Den föreställde ett långt svärd, en slingrande orm och örnvingar, som Madeleine hade längs ryggen."
Undrar vad det betyder?!
Citera
2016-07-06, 00:07
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Ingen vill ha Kopparberg verkar det som... Dalarnas skithål, Örebro län, landskapet Västmanland... Till ortens försvar får jag dock säga att de få personer jag träffat från Kopparberg faktiskt har varit helt normala.

Ja lite som Karlskoga! Kan tyvärr inte hålla med! Bara träffat nötter från båda hålorna
Citera
2016-07-06, 00:08
Avslutad
Citat:
Lite mer on topic: Fick en tanke. Det har ju förekommit uppgifter om att BO först blivit strypt i en lägenhet och sen stucken med kniv i en bil, samt nu senast att kroppen ska ha varit styckad. Kan det här "stucken med kniv" ha syftat på styckning? Men nej, inte ens det här gänget kan väl ha fått för sig att stycka en kropp i en bil????

Case closed i sådana fall. Lämnar ofantligt mycket spår. Bara att önska åklagaren grattis redan nu om så är fallet att de svingat kniv i bilen.

Kanske gjort i panik. De har sett på tv att styckade lik är svårare för polisen än ett helt.
Senast redigerad av GenesisP 2016-07-06 kl. 00:11.
Citera
2016-07-06, 00:08
Medlem
Lilla Krogen
Citera
2016-07-06, 00:09
Bannlyst
Citat:

Skulle inte förvåna mig om det dyker upp foto eller film på detta när förundersökningar är klar.Det vore inte otroligt när vi vet vad detta är för stjärnor!
Citera
2016-07-06, 00:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatchmania
Från expressen: "Exmaken fick identifiera kroppen genom en bild av en tatuering. Den föreställde ett långt svärd, en slingrande orm och örnvingar, som Madeleine hade längs ryggen."
Undrar vad det betyder?!
Tatueringen eller identifikationssättet? Bild sannolikt därför att ett flera veckor gammalt lik är rätt otrevligt att beskåda i verkligheten.
Citera
2016-07-06, 00:11
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Undrar vad det betyder?!

Det betyder nog att ryktet om avlägsnat huvud stämmer. Då känns det hela bra mycket sjukare än tidigare tycker jag iaf. Mörda nån är ett stort steg, men börja skära av kroppsdelar då har det gått bra mycket längre. Vet iofs inte hur man resonerar i det läget men det känns för mig iaf som att det skulle ta emot mer att stycka en människa än att döda en människa...

EDIT: Kan iofs vara så att ansiktet helt enkelt var för äckligt eller oidentifierbart p.g.a. förruttnelse...
Citera
2016-07-06, 00:14
Medlem
Tippar på att PO.H är entrévärd ,då krävs ingen ordningsvakt-legitimation.
Citera
2016-07-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tatueringen eller identifikationssättet? Bild sannolikt därför att ett flera veckor gammalt lik är rätt otrevligt att beskåda i verkligheten.
Idenditfikationssättet tänkte jag på, dock tänkte jag inte lika långt som du. Klart att det inte är trevligt när det legat 2 veckor. Tack, då kan jag iaf släppa den biten.
Citera
2016-07-06, 00:20
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elektra-01
Finns denna typ av info att tillgå på nätet? Vilken sida? Tack på förhand.
Ratsit finns du aktuella uppgifter, men Sveriges Befolkning finns inte upplagt på nätet (såvitt jag vet).
Citera
2016-07-06, 00:21
Bannlyst
"Polisens tekniker har under helgen sökt efter kvinnan på flera olika platser och under lördagen hittades hennes kropp i ett vattenfylllt gruvhål i Rällingsberg."

Undra vad som fick dom att leta efter kvinnan just där? Någon har tjallat?
Citera
2016-07-06, 00:22
Medlem
Citat:
Undrar vad det betyder?!

Det överensstämmer inte riktigt med bilden som man fått av henne, men hon var ju en komplex person. Tatueringen kan ju vara gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in