2016-07-05, 20:46
Medlem
PatrikHorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
??
Benita!
Var det det ändå. Haha, då har jag skaffat mig ett hjärnspöke.
Lika tjusiga namn båda två 😂
Då vet jag iaf. Tackar för rättelsen
Citera
2016-07-05, 20:50
Bannlyst
Är det ingen som varit närvarande vid häktningen eller tänker närvara vid omhäktningen?
Citera
2016-07-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker
Njae eller en ämnesomsättningsrubbning!! Inte helt ovanligt.

Rätt ovanligt, däremot inte som ursäkt. Genetiskt och socialt arv torde vara en mångt mycket mer vanlig anledning till bla fetma.

Jag tror definitivt att det handlar om en ung kvinna som knappast är väldigt smart, pigg, arbetsam och alert utan snarare brottas med personliga problem och ett destruktivt leverne.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-07-05 kl. 20:55.
Citera
2016-07-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Är det ingen som varit närvarande vid häktningen eller tänker närvara vid omhäktningen?
Är den i Falu tingsrätt?
Citera
2016-07-05, 21:12
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Är den i Falu tingsrätt?

Som jag förstod det så var den det.
Citera
2016-07-05, 21:14
Bannlyst
Ser att MB relativt nyligen fått barn med en annan kvinna än AL.Ser lite tvivelaktigt ut där med måste jag säga...
Vad fan sysslar ni med därute i hålorna bondjävlar?
Inga föräldrar som fattar att era egna barn inte är kapabla att fostra barn?
Citera
2016-07-05, 21:18
Medlem
DT skriver att en 26-årig Borlängebo också är häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. Då handlar det alltså om JH?

Edit: Förlåt, menar begärd häktad. Imorgon klockan nio äger häktningsförhandlingen rum.
http://www.dt.se/blaljus/brott/fler-haktade-for-mordet-i-langshyttan-mordmisstankt-nara-tarar-i-tingsratten
Senast redigerad av TaIngaOrder 2016-07-05 kl. 21:22.
Citera
2016-07-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Problem ned sköldkörteln är relativt vanligt.
Obehandlat ger det hypoteros vilket är låg ämnesomsättning vilket ger viktökningar utan att nästan inte äta nåt

Relativt kan betyda vad som helst, men det är definitivt inte vanligt.

Det är såklart inte omöjligt att denna tös lider av problem med sköldkörteln men jag tror nog att hennes övriga problem är en större anledning, framförallt genetik och en "ge upp reaktion" som även är socialt betingad.

Jag tror för övrigt att det kommer bli svårt att skylla mordet på några problem med sköldkörteln, detta tror jag är främst en följd av ett socialt arv men kanske även som del av ett personligt misslyckande iom ett destruktivt leverne.

Kanske kan ett långt fängelsestraff bli en vändning? Det verkar ju iaf inte kunna gå mer fel om man redan vid unga år hunnit med att mörda en annan människa men utan straff så kan det såklart gå hur fel som helst.
Citera
2016-07-05, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Som jag förstod det så var den det.

Har du fått några klartecken om initialerna?
Citera
Medlem
chillalitenus avatar
Känslan som uppstår att man har barn med eventuellt en mördare då
Citera
Medlem
emaptis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Ser att MB relativt nyligen fått barn med en annan kvinna än AL.Ser lite tvivelaktigt ut där med måste jag säga...
Vad fan sysslar ni med därute i hålorna bondjävlar?
Inga föräldrar som fattar att era egna barn inte är kapabla att fostra barn?
Just det här med barn, bilden på djursexavkomman med ett barn på bildsammanfattningen(tack för den, överskådligt och bra, super) är för läskig, är det hans barn? I så fall vem lägger upp sig för honom, han är ju rent vanskapt, om inte så vad för förälder låter sitt barn sitta i hans famn, han är ju helt vanskapt, barnet lär ju få traumatiska men för livet. Det verkar som att dom får barn varje gång dom fått kopulera, tvivlar stark på att det förekommer speciellt mycket sex i kretsarna, åtminstone slutfört sex med ejakulation, dom är ju så fula att dom själva knappast kan tända på varandra. Gissar på att släkt i sovrummet, mörkläggning i detsamma och ögonbindlar är standard.

Och angående bortförklaringar om vikten/fetma så har ni glömt den klassiska "grov benstomme", den kan ge tiondels gram extra i vikt.
Citera
2016-07-05, 21:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillalitenu
Känslan som uppstår att man har barn med eventuellt en mördare då
Jag fattar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto