2016-07-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vilka av de häktade har nazistiska åsikter och varför skulle det i så fall vara ett motiv?

Det är väl nästan klargjort att det handlar om ekonomiska motiv och att det var planerat men kanske inte planerat mord utan snarare en planerad uppläxning som gick för långt.

Eftersom de nämnde i tidningen att det fanns alternativa motiv (se artikeln som jag citerade), och för att nazister ogillar allt som inte är "norm". Läs på om nazism. Jag vet att de umgås i kretsar med nazistiska sympatier. Och jag vet att nazismen inte handlar enbart om hudfärg.
Bara en teori som sagt.
Citera
2016-07-07, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Mina icke-existerande slantar är på MH.

Han har ju beskrivits som styrd av BH... Var han inte gängets mamma? Den som lagade mat till dem och såg till att de åt och skjutsade runt dem?
Citera
2016-07-07, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelblomman
Nazistiska åsikter = Lyssna på Völund Smed? Då är jag också nazist. Tror inte nån av dem har nån speciell stil eller åsikter utan bara hangarounds, flyter med, typ.

Det handlar om mer än att lyssna på Völund Smed... Om de är hangarounds som du skriver så kan ju någon ha "peppat" eller uppmanat dem till att begå mordet. I umgängeskretsen finns människor som misshandlat bögar, av samma anledning (nazistiska åsikter). Kanske fanns en stark vilja att vara med i nazi-gänget? Fortfarande bara teorier men jag vet med säkerhet att det finns grovt nazistiska sympatisörer i nära vänkrets till dessa människor.
Citera
2016-07-07, 10:32
Medlem
Citat:
Vilka av de häktade har nazistiska åsikter och varför skulle det i så fall vara ett motiv?

Det är väl nästan klargjort att det handlar om ekonomiska motiv och att det var planerat men kanske inte planerat mord utan snarare en planerad uppläxning som gick för långt.

BH gillar ju NMR tex...
Citera
2016-07-07, 10:34
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Som sagt. Människor har mördat för mindre skulder än hundra tusen.. Alltid lika intressant när utomstående ska försöka tillskriva mördare ett motiv, som om motivet skulle vara generellt.

Okej, fast mitt syfte var att göra narr av den naiva trådsanningen om Maddes empatiska lån till gärningsmännen (oavsett motivet till mordet som sen skedde).

Teori 3: Mordet har ett obegripligt banalt motiv.
Citera
2016-07-07, 10:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Känns ju onekligen ett långt steg mellan olovlig körning och mord... Jag kan förstå att anhöriga är chockade och knappt kan tro att gänget har gjort detta. Skulle vara intressant att se motsvarande på övriga som är häktade. Är det postat i tråden?
Undrar om det rör sig om en utdragen misshandel som gick överstyr...
Citera
2016-07-07, 10:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kramnik
BH gillar ju NMR tex...
Ja men det var väl den enda indikationen och vad BH klickar på med sitt låga IQ och rustillstånd kan ju i princip vara vad som helst.
Citera
2016-07-07, 10:42
Medlem
andersaanderssonas avatar
En i sanning fascinerande tråd, med ett osofistikerat mord som utgångspunkt.

Där förbrytargalleriet här påminner om sina likar i Trustorhärvan. Samma sug efter pengar och tron att man kan dölja brottet.

Men det som skiljer dessa åt är tankekraften och mängden pengar. Där Posener än idag är oåtkomlig.

Där vissa skribenter i denna tråden vill krångla till det onödan.

Eftersom.

I en primitiv värld är både motivet och gärningsmännen primitiva. Där det inte handlar om sofistikerade TRANSaktioner.

Det handlar om att avlägsna ett ekonomiskt problem. Där beloppen redan var konsumerade och där ingen annan utväg kunde finnas i deras värld.
Citera
2016-07-07, 11:04
Medlem
ElyAndzs avatar
Detta är nog det mest bisarra mord i Svensk historia.
Tror att Madde var en ensam, naiv och godtrogen själ.
Madde har låtit sig bli utnyttjad och förmodligen blivit sviken av inblandade MGM och i ilska krävt tillbaka pengar hon lånat ut.
Med tanke på hur många inblandade med stora åldersskillnader så tror jag att Madde hotat med att avslöja något som alla MGM är inblandade i och inte får komma ut och därav valt att avrätta henne. Det osar död hund begraven här.
Vid dom hoppas jag att dom klarar psyktestet så dom hamnar på kåken där dom kan bli någon annan fånges lilla bitch, det förtjänar dom.
Citera
2016-07-07, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han har ju beskrivits som styrd av BH... Var han inte gängets mamma? Den som lagade mat till dem och såg till att de åt och skjutsade runt dem?

Visst. Men ändå den enda i trustorgänget som verkar ha en hjärna kapabel att planera något mer än toabesök och tjackinköp.

Varenda en utom typ MH har gått i särskola.
Citera
2016-07-07, 11:08
Medlem
husmorns avatar
Citat:
Jag reagerar på namnet, vem döper sitt barn till Taina Eleonora Benita?
Är mamma zigga?

Tycker att det låter som lite finska white trash namn. Ungefär som när man här döper sina barn till Liam, Kevin, Nellie och Tindra.
Citera
2016-07-07, 11:15
Avslutad
Fick ett PM med en fråga/undran som jag lägger upp här så får någon som vill svara göra det.

Citat:
Min fråga (som jag egentligen skulle vilja ställa i tråden) är:
När räknas det som planering av ett mord?
Räcker det med:
-Öh, va fan vi knackar kärringen om hon kommer hit!
Eller krävs det mer? Kartor, flyktväg, eventuellt en plan B, tidsaspekter, tillvägagångssätt och dylikt för att det ska räknas som planering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in